Přes 200 let stará značka Peugeot míří k luxusu. Má nové logo, už po jedenácté

Automobilka Peugeot v rámci nově zformovaného koncernu Stellantis dostane prostor k tomu, aby se z ní stal producent luxusních automobilů. Pomocí má nejen nové logo, ale i design showroomů nebo on-line prezentace.

Peugeot patří mezi nejstarší stále fungující značky na světě. Vznikla už v roce 1810, tedy ještě za dob vlády Napoleona, a specializovala se na výrobu nářadí, mlýnků nebo kol. Dnes je známá hlavně díky automobilům a letos v lednu se stala součástí nového koncernu Stellantis, který vznikl fúzí francouzského PSA a italského gigantu Fiat Chrysler. Stellantis je nyní čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě.

Zařazení do velkého koncernu francouzské automobilce pomohlo otevřít dveře do lepší společnosti. Stellantis pro ni totiž naplánoval přerod ze spotřební k luxusní automobilce. Má tak vyrábět dražší vozy zaměřené na bohatší klientelu. Prvním krokem k takové změně je nové logo – v 211 let staré historii Peugeotu už jedenácté v pořadí.

Bez lva ani ránu

Peugeot se nemůže obejít bez lva, toto zvíře používá od samého začátku firmy. Nové logo s jednoduchým designem navazuje na profil lví hlavy, kterou Francouzi používali v šedesátých letech minulého století. Má ale zjednodušené a zároveň ostřeji řezané rysy. Výrazně se změnil i použitý font nápisu Peugeot. Černé pozadí pak dodává na luxusu.

„Nové logo je pro jakoukoliv značku zásadní změnou, včetně Peugeotu. To naše reflektuje proměnu modelové nabídky i filosofie, která bude nyní zaměřena na prožívání okamžiků. Těšíme se, že naši novou identitu i nabídku vozů odhalíme zákazníkům ještě během letošního roku,“ řekla Julie Davidová, šéfka britské pobočky Peugeotu.

Lidštější přístup

Nová identita značky dopadne samozřejmě i na vzhled showroomů. Automobilka už zveřejnila fotografii toho, jak by mohly její prodejny vypadat. I zde je vidět posun k elegantnějšímu vzezření. Peugeot chce, aby byly jeho výstavní prostory „více lidské“. Změnit se mají i webové prezentace zastoupení pro jednotlivé země, což má umožnit zájemcům třeba snazší pořízení vozu on-line.

Peugeot není jedinou automobilkou, která se letos rozhodla pro proměnu své identity. Už v lednu představila nové logo také korejská značka Kia. Zjednodušila v něm tvar svých tří písmen. Představila také nový slogan „Movement that inspires“, tedy v překladu „Pohyb, který inspiruje“.

Tagy: