Čeští turisté, kteří se už těšili na prosluněnou dovolenou u Jaderského moře, strávili nekonečnou noc v porouchaném vlaku. Nedaleko maďarského Győru uvízl v noci na pondělí vlak Regiojetu směřující do chorvatského Splitu na celých 11 hodin. Podle dopravce bylo složité situaci v nočních hodinách řešit, proto bylo čekání tak dlouhé. Cestující dostanou zpět polovinu jízdného.
Vlak v Maďarsku uvízl kvůli závadě na lokomotivě. Cestující byli z celonočního čekání velmi roztrpčení a v e-mailech se obraceli přímo na ředitele společnosti Regiojet Radima Jančuru, kterému vyčítali neschopnost nastalou situaci řešit. Jeden z dopisů má redakce CNN Prima NEWS k dispozici.
„Zvolili jsme bohužel cestu do Chorvatska vaším vlakem. Zpoždění je v současné chvíli 11 hodin, stojíme kdesi za Győrem a čekáme prý už na třetí lokomotivu. Teď jsme se dokonce neoficiálně dozvěděli, že z Ogulinu máme jet do Splitu čtyři hodiny autobusem,“ napsal v pondělí dopoledne cestující Ivo, který svůj e-mail poskytl i redakci.
Jančurovi rozčílený zákazník vyčetl manažerské selhání. „Nemáte pokryté riziko poruchy lokomotivy. Je přece logické, že taková věc se může stát. Máte mít zpracované a smluvně zajištěné postupy, abyste se okamžitě mohli obrátit na národního dopravce a ten vám podle smlouvy zapůjčil záložní stroj. Jestli to tak nemáte, hazardujete,“ stojí v e-mailu.
Situaci jsme řešili celou noc, vzkazuje Regiojet
Vedení Regiojetu si chybu uvědomuje. „Chtěl bych se cestujícím omluvit. Velmi mě to mrzí – účastnil jsem se řešení od včerejších večerních hodin. Chtěl bych ubezpečit, že posádka na místě a dispečink a další lidé v ČR dělali – společně s našimi partnery – maximum,“ uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj pro CNN Prima NEWS.
„Je to mimořádná situace – porucha, která se bohužel stala. Určitě to není z důvodů údržby nebo nezajištění partnerství. V Chorvatsku jsou naším partnerem chorvatské státní dráhy, v Maďarsku je to tamní dopravce, který má také k dispozici veškeré náležitosti,“ doplnil.
Vlak se nakonec rozjel v pondělí dopoledne. „Pochopte, že se vše nedá zorganizovat v průběhu noci a museli jsme dohodnout řešení také s našimi partnery, které máme,“ vysvětlil Ondrůj.
Podle Regiojetu došlo na lokomotivě k závadě, kterou nebylo možné na místě odstranit. „Pro vlakovou soupravu byla z Budapešti vyslána náhradní lokomotiva, cestujícím jsme už automaticky nechali vrátit polovinu jízdného – nemusí už o nic nikde žádat – mohou si kompenzace ihned vyzvednout,“ uvedl mluvčí a doplnil, že pro cestující společnost zajistila dopravu do všech destinací, kam směřují.