Rodinné SUV s označením CX-5 představuje pro hirošimskou automobilku doslova stěžejní model. Vždyť z ročních prodejů vozů Mazda v Evropě tvoří zhruba 21 %. Současná druhá generace se na trhu nabízí již od roku 2017, po čtyřech letech je tak ideální čas na její modernizaci. Změn se odehrála spousta, a to nejen na designu vozu, ale také na odpružení, jízdních vlastnostech či výbavách. Motory i ceny přitom zůstávají stejné.
Omlazená Mazda CX-5 čerpá jako první z modelové řady ze zbrusu nové koncepce vozidla Skyactiv-Vehicle Architecture, která zahrnuje nový tvar karoserie, nový typ odpružení a sedadel, zvyšuje jízdní komfort a snižuje únavu řidiče. Výrazně odtlumen byl i hluk uvnitř auta, což se projeví zejména při jízdě na nerovném povrchu.
Značně upraven byl také vnější design rodinného SUV. Přídi teď vévodí nová robustní trojrozměrná maska, lemovaná typickými dynamickými liniemi. Přepracovány byly i přední a zadní světlomety a model CX-5 je nově dostupný také v odstínu Zircon Sand (viz titulní fotografie).
Tři výbavy, tři charaktery
Vzhled exteriéru se pak odvíjí také od zvoleného stupně výbavy, každý dodává vozu trochu jiný charakter. Vozidla ve výbavě Newground jsou vybavena stříbrnými lištami, které chrání přední a zadní nárazník a obložení dveří. Vnější zpětná zrcátka jsou vyvedena v černé barvě. Tento výbavový stupeň lze zpředu snadno rozeznat podle zeleného detailu na čelní masce. Autu nechybí 19palcová černá kola z lehkých slitin, interiér je opatřen semišovým čalouněním s limetkově zelenými švy a výdechy klimatizace. Cena vozu v této výbavě bude začínat na 888 900 Kč.
Mazda 3 s omlazeným nafto-benzinem e-Skyactiv X jede jako drak a moc šťávy nežádá
V době, kdy všichni výrobci na veřejnosti všemožně úpí drceni neúprosnými emisními normami a na své malolitrážní agregáty nabalují jeden složitý mechanismus za druhým, jde Mazda svojí cestou. Základ její nabídky tvoří benzínový atmosférický dvoulitr a ti, kdo chtějí něco opravdu extra, si připlatí za stejně velký motor kombinující vznětový a zážehový princip. Jeho inovovaná verze lépe jezdí a méně spotřebuje.
Úroveň výbavy Homura Plus sází na detaily v leskle černém provedení. V té barvě je dělený spodní nárazník, okraje podběhů, obložení dveří nebo vnější zpětná zrcátka. Dynamické linie podporují devatenáctipalcová kola z lehké slitiny, ta jsou nalakována černým metalickým lakem a přední maska je doplněna červeným detailem. Černá kožená sedadla, volant, řadicí páka i panely dveří mají obšití v červené barvě. S výbavovým paketem Homura Plus vyjde modernizovaná Mazda CX-5 na 943 900 Kč.
Výbava Takumi Plus naopak sází na jednobarevný exteriér, který má působit robustním dojmem. Za zmínku rozhodně stojí zářivě stříbrná 19palcová kola z lehké slitiny. Interiér nabízí povrchy z hladké kůže Nappa a luxusní texturu přírodního dřeva. Vozy ve výbavě Takumi Plus budou začínat na 1 000 900 Kč.
Za málo peněz hodně muziky
To se pochopitelně bavíme o vyšších výbavách omlazené Mazdy CX-5, které utváří její jednotlivé charaktery. Důležité je ale také zmínit základní cenovku tohoto modelu, která bude v Česku začínat na příjemných 647 900 Kč. Struktura výbavy se nebude téměř lišit od té před faceliftem. Zákazník se tak může těšit na hromadu prémiových prvků už v nejlacinějším provedení.
V portfoliu asistenčních systémů pak přibyl inteligentní tempomat CTS (Cruising & Traffic Support), který pomáhá snižovat únavu řidiče. Systém zvládne ovládat řízení a plynový i brzdový pedál a tím chytře asistuje při popojíždění v dopravní zácpě.
Novinkou je také systém volby jízdních režimů Mi-Drive, díky němuž může řidič stisknutím manuálního přepínače volit charakteristiku pohonných skupin. Některé úrovně výbavy se systémem i-Activ AWD nabízí také terénní režim Off-Road pro přirozenější jízdu na nezpevněných nebo kluzkých vozovkách.
Pohonné jednotky zůstávají beze změny, k dispozici tedy budou benzinové atmosférické motory 2,0 a 2,5 Skyactiv s mild-hybridním systémem, ale také naftový agregát Skyactiv-D150 o objemu 2,2 litru. Chybět nebude ani pohon všech čtyř kol nebo automatická převodovka.