CNN Prima News metro D

metro D

Výpis příspěvků ke štítku „metro D“

Průšvih za miliardy? Stavba metra D se může protáhnout o celé roky, politici se přou o vině

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil v tomto týdnu rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D. Podle bývalého ředitele české Transparency International Davida Ondráčky tak může dojít k prodloužení výstavby i o několik let. Dopravní podnik (DPP) přesto upozorňuje, že je rozhodnutí nepravomocné. Pražští politici se zase přou, kdo za to může.

Metro D v ohrožení? Antimonopolní úřad zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D, kterým se stalo sdružení firem zahrnující například firmy Subterra a Hochtief. Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad. Na rozhodnutí upozornil web Seznam Zprávy, jeho vydání potvrdil mluvčí úřadu Martin Švanda. Následně o něm informoval v tiskové zprávě. Pražský dopravní podnik (DPP) ale rozhodnutí antimonopolního úřadu o zrušení výběru dodavatele důrazně odmítl a podle vedoucího oddělení komunikace podniku Daniela Šabíka proti němu podá rozklad.

Na staveništi metra D spadl dělník do šachty. Podle policie mohlo jít o sebevraždu

Na stavbě nové linky pražského metra D zemřel v pondělí ráno jeden z dělníků, který na staveništi na křižovatce ulic Na Strži a Budějovická spadl do šachty. Byl na místě mrtev. Informaci webu iDnes.cz potvrdily mluvčí pražské policie Violeta Siřišťová, záchranné služby Jana Poštová a dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Příčiny úmrtí nyní řeší podle Siřišťové kriminalisté a vyloučena není sebevražda. Stavba metra D z Pankráce na Olbrachtovu ulici začala loni v dubnu a v budoucnu povede až do Písnice.

Budování cyklopruhů bude pokračovat, připouští Svoboda. Jaká je budoucnost okruhů či metra?

Přestože ODS před volbami avizovala rušení cyklopruhů, nově zvolený primátor Bohuslav Svoboda (ODS) v rozhovoru pro CNN Prima NEWS uvedl, že bude jejich výstavba pokračovat. Zdůraznil však, že by měly být více bezpečné pro všechny. Hovořil také o dalších plánech v dopravě například v souvislosti s výstavbou metra či vnitřního a vnějšího pražského okruhu.

Stavba metra D ohrožena? Firma zajištující stavební dozor žaluje dopravní podnik o miliony

Firma Inženýring dopravních staveb (IDS) žaluje pražský dopravní podnik (DPP) o 373 milionů korun za přípravu stavby metra D. Také se předžalobní výzvou domáhá ještě 20 milionů za práce na samotné stavbě, uvedl web iDNES.cz. IDS hrozí, že pokud DPP nezaplatí 20 milionů obratem, tak odstoupí od smlouvy, načež by stavba metra musela být zastavena. Společnost totiž na stavbě zajišťuje technický dozor, který je nepostradatelný. Primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě) řekl, že firma se snaží město vydírat a získat víc peněz, než jí náleží, navíc jde podle něj o předvolební boj. Pro technický dozor má pro případ odchodu IDS zajištěnu náhradu, a stavba tak není ohrožena.

Barrandovský most by bez oprav spadl, řekl Hřib a pustil se do svého předchůdce

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) hájí rekonstrukci Barrandovského mostu, která na čas ještě více zhorší dopravu v hlavním městě. Most by bez oprav podle jeho mínění nemusel vydržet, protože lana v něm jsou zrezivělá. Hřib to řekl v ranním vysílání Nového dne na CNN Prima NEWS. Kromě toho zkritizoval dříve vládnoucí koalice, jmenovitě bývalého primátora Bohuslava Svobodu (ODS), který bude jedním z jeho hlavních soupeřů v podzimních volbách.

V Praze začala očekávaná výstavba metra D, bude stát přes 50 miliard korun. Kudy povede?

Aktualizováno

Představitelé hlavního města a dopravního podniku (DPP) ve čtvrtek na Pankráci zahájili stavbu trasy metra D z Pankráce na Olbrachtovu. Náklady na tuto část linky jsou asi 14,5 miliardy korun a práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Součástí jsou dvě stanice, kdy ta na Pankráci bude přestupní mezi trasami C a D. Na úsek poté naváže trasa na Nové Dvory a jako poslední vznikne ta do Písnice. Náklady by měly být při započtení inflace celkem 52,09 miliardy korun.

Radní: Cyklisty neprotežuju, ale nechci Prahu jen pro auta. Metro D bude do roku 2029

Řidiči vs. cyklisté. Věčné téma hádek členů vedení metropole i samotných Pražanů. Radní pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě) odmítá nálepku politika, jenž protežuje cyklodopravu. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS ale současně říká, že Praha nemůže být jen pro auta, jak prý chce ODS. Mluví také o tom, kde se dají očekávat největší komplikace v souvislosti s opravami Barrandovského mostu. Za největší úspěch považuje zisk stavebního povolení na metro D.

Ohrozí stavbu metra D válka na Ukrajině? Firma Strabag má vazby na ruského oligarchu

Po dlouhých letech politických i soudních sporů má Praha konečně rozhodnutí o stavebním povolení na metro D. Jde o zlomový a zásadní okamžik. Jenže průběh projektu může být narušen sankcemi kvůli válce na Ukrajině. Zhotovitelem části metra D je stavební konsorcium, které se skládá ze společností Subterra, Hochtief, Ed. Züblin a Strabag. A právě v poslední ze jmenovaných firem má téměř třetinový podíl firma, ve které figuruje ruský oligarcha Oleg Děripaska. Praha i Strabag ale ujišťují, že stavba nijak ohrožena nebude.

Stavba metra D může začít. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců

Pražský dopravní podnik (DPP) může postavit trasu metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců stavby proti vydání stavebního povolení, které je tak nyní pravomocné. Proti rozhodnutí se již nelze odvolat. „Po uplynutí patnáctidenní lhůty na doručení veřejné vyhlášky tak zahájení stavby již nic nebrání,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Stavba by podle něj mohla být slavnostně zahájena letos v dubnu.

Metro D se ani nestaví, Praha už plánuje O. Okružní linka má zjednodušit dojíždění

Aktualizováno

Uskupení Praha Sobě, které je součástí pražské koalice, navrhne prověření možnosti stavby okružní linky metra s označením O. Novinářům to řekli jeho zástupci, podle kterých by linka odstranila nutnost jezdit v některých trasách přes centrum, ulevila přetíženým úsekům metra, zjednodušila dojíždění do práce pro Středočechy a napojila na systém MHD plánovanou novou zástavbu. Náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že letos radě města předloží zadání studie proveditelnosti stavby. S návrhem v principu souhlasí i opoziční ODS a ANO, podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) bude nutné trasu prověřit.