Bavlněná revoluce: U piva vymysleli oblečení, na kterém není vidět ani pot, ani špína

Zakladatelé značky CityZen

Pavel Hrstka z CityZen: Oblečení z bavlny, na kterém není vidět pot

S unikátním nápadem trička, na kterém není vidět pot, přišli tři tátové od rodin. Přestože jim mnoho let trvalo domyslet onu unikátní technologii, dnes už je z nich úspěšná česká firma. Bez rad jejich manželek a kolegyň, by se to ale samozřejmě neobešlo. „Tady má to něžné pohlaví moc důležitou roli,“ řekl v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS ředitel a spoluzakladatel společnosti CityZen Pavel Hrstka.

Triko, na kterém není vidět pot, je odolné proti špíně a vodě, vyvíjeli přibližně 15 let. Nápad přitom vznikl u sklenice piva. „Nápad vznikl díky kolegovi Renému, o kterém rád říkám, že je textilní bůh. Furt chtěl něco vymýšlet a posouvat textil dál,“ popsal Hrstka.

Vymyslet něco takového však nebylo vůbec jednoduché. „Jak říkáme, bavlna je jako víno. Každý rok je jiná podle toho, jak svítí sluníčko a kolik je vláhy. Zajistit trvalý efekt nám proto trvalo několik let,“ uvedl Hrstka v pořadu Nový den. Podle něj jde o revoluci v bavlněném průmyslu.

„Doteď jsme byli zvyklí na obyčejná trika bez funkce. Odstartovali jsme revoluci v bavlněných oděvech,“ dodává.

Za unikátní technologií stojí tři přátelé – marketingový manažer Pavel Hrstka, ekonom Martin Burkoň a odborník na textilie René Němeček. Výsledkem jsou trička a košile, které z rubové strany nepropouštějí pot a zvenku jsou tekutinám odolné. Materiál je přitom prodyšný.

„Triko se nezašpiní ani od vína, majonézy, ani kečupu,“ vysvětlil Hrstka. Oblečení od CityZenu se přitom čistí klasicky. „Pereme v pračce na 30 °C. Dnes jsou už prací prášky kvalitní, proto není potřeba dávat na vyšší teplotu. Doporučujeme poté přežehlit, aviváž je lepší vynechat,“ doplnil. Jelikož mají výrobní technologii patentovanou, detaily výroby Hrstka odmítl prozradit.

Jediné, co dováží je bavlna

A zatímco před lety začínali s jedním pánským tričkem, dnes už toho nabízí mnohem více. „Máme asi 10 barev pro muže, 11 barev pro děvčata. Děláme dámské a pánské polokošile a dokonce i svatební košile. Dětské oděvy a spodní prádlo,“ vyjmenoval Hrstka jejich sortiment s tím, že na příští rok chystají spoustu novinek.

Všechny produkty pak firma z Chrudimi vyrábí kompletně v České republice. Jediné, co si nechávají dovážet, je bavlna. „Jsme na to pyšní. V rámci Československa jsme byli textilně naprosto soběstační a nevidíme důvod, proč bychom měli oděvy tahat v kontejnerech přes půl světa, když si vše dokážeme vyrobit sami,“ konstatoval.

Velkými pomocníky jsou pro autory také jejich manželky a kolegyně. „Radíme se doma s manželkami. Pak máme kolegyně, které ladí střihy. Jsou tam různé drobnosti, které musíme akceptovat, a to bychom my chlapi nezvládli. Tady má to něžné pohlaví moc důležitou roli,“ uzavřel Hrstka.

Tagy: