Českou premiéru si před pár dny odbyla nová generace Volkswagenu Tiguan společně s oblíbeným kombíkem Passat Variant. Automobilka pro ně přichystala i výhodnou akční výbavu. Rovněž ukázala také prodlouženou verzi elektrického MPV ID.Buzz.
Volkswagen Passat by se bez nadsázky dal označit za legendu v automobilovém průmyslu. Jeho historie se píše od roku 1973 a v současné době se prodává ve své deváté generaci, u nás ale už jen jako kombík. Ten navíc od posledně docela narostl, a to do všech rozměrů. Na délku se prodloužil o více než čtrnáct centimetrů, kdy se zároveň o trochu protáhl i rozvor, a pár čísel si přidal na šířce i výšce.
K TÉMATU: Škoda slavnostně odhalila nový Superb: Je ještě prostornější a vychytanější. Čím zaujme?
V interiéru se to projevilo především v zavazadlovém prostoru, který se zvětšil o rovných 40 litrů na 690 litrů. Po sklopení zadních opěradel se dostává na 1 920 litrů, čímž tedy pojme o 140 litrů více než minulá generace. A cenově je přitom výrazně výhodnější.
Vděčí za to hlavně přidáním akční výbavy Limited, jež je obsahově shodná se základním provedením Passat, nicméně s cenou 899 900 Kč je levnější o rovných sto tisíc korun. Ve standardu obsahuje například adaptivní tempomat, dvouzónovou klimatizaci, udržování v jízdním pruhu, kola z lehké slitiny a také parkovací senzory. Nejenže je tak dostupnější než minulá verze, která začínala na milionu korun, ale je zároveň výhodnější i ve srovnání s konkurenční Škodou Superb. U ní ceny začínají na 975 tisících.
Za necelých osm set tisíc
Nový Volkswagen Tiguan se oproti svému kolegovi mezigeneračně zvětšil jen o pár centimetrů, a to v podstatě jen v délce, která je nyní prodloužena o rovné tři centimetry. Zajímavé přitom je, že nabízí o 37 litrů větší kufr. Momentálně totiž pojme náklad o objemu 652 litrů.
Stejně jako Passat se zatím nabízí pouze s automatickou převodovkou ve spojení s mild-hybridní patnáctistovkou či dvoulitrovým turbodieselem. V případě kompaktního SUV má ovšem u každého motoru k dispozici dvě výkonové verze. Nejlevněji vychází s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o síle 130 koní v akčním provedení Limited.
Jde v podstatě o zvýhodněnou základní výbavu Tiguan, kde jsou součástí standardu například přední LED světlomety, parkovací senzory i kamera, vyhřívaná sedadla, sledování mrtvého úhlu nebo také prodloužená záruka. Oproti ní je ale s cenou 799 900 Kč o rovných sto tisíc levnější.
Ceny odhalil i Golf
V rámci Volkswagen večírku BIG NIGHT 2024 odhalila automobilka u modernizovaného Golfu také nové akční výbavy Limited a People. Nejlevněji vychází pětidveřový hatchback u první jmenované verze, kdy startuje na ceně 554 900 Kč se slabší přeplňovanou patnáctistovkou. Dokonce se tak dostává na částku o 80 tisíc nižší, než na kolik vyšel předchůdce.
Ve standardu nicméně chybí kola z lehké slitiny nebo například adaptivní tempomat. A podobně je tomu i u provedení kombi, za které se v tomto případě připlácí 25 tisíc korun. Naopak uvedené prvky jsou součástí vyšší úrovně People, které startuje na 663 900 korunách. Navíc přihazuje parkovací kameru, 3zónovou klimatizaci nebo třeba bezklíčový systém.
Větší kapacita i kufr
Volkswagen představil s novými generacemi svých úspěšných vozů i plně elektrické MPV s prodlouženým rozvorem ID.Buzz Long. Ten je oproti svému kratšímu sourozenci delší o 25 centimetrů a nabízí až sedm míst k sezení. Zároveň se tak vytvořil prostor pro větší baterie, které budou disponovat využitelnou kapacitou 86 kWh. Zvýšil se i nabíjecí výkon, a to až na 200 kW.
Novinka měří na délku necelých pět metrů, čímž se přiblížila k oblíbenému Volkswagenu Multivan. Do kufru se za třetí řadu sedadel vejde náklad o objemu až 476 litrů, po jejím vyjmutí vzroste až na patnáct set litrů a v případě sklopení druhé řady se dostává na 2 469 l, což je o téměř 370 litrů více než nabídne klasický ID.Buzz.
Cenu odhalí automobilka až v létě tohoto roku. Zatím pouze prozradila, že v nabídce bude nový elektromotor o výkonu 210 kW, díky němuž MPV zrychlí z nuly na sto za necelých osm vteřin. Rovněž nový ID.Buzz Long přinese řadu vylepšených technologií v čele s dálkově ovládaným parkovacím asistentem skrze mobilní telefon nebo také panoramatickou střechu s tekutými krystaly.