Na tři miliony vozů značky Mercedes-Benz vyrobených od roku 2016 budou nově schopné detekovat nebezpečně rozbitý povrch vozovky i retardéry. Stačí, aby přes ně přejelo jedno auto, které pošle informace o problému všem.
Hluboké výmoly jsou pro řidiče nejen nepříjemností, ale i případným rizikem. Stačí drobná nepozornost a auto skončí třeba s proraženou pneumatikou nebo poškozeným podvozkem. Tomu má zabránit nová funkce detekce výmolů a retardérů, kterou automobilka Mercedes-Benz vybaví své vozy.
Experti porovnali multimediální systémy v autech. Které značky nabízejí nejbezpečnější?
Britská poradenská společnost The Compensation Experts analyzovala informačně-zábavní systémy dvaceti modelů aut. Nejlepší a nejbezpečnější ovládání infotainmentu mají německé prémiové značky.
Detekovat rozbitou vozovku zvládne luxusní elektromobil Mercedes-Benz EQS, stejně tak nové generace modelů třídy S a třídy C. Systém bude kontrolovat pohyby přední i zadní nápravy a pokud dosáhnou kritické úrovně, která napoví problémy na silnici, zaznamená je. S pomocí GPS poté označí místo a uloží do cloudu. Odtud si jej stáhnou všechny Mercedesy vyrobené po roce 2016, které budou připojené do „car-to-x“ komunikace.
Pakliže se řidič přiblíží k místu, kde jiné auto zaznamenalo výmol nebo retardér, bude ho auto varovat nejen na obrazovce pomocí ikony, ale i slovně. Zhruba 10 sekund před kritickým bodem by se mělo ozvat „Dopravní událost před vámi!“. V nových Mercedesech EQS, S a C už ale systém dokáže lépe rozlišit o jaký problém se jedná. A tak se ozve buď „Pozor, výmol!“ nebo „Pozor, retardér!“. Systém dokáže varovat řidiče ve 36 jazycích.
Mercedes tvrdí, že jeho detekce bude fungovat velmi dobře. Nejenže ji sám vyvinul, což nebývá u automobilek tak obvyklé, ale také zevrubně testoval ve svém vývojovém centru. Zařízení zároveň dobře ukazuje, jak v blízké budoucnosti budou moci auta vzájemně sdílet informace. Nejen o rozbitých silnicích, ale třeba i dopravních nehodách, zácpách a dalších nebezpečích na cestě.