Oblíbený LIKE HOUSE: Co stojí za popularitou nové reality show?

Reality show LIKE HOUSE, kterou budete na Primě moci od pondělí 31.5. sledovat v novém vysílacím čase v 16:15, je takřka v polovině. Proč novinka, v níž pozorujeme život českých influencerů, láká ke sledování tolik (nejen) mladých diváků?

Už přes měsíc můžete na obrazovkách televize Prima sledovat reality show LIKE HOUSE. Pořad, v němž je skupinka influencerů zavřena v jedné vile, kde společně prožívají radostné i dramatické chvíle, ale zejména bojují o přízeň diváků. Ti po celou dobu hlasují pomocí mobilní aplikace Oukee pro své favority. A influencer, jenž od nich získá nejvíce lajků, si na konci odnese výhru půl milionu korun.

Už přes měsíc můžete na obrazovkách televize Prima sledovat reality show LIKE HOUSE. Pořad, v němž je skupinka influencerů zavřena v jedné vile, kde společně prožívají radostné i dramatické chvíle, ale zejména bojují o přízeň diváků. Ti po celou dobu hlasují pomocí mobilní aplikace pro své favority. A influencer, jenž od nich získá nejvíce lajků, si na konci odnese výhru půl milionu korun.

LIKE HOUSE pak už od počátku přitahuje velkou mediální i diváckou pozornost. I přes počáteční kontroverzní přijetí si show, zejména mezi mladými diváky, získala velkou popularitu a může se těšit již stabilní divácké základně. Pořad navíc láká nejen diváky v televizi, ale také v online archivu, kde je o radosti i strasti youtuberů a tiktokerů obrovský zájem. Značný nárůst popularity pak samozřejmě postřehli také jednotliví influenceři, jejichž sociální sítě v čele s Instagramem a TikTokem zaznamenali obrovský nárůst sledujících. Ostatně právě na sociálních sítích jsou fanoušci LIKE HOUSE nejaktivnější. Co ovšem stojí za úspěchem nové reality show, a proč láká takové množství (nejen) mladých diváků?

Hvězdy sociálních sítí v televizi

U mladších diváků, již každý den sledují TikTok či Instagram, není tak složité onen důvod najít. Tato cílová skupina zkrátka chce vidět tváře sociálních sítích co nejvíce a televizní pořad, v němž jsou infuenceři navíc neustále pod dohledem kamer, je pro ně zkrátka ideální. Mají navíc hezkou šancí vidět své internetové idoly v trochu jiném světle, v často vyhrocených situacích a udělat si na ně lepší názor.

A nutno připomenout, že mezi účastníky je opravdu několik profláknutých jmen internetové scény, v čele s youtubery Markem „Datlem“ Valáškem, Janem „Jenisem“ Svěceným či nejznámějším českým tiktokerem Adamem Kajumim. A  tyto tváře mají velmi věrné fandy, kteří opravdu sledují každý jejich krok, nenechají si ujít jediný díl a možnost, jak svého favorita podpořit. Reality show se tak efektivně povedlo přilákat k televiznímu pořadu cílovou skupinu, která už často televizi nevyhledává.

Show nové generace

LIKE HOUSE je navíc pořad, který neměl dosud na tuzemské scéně obdoby. Právě díky účasti influencerů totiž dochází k dosud ne zcela běžnému propojení televize a sociálních sítí. Nejen, že právě zde diváci o reality show nejvíce hovoří, ale samotní soutěžící jsou zde samozřejmě velice aktivní. O svém životě ve vile natáčí vlastní youtuberská videa, vtipné challenge na TikTok či krátké střípky na Instagram.

Dá se tak říct, že na internetu žije pořad svým druhým životem a obě tyto sféry se pro diváka skvěle doplňují. Typickým příkladem je ostře sledovaný konflikt mezi Valáškem a Kajumim, který začal právě kvůli tiktokerovu streamu na sociálních sítí a jejich spor se poté naplno rozhořel ve vile a na televizních obrazovkách. Jedná se pak navíc o jednu z mála reality show, v níž účinkují u mladé generace povědomé tváře a ne neznámí účinkující, jako v případě jiných podobných počinů, což dodává výsledku opět trochu jiný náboj.

Událost, o které se mluví

Reality show ale samozřejmě má nejen své příznivce, ale také kritiky, kteří i kvůli účastníkům z řad internetových osobností nenechávají na pořadu nit suchou. Jenže jsou to právě rozdílné reakce, které lákají k této sondě do života mladých stále nové a nové diváky. O show se zkrátka mluví, natáčí se o ní youtuberská videa či se reaguje na jednotlivé situace a mediální kauzy. A to má za následek, že se minimálně na jeden díl podívají i lidé, jež jinak podobné show příliš nevyhledávají. Chtějí se zkrátka přesvědčit, jaký LIKE HOUSE opravdu je a mít vlastní argumenty a poznatky do diskusí s kamarády.

Sonda do světa mladé generace

Už od počátku neskrývali tvůrci své ambice cílit novinkou také na starší generace, zejména na rodiče. Chtějí jim zkrátka více přiblížit svět sociálních sítí a více jim představit tváře, které jejich děti často sledují. Ostatně snahu ukázat youtubery, na něž koukají starší ročníky často skrz prsty, v lichotivém a pravém světle, oznámil před začátkem svého tříměsíčního pobytu ve vile i Marek Valášek. Jak moc se to jemu a ostatním daří, už musí posoudit každý sám. Faktem však zůstává, že právě kvůli tomuto přístupu mnohdy před televizi usednou také rodiče, kteří chtějí vědět, na koho jejich potomci na TikToku či YouTube pořád koukají.

Show plná zvratů a dramat

V neposlední řadě pak LIKE HOUSE do puntíku splňuje parametry každé správné reality show, v níž není o osobní dramata, vtipné situace či konflikty nouze a zkrátka se zde pořád něco děje. Bulvárními médii velmi rezonoval vztah mezi Valáškem a další účastníci, tiktokerkou Barborou Stříteskou, jenž oba zpočátku tajili a naplno se k němu přiznali až před dvěma týdny. Kvůli zmiňovanému sporu Datla s Kajumim se pak skupinka influencerů na dlouho rozdělila na dva tábory, vztahy mezi jednotlivými účastníky se neustále proměňují a při plnění různých výzev jsou internetové hvězdičky často vhozeny mimo svou komfortní zónu.

Do vily navíc před pár dny vstoupila nová soutěžící, tiktokerka Djany, která je na sociálních sítích známá svými názorovými videi, v nichž si s nikým nebere servítky. Právě její správně drzé vystupování by pak mohlo být v pořadu dalším zajímavým a svěžím elementem, z něhož může v budoucnu vzniknout řada třaskavých situací. LIKE HOUSE má zkrátka všechny vlastnosti typické reality show přesně ušité na míru (nejen) pro mladé publikum. A vzhledem ke stále se posouvajícímu se dění je už teď jisté, že se o ní bude i v následujících týdnech hodně mluvit. Od pondělí 31. 5.  se navíc budou moci diváci těšit na oblíbený LIKE HOUSE v novém vysílacím čase už o hodinu dříve, tedy od 16:15.

Tagy: