Peugeot 408 je typickou novinkou elektrické doby. Kdy přijde na český trh?

V Evropě ho neznáme, Peugeot 408 ale pro značku není žádnou novinkou. Od roku 2010 toto označení totiž používá pro sedan-verzi Peugeotu 308. Nyní však přichází model, který stojí na platformě EMP2. V modelové hiearchii se postaví se mezi 308 a 3008. Nabídne přitažlivou siluetu, moderní interiér a hybridy.

Čtyřková číselná řada není u Peugeotu ničím novým, ba naopak. Pochází z ní historicky velmi úspěšné modely střední třídy 404, 405 či 406 a 407. Novinka však bude z jiného těsta. Nová 408 jezdí na nejnovější iteraci platformy Stellantis EMP2 sdílené s globálním hatchbackem a kombi 308. Peugeot ale tvrdí, že se jedná o sofistikovanější produkt umístěný „na vrcholu segmentu C“.

Mladší sourozenec

Auto kopíruje standard, který nastolil Citroën C5 X, jen v poněkud technicky vyspělejší formě a s odvážnějším designem. S délkou 4 687 milimetrů je nový model s odznakem lva o něco delší než tradičně tvarované 308 SW. Je 1 859 mm široký a 1 478 mm vysoký, s velkorysým rozvorem nataženým na 2 787 mm. Tyto proporce jsou také téměř stejné jako u kombiverze modelu 308.

Disky kol mohou dorůst až do monstrózních rozměrů, přesněji na vyobrazených 20 palců. Se zadními sedadly v běžné poloze dokáže kufr spolknout 536 litrů nebo až 1 611 litrů po sklopení zadních sedadel u verze poháněné výlučně spalovacím motorem.

Interiér byl do značné míry přenesen z modelu 308, což obnáší hezký vzhled a šikovný operační systém s dvojicí 10" obrazovek, ale také ne každému sednoucí i-cockpit s malým volantem a přístroji, které občas zakrývá. Působivý zvukový systém Focal s 10 reproduktory (včetně subwooferu) byl vyvinut během tří let speciálně pro 408.

Hybrid, nebo tříválec

Peugeot bude na začátku prodávat novou 408 s možností výběru mezi dvěma plug-in hybridními pohonnými jednotkami. Obě mají pohon předních kol s osmistupňovou automatickou převodovkou a elektromotor o výkonu 109 koní (81 kilowattů). To, co je odlišuje, je 1,6litrový přeplňovaný benzínový motor, který má různé úrovně výkonu, tedy 150 a 180 k. Díky spojení výkonu spalovacího motoru a elektromotoru poskytuje menší PHEV výkon 180 k (133 kW) a točivý moment 360 newtonmetrů. Výkonnější varianta zvyšuje výkon na 225 k (165 kW) při zachování stejného množství točivého momentu.

Alternativně bude k dispozici základní varianta s menším tříválcovým 1,2litrovým benzinovým motorem o výkonu 130 k (96 kW) a točivým momentem 230 Nm. I on posílá svůj výkon na přední kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.

Auto by se mělo dostat na trh začátkem roku 2023, kdy začne montáž ve Francii v závodě v Mulhouse. Peugeot vyvíjel auto i s úmyslem prodávat jej v Číně, vyrábět se tam bude v továrně v Chengdu.

Tagy: