Pražský dopravní podnik (DPP) musí znovu rozhodnout o námitkách, které mu poslala společnost Eurovia CS k tendru na stavbu první části metra D. Nařídil mu to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), řekl mluvčí úřadu Martin Švanda. Rozhodnutí zatím není pravomocné, lze proti němu podat rozklad. Znovu se tak odkládá uzavření smlouvy na výstavbu prvního úseku metra D s vítězem tendru.
„Úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek, když se v odůvodnění rozhodnutí o námitkách stěžovatele podrobně a srozumitelně nevyjádřil ke všem skutečnostem v těchto námitkách uvedeným,“ uvedl Švanda. Vzhledem k tomu, že DPP porušil zákon při vypořádávání námitek, úřad se celkovým nastavením tendru a jeho podmínek nezabýval.
ÚOHS zakázal uzavřít smlouvu s dodavatelem nové trasy metra za desítky miliard korun
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal předběžné opatření, kterým zakázal pražskému Dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na vybudování prvního úseku pražského metra D. Zákaz platí, než úřad posoudí, zda byla veřejná zakázka vypsána v souladu se zákonem.
Úřad už v červenci zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít s vítězem tendru smlouvu, dokud řízení u ÚOHS neskončí. To se teď stane buď v důsledku uplynutí lhůty pro rozklad, nebo při podání rozkladu až vydáním rozhodnutí druhého stupně.
Pokud žádná ze stran rozklad nepodá, začnou běžet zákonné lhůty na vypořádání námitek k tendru a následné lhůty pro podání podnětu k ÚOHS. Ani v této době nebude DPP moci smlouvu s vybraným uchazečem podepsat. Podpis smlouvy se tak posune i o další týdny.
Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.
Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.