Už se těšili, jak si každou sezonu přijdou na půl milionu eur (přibližně 13,4 milionu korun). Fotbalový klub Emmen z nizozemské nejvyšší soutěže Eredivisie se dohodl na partnerství se společností EasyToys vyrábějící sexuální pomůcky. Dostanou však danou sumu v případě, že nemohou firmu propagovat na svých dresech? Spolupráce se ani trochu nelíbí Nizozemskému fotbalovému svazu (KNVB).
„Není vhodné propagovat na dresu firmu ze sexuálního průmyslu. Musíme brát v úvahu, že fotbal je i pro mládež,“ stojí v prohlášení KNVB. Podle svazu by taková reklama na dresu porušovala pravidla.
Společnost EasyToys se stala hlavním finančním partnerem Emmenu. Jak už to tak bývá, těm nejdůležitějším sponzorům je běžně na sportovních oděvech dopřáno také nejvíce prostoru. Avšak se stanoviskem KNVB nemůže být míra propagace taková, jakou by si značka představovala.
„Jsme velmi znepokojení tím, že nemůžeme být hlavním sponzorem týmu FC Emmen. V rámci úzké komunikace s klubem zvažujeme další kroky,“ řekl Eric Idema, šéf EasyToys, webu Goal. „Doufali jsme, že více pozitivní pozornosti pro náš internetový obchod povede k tomu, abychom se částečně zbavili tabu, které stále náš průmysl obklopuje,“ dodal hlavní muž firmy, která pochází ze stejného regionu jako klub, s nímž si „plácla“.
Obě strany doufají, že negativní přístup KNVB je ještě možné zvrátit. „Prostudujeme jejich argumenty a zvážíme, co bychom mohli udělat dál. Každopádně ale nemáme v úmyslu vzdát se společnosti, která se chce stát naším hlavním sponzorem,“ konstatovalo vedení Emmenu. „Opravdu jsme věřili tomu, že síla kombinace dvou silných jmen povede k úspěšné spolupráci,“ podotkl za klub předseda Ronald Lubbers.
Jak bude vypadat finální podoba dresu z hlediska rozložení sponzorů, zblízka pozná také český fotbalista Denis Granečný, který do Emmenu přestoupil z Baníku Ostrava v polovině letošního srpna. Přišel do klubu, který je součástí elitní nizozemské soutěže od roku 2018.
Společnost EasyToys je partnerem také jiného týmu Eredivisie, a to Groningenu. V tomto případě ovšem spolupráce není problematická, protože tým firmu propaguje skrze billboardy na stadionu, což je v souladu i s přísnými nařízeními KNVB.
Zástupci erotického průmyslu by směrem do budoucna nemuseli být zdaleka jedinými nevyhovujícími partnery ve sportu. Například ve Velké Británii by na základě jednání Sněmovny lordů měly mít v příštích letech odepřen přístup na dresy sázkové kanceláře.