
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Pražská policie pátrá po šestnáctileté Nicole Tenglové. Dívka přijela v úterý z Jihlavy do hlavního města navštívit svou babičku v Kobylisích, v noci na středu ale odešla a od té doby o sobě nedala vědět. Trpí psychickými problémy a sebepoškozuje se, rodina má proto o ni velký strach. Její mobilní telefon je nedostupný. Na webu o tom informoval policejní mluvčí Richard Hrdina.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výběr dodavatele druhé části pražského metra D, kterým bylo sdružení firem vedené společností Subterra. Pražský dopravní podnik (DPP) podle rozhodnutí ÚOHS nedodržel zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek a musí znovu vybrat vítěze tendru. Antimonopolní úřad o tom ve středu informoval v tiskové zprávě, rozhodnutí zatím není pravomocné, je možné proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik se s rozhodnutím seznamuje, při výběru nicméně postupoval stejně jako při zakázce na první část linky D, u které správnost postupu potvrdil ÚOHS i soudy.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se stal obětí konkurenčního boje velkých stavebních firem. K projektu výstavby metra D to v pořadu Zprávy PLUS na CNN Prima NEWS řekl generální ředitel podniku Petr Witowski. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) již rozhodl, že zadávací dokumentace byla zcela v pořádku. Způsoby, kterými neúspěšní soutěžitelé nadále zpochybňují výběr vítězné firmy Subterra, jsou proto podle Witowského za hranicí etiky.
Vimperská radnice už čtyři roky měří rychlost v Korkusově Huti na Šumavě. Za tu dobu vybrala na pokutách asi 20 milionů korun a tamní obyvatelé jsou za radar vděční. Doprava se podle nich v místě zklidnila. Jenže podle soudu radnice v jednom směru nainstalovala zařízení v rozporu s pravidly, a tak teď musí pokuty vracet.
I když pražský dopravní podnik začátkem srpna znovu vybral dodavatele na stavbu druhé etapy metra D, už teď je jasné, že klíčová infrastrukturní stavba se prodraží o několik miliard korun. Na vině jsou stížnosti způsobující průtahy, které zakázku za přibližně třicet miliard prakticky uložily k ledu. Už nyní je zřejmé, že modrá linka uleví přelidněnému jihu Prahy o několik let později, než se plánovalo.
Linka metra D by měla být dokončena za čtyři až pět let. V pořadu K věci na CNN Prima NEWS to řekl starosta Prahy 9 Tomáš Portlík (ODS). Sám označil za neuvěřitelné, že se proces zpozdil o dva roky, a to jen kvůli současnému nastavení systému. Podle Portlíka také dojde v následujících letech ke zdražení jak u městské hromadné dopravy, tak u parkovacích karet.
Stavba nové linky metra D v Praze nabere další zpoždění. Firmy, které neuspěly v tendru za desítky miliard korun, se ho rozhodly napadnout. V úterý padla stížnost k pražskému dopravnímu podniku jako zadavateli stavby; pokud nebude úspěšná, poputuje nejspíš k antimonopolnímu úřadu (ÚOHS). Už nyní se však objevují hlasy, že stavbu bude nutné přerušit a dočasně zakonzervovat, což by mohlo znamenat až několikamiliardovou ztrátu.
Cyklostezka, která měří 15 metrů, nebo pruh pro bicykly končící pod koly aut či v příkopě. I na takové věci mohou cyklisté v Praze narazit. Do infrastruktury určené pro kola přitom tečou ročně desítky milionů korun. Jen letos to má být kolem 137 milionů. Peníze by se měly využívat na dostavbu hlavních cyklistických tras.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil v tomto týdnu rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D. Podle bývalého ředitele české Transparency International Davida Ondráčky tak může dojít k prodloužení výstavby i o několik let. Dopravní podnik (DPP) přesto upozorňuje, že je rozhodnutí nepravomocné. Pražští politici se zase přou, kdo za to může.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D, kterým se stalo sdružení firem zahrnující například firmy Subterra a Hochtief. Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad. Na rozhodnutí upozornil web Seznam Zprávy, jeho vydání potvrdil mluvčí úřadu Martin Švanda. Následně o něm informoval v tiskové zprávě. Pražský dopravní podnik (DPP) ale rozhodnutí antimonopolního úřadu o zrušení výběru dodavatele důrazně odmítl a podle vedoucího oddělení komunikace podniku Daniela Šabíka proti němu podá rozklad.
Na stavbě nové linky pražského metra D zemřel v pondělí ráno jeden z dělníků, který na staveništi na křižovatce ulic Na Strži a Budějovická spadl do šachty. Byl na místě mrtev. Informaci webu iDnes.cz potvrdily mluvčí pražské policie Violeta Siřišťová, záchranné služby Jana Poštová a dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Příčiny úmrtí nyní řeší podle Siřišťové kriminalisté a vyloučena není sebevražda. Stavba metra D z Pankráce na Olbrachtovu ulici začala loni v dubnu a v budoucnu povede až do Písnice.
Praha společně s dopravním podnikem doposud nevybrala zhotovitele druhé etapy výstavby metra D. Pokud to nestihne do podzimu, může nastat velký problém. Nejenom, že by se stavba odložila, ale její zakonzervování by mohlo podle zastupitele za hnutí ANO Ondřeje Prokopa stát až miliony korun denně. Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) emoce mírní.