To se za sebe stydím, laciný populismus, řekl Klaus. Nemohl uvěřit archivním záběrům z Primy
metro D
Výpis příspěvků ke štítku „metro D“
Witowski: Metro D se stalo obětí konkurenčního boje. Chování soutěžitelů je za hranicí etiky
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se stal obětí konkurenčního boje velkých stavebních firem. K projektu výstavby metra D to v pořadu Zprávy PLUS na CNN Prima NEWS řekl generální ředitel podniku Petr Witowski. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) již rozhodl, že zadávací dokumentace byla zcela v pořádku. Způsoby, kterými neúspěšní soutěžitelé nadále zpochybňují výběr vítězné firmy Subterra, jsou proto podle Witowského za hranicí etiky.
Vimperk špatně umístil dopravní radar. Může přijít až o 10 milionů korun za vybrané pokuty
Vimperská radnice už čtyři roky měří rychlost v Korkusově Huti na Šumavě. Za tu dobu vybrala na pokutách asi 20 milionů korun a tamní obyvatelé jsou za radar vděční. Doprava se podle nich v místě zklidnila. Jenže podle soudu radnice v jednom směru nainstalovala zařízení v rozporu s pravidly, a tak teď musí pokuty vracet.
Později a výrazně dráž. Zdržování metra D bude stát Prahu miliardy
I když pražský dopravní podnik začátkem srpna znovu vybral dodavatele na stavbu druhé etapy metra D, už teď je jasné, že klíčová infrastrukturní stavba se prodraží o několik miliard korun. Na vině jsou stížnosti způsobující průtahy, které zakázku za přibližně třicet miliard prakticky uložily k ledu. Už nyní je zřejmé, že modrá linka uleví přelidněnému jihu Prahy o několik let později, než se plánovalo.
Zdržení výstavby metra D o dva roky je neuvěřitelné, říká Portlík. Popsal, kdy bude hotovo
Linka metra D by měla být dokončena za čtyři až pět let. V pořadu K věci na CNN Prima NEWS to řekl starosta Prahy 9 Tomáš Portlík (ODS). Sám označil za neuvěřitelné, že se proces zpozdil o dva roky, a to jen kvůli současnému nastavení systému. Podle Portlíka také dojde v následujících letech ke zdražení jak u městské hromadné dopravy, tak u parkovacích karet.
Stavba metra D se opět zpozdí. Spory firem o vítězství v tendru mohou stát Prahu miliardy
Stavba nové linky metra D v Praze nabere další zpoždění. Firmy, které neuspěly v tendru za desítky miliard korun, se ho rozhodly napadnout. V úterý padla stížnost k pražskému dopravnímu podniku jako zadavateli stavby; pokud nebude úspěšná, poputuje nejspíš k antimonopolnímu úřadu (ÚOHS). Už nyní se však objevují hlasy, že stavbu bude nutné přerušit a dočasně zakonzervovat, což by mohlo znamenat až několikamiliardovou ztrátu.
Praha dá na cesty pro cyklisty 137 milionů. Některé měří jen 15 metrů nebo končí v příkopu
Cyklostezka, která měří 15 metrů, nebo pruh pro bicykly končící pod koly aut či v příkopě. I na takové věci mohou cyklisté v Praze narazit. Do infrastruktury určené pro kola přitom tečou ročně desítky milionů korun. Jen letos to má být kolem 137 milionů. Peníze by se měly využívat na dostavbu hlavních cyklistických tras.
Průšvih za miliardy? Stavba metra D se může protáhnout o celé roky, politici se přou o vině
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil v tomto týdnu rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D. Podle bývalého ředitele české Transparency International Davida Ondráčky tak může dojít k prodloužení výstavby i o několik let. Dopravní podnik (DPP) přesto upozorňuje, že je rozhodnutí nepravomocné. Pražští politici se zase přou, kdo za to může.
Metro D v ohrožení? Antimonopolní úřad zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D, kterým se stalo sdružení firem zahrnující například firmy Subterra a Hochtief. Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad. Na rozhodnutí upozornil web Seznam Zprávy, jeho vydání potvrdil mluvčí úřadu Martin Švanda. Následně o něm informoval v tiskové zprávě. Pražský dopravní podnik (DPP) ale rozhodnutí antimonopolního úřadu o zrušení výběru dodavatele důrazně odmítl a podle vedoucího oddělení komunikace podniku Daniela Šabíka proti němu podá rozklad.
Na staveništi metra D spadl dělník do šachty. Podle policie mohlo jít o sebevraždu
Na stavbě nové linky pražského metra D zemřel v pondělí ráno jeden z dělníků, který na staveništi na křižovatce ulic Na Strži a Budějovická spadl do šachty. Byl na místě mrtev. Informaci webu iDnes.cz potvrdily mluvčí pražské policie Violeta Siřišťová, záchranné služby Jana Poštová a dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Příčiny úmrtí nyní řeší podle Siřišťové kriminalisté a vyloučena není sebevražda. Stavba metra D z Pankráce na Olbrachtovu ulici začala loni v dubnu a v budoucnu povede až do Písnice.
Praze hrozí blamáž. Metro D se může zadrhnout a město by platilo miliony denně, varuje Prokop
Praha společně s dopravním podnikem doposud nevybrala zhotovitele druhé etapy výstavby metra D. Pokud to nestihne do podzimu, může nastat velký problém. Nejenom, že by se stavba odložila, ale její zakonzervování by mohlo podle zastupitele za hnutí ANO Ondřeje Prokopa stát až miliony korun denně. Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) emoce mírní.
Budování cyklopruhů bude pokračovat, připouští Svoboda. Jaká je budoucnost okruhů či metra?
Přestože ODS před volbami avizovala rušení cyklopruhů, nově zvolený primátor Bohuslav Svoboda (ODS) v rozhovoru pro CNN Prima NEWS uvedl, že bude jejich výstavba pokračovat. Zdůraznil však, že by měly být více bezpečné pro všechny. Hovořil také o dalších plánech v dopravě například v souvislosti s výstavbou metra či vnitřního a vnějšího pražského okruhu.
Stavba metra D ohrožena? Firma zajištující stavební dozor žaluje dopravní podnik o miliony
Firma Inženýring dopravních staveb (IDS) žaluje pražský dopravní podnik (DPP) o 373 milionů korun za přípravu stavby metra D. Také se předžalobní výzvou domáhá ještě 20 milionů za práce na samotné stavbě, uvedl web iDNES.cz. IDS hrozí, že pokud DPP nezaplatí 20 milionů obratem, tak odstoupí od smlouvy, načež by stavba metra musela být zastavena. Společnost totiž na stavbě zajišťuje technický dozor, který je nepostradatelný. Primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě) řekl, že firma se snaží město vydírat a získat víc peněz, než jí náleží, navíc jde podle něj o předvolební boj. Pro technický dozor má pro případ odchodu IDS zajištěnu náhradu, a stavba tak není ohrožena.