V Česku otevřel největší evropský autobazar. Louda láká na unikátní způsob nákupu

Před více než třiceti lety otevřel svůj první autosalon. Postupně se Pavel Louda vypracoval na jednoho z největších prodejců automobilů v Česku. Na začátku června otevřel novou prodejnu, která se stala největším krytým showroomem zánovních a ojetých vozů v Evropě. Vedle tisícovek vozů je budova u dálnice D11 ve Vrbové Lhotě zajímavá i z pohledu technologií. Nákupní zvyky zákazníků se totiž mění a poděbradský rodák chce, aby se z nákupu automobilu stal zážitek.

Dva a půl roku nešlo přehlédnout lomoz stavebních strojů a rostoucí betonový skelet u exitu 35 hradecké dálnice D11. V lednu 2021 tu Pavel Louda poklepal kladívkem na základní kámen a tím zahájil stavbu svého dalšího autosalonu.

Ten první otevřel v Poděbradech v roce 1992. V dalších letech otevíral nové prodejny a vypracoval se mezi největší prodejce Škodovek a Hyundai v Česku. Ve svém byznysu se věnuje také segmentu ojetých a zánovních vozů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zásadní změny pro Google. Přestanou fungovat některé populární funkce prohlížeče Chrome

Právě pro svůj autobazar vystavěl třípatrovou budovu na pozemku o rozloze 40 000 metrů čtverečních. V současnosti je v provozu jen její část. Otevírání nového autosalonu je totiž rozděleno do dvou fází. V červnu se nejprve spouští pilotní provoz, na podzim se v showroomu rozběhnou i další doprovodné služby a také unikátní prodejní aplikace.

Právě důraz na komfort a uživatelský zážitek je hlavním důvodem, proč Louda otevřel nový prostor.

„Každý, kdo vybírá ojetý vůz, na to potřebuje prostor a čas. Abychom zákazníka dokázali elegantně provést koupí vozu, nabízíme mu, aby se po objektu pohyboval v rámci svého soukromí. Není to tak, že si bude vybírat auto a v patách mu bude člověk. Moderní technologie zákazníkovi umožní, aby získal všechna data,“ popsal na tiskové konferenci Pavel Louda.

Zákazník, který do nového showroomu nedaleko Poděbrad dorazí, si nejprve na recepci vyzvedne tablet, jehož prostřednictvím si může prohlédnout katalog dostupných vozů. U každého vystaveného kusu je speciální QR kód, po jehož naskenování si zobrazí detailní profil konkrétního auta.

Na místě bude mít na výběr až ze tří tisíc automobilů. Pokud bude potřebovat pomoc nebo už bude mít vybraný konkrétní vůz, prostřednictvím tabletu si přivolá prodejce. Ten najde zákazníka díky navigačnímu a lokačnímu systému.

Generace Z má jiné nákupní návyky

„Načtením QR kódu zjistíte kompletní detaily, včetně poškození vozu a galerie. Když takových aut budete mít třeba pět, můžete si je vložit do garáže, můžete si sednout do kavárny a rozhodnout se. Můžete to promyslet a když nadejde chuť nakupovat, přijde k vám prodejce, se kterým máte možnost vše zkonzultovat,“ doplnil Louda.

Podle ředitele divize ojetých vozů Roberta Imlinga mají technologie přilákat mladé zákazníky. Nový způsob prodeje ale ocení i zkušenější klienti. „Chtěli jsme mladým lidem přinést co nejvíce zážitků, aby ta zábava nebyla jen ze samotného auta, ale i z nákupu,“ uvedl Imling.

„Generace Z je skupina, která je schopná si přes mobil koupit auto v tramvaji. Ale je to právě zábava, co jim chceme přinést. Přijdu, vyzvednu si tablet, procházím se o samotě, nepotřebuji styk s nikým a sám si zjistím co nejvíce informací o autě,“ dodal šéf divize ojetých vozů.

Každý z prodávaných vozů nejprve projde důkladnou prohlídkou v dílně. Po zkontrolování zamíří do zkrášlovacího salonu, kde se umyje exteriér a vyčistí interiér. Podle zástupců Louda Auto jsou nabízené vozy k nerozeznání od těch nových.

Poté technici s autem zajedou na speciální točnu. Na ní se vůz několikrát otočí dokola a fotoaparát pořídí snímky do katalogu.

Prostoru vedle velkých zobrazovacích ploch a televizí dominují také dvě červené rampy. Ty jsou určené především pro přepravu aut mezi jednotlivými patry. Slouží také jako orientační bod, aby se zákazník neztratil v obrovské hale plné aut.

Prostor vyvolávající pocit jistoty

„Připomíná střelku od kompasu. Budova je náročná pro orientaci a je těžké vnímat, kde se člověk zrovna nachází. Pokud ale bude mít střelku stále na stejném místě, bude vědět, kam se vrátit. A to je její smysl,“ říká Miroslav Krátký z pražského studia Archicraft, které budovu největšího autosalonu v Evropě navrhlo.

„Naším cílem bylo vyvolat v lidech pocit jistoty,“ uvádí zakladatel studia Archicraft Tomáš Cieśla. „Autosalon má tři patra, každé o velikosti jednoho hektaru a snadno se v něm ztratí. Chtěli jsme, aby zákazníci měli pocit, že jsou prostorem dobře provázeni. Nutilo nás to zamyslet se, jak se budou v prostoru pohybovat lidé, kteří zde nakupují nebo pracují,“ doplňuje.

Vedle prodejní plochy a servisní části je součástí showroomu také restaurace s kavárnou a dětský koutek. Podle zástupců Louda Auto tím chtějí zákazníkům vytvořit ideální prostředí, aby se měli klid si vše pořádně promyslet, než udělají konečné rozhodnutí k nákupu automobilu.

Zajímavostí je, že se v autosalonu nachází i sbírka autíček Matchbox, v níž se nachází více než čtyři tisíce ikonických zmenšenin automodelů.

VIDEO: Rychle jedoucí auto upoutalo pozornost strážníků v Plzni. Když se ho pokusili zastavit, řidič nereagoval a začala dramatická honička

Tagy: