Lamborghini láme rekordy. Spalovací motory chceme i po roce 2035, tvrdí jeho ředitel
Jméno Stephan Winkelmann je v automobilové branži pojmem. Elegantní, charismatický a zároveň výkonný manažer s důrazem na ziskovost se dvakrát postavil do čela automobilky Lamborghini a pokaždé ji posunul k rekordům. V téměř osobním rozhovoru pro dvojici českých žurnalistů jsme se bavili zejména o aktuální situaci značky i automobilového byznysu.
Auta s naftovými motory mizí z trhu. Nejlevnější už stojí více než 600 tisíc korun
V posledních letech se turbodiesely staly prakticky sprostým slovem a automobilky od jejich nabízení postupně upouštějí. Snaží se je nahrazovat více či méně elektrifikovanými motory, které jsou schopny splňovat čím dál přísnější emisní normy. Klasické naftové pohonné jednotky se tak stávají ohroženým druhem, za něž si zákazník bude muset připlatit. Kde ovšem zaplatí nejméně? Vybrali jsme pět nejlevnějších vznětových motorů u osobních aut.
Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
Elektromobil za 400 tisíc koupíte i v Česku. Kupodivu není čínský, ale evropský
Dostupná elektromobilita začíná získávat reálnější obrysy, obzvláště po příchodu modernizované Dacie Spring. Ta cenově začíná na necelých 420 tisících korunách, má to ale háček. Dražší konkurence je totiž daleko lépe vybavená a mnohdy výrazně prostornější. Pojďme se podívat na pětici nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Nový Fiat má „lidské oči“ a barvy inspirované Itálií. Překvapí cenou i komfortem
Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.
OBRAZEM: Oblepené Slovensko. Ulice jsou zahlcené billboardy i volebními fiaty
Slováci se chystají zvolit nové zákonodárce. Kampaň k předčasným parlamentním volbám se neobešla bez billboardů, plakátů a dalších poutačů s tvářemi jednotlivých politických osobností. Ty mnohdy slibují téměř až ráj na zemi – pokud jim voliči dají svůj hlas. A nechybí ani novinka v podobě volebních Fiatů 500, které vytáhl do ulic expremiér a šéf hnutí OL‘aNO Igor Matovič.