
Surově zbil seniora, který na následky zranění zemřel. Útočníkovi hrozí 16 let vězení
Aktuální žebříček spolehlivosti motorů britské pojišťovny Warranty Direct opět vyvrací mýty o tom, kdo vyrábí spolehlivé a kdo problémové motory. Popírá zaručené pravdy o dokonalosti japonské a německé techniky nespolehlivosti francouzských či italské motorů. Zažité stereotypy zjevně neplatí.
Fiat Uno, tuzexový sen od Giugiara, byl idolem osmdesátých let stejně jako Jean-Paul Belmondo, jehož hvězda zářila mnohem více dekád. Jejich spojení ve filmové taškařici Veselé Velikonoce se stalo legendárním. A Uno si svým výkonem se slavným hercem rozhodně nezadá.
Úspěch v nižší střední třídě, tedy ve stále ještě nejpopulárnějším automobilovém segmentu v Evropě, do značné míry ovlivňuje postavení jejich výrobců. Výmluvným důkazem ústupu tradičních výrobců ve prospěch těch korejských je zajímavé srovnání, které provedla renomovaná analytická agentura JATO.
Nejnovější vydání německého TÜV Reportu ukazuje, že zdaleka ne všechna stará auta patří do starého železa. Je však potřeba dobře odlišovat zrno od plev. Jinak vás i zdánlivě výhodná koupě může přijít pěkně draho.
Postupující elektrifikace automobilového průmyslu se odráží také v nominacích do finále tradiční evropské ankety o auto roku (COTY). Ze sedmi nominovaných finalistů pohání pouze jediný konvenční spalovací motor.
Zatímco na světových burzách se za ohromné peníze draží ti nejexkluzivnější automobiloví veteráni značek jako Ferrari, Talbot či Hispano Suiza, v tuzemsku se za naprosto bláznivou částku občas prodá i socialistická lidovka. Jako třeba tato zelená škodovka. K mání bude už o víkendu, najeto nemá ani tisíc kilometrů.
Pražští policisté se v sobotu večer varovnými výstřely pokoušeli zastavit mladého řidiče, který před nimi utíkal. Dvacetiletý muž totiž nevlastní řidičský průkaz a auto, které řídil, navíc naboural. Policistům se jeho i spolujezdce podařilo dopadnout. Informovali o tom na svém webu.
Vypadá to, že život v Evropě se pomalu vrací k normálu. Otevírají se školy, obchody, služby a do plných obrátek se znovu vrací také většina průmyslových odvětví, včetně toho automobilového. Za posledních pár měsíců navíc výrazně stoupl i počet registrací nových vozidel. V dubnu meziročně vzrostl o 218,6 procenta na 862 226 vozů, avšak na stav před pandemií se ještě nevrátil. Oznámilo to ve středu Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Už dříve začal internetový obchod Alza nabízet řadu elektromobilů, jako jsou BMW i3s, Jaguar I-PACE nebo třeba Nissan Leaf. Nyní však přišel s něčím jedinečným. Na svém serveru začal prodávat slavné veterány s čistě elektrickým pohonem. Zatímco vzhled vozů zůstal takřka beze změn, technika prošla radikálními proměnami. Ceny startují na částce 639 900 Kč.
Zvláštní způsob, jak ušetřit poslední dílky elektrické energie, představila italská automobilka. Pokud jejímu modelu do zásuvky bude docházet energie, omezí řadu funkcí. Jde třeba o vyhřívání sedadel nebo klimatizaci. Řidiči ale navíc určí, jak rychle smí jet.
Nadvláda sportovně užitkových automobilů, neboli „esůvéček“ v posledních letech ještě více sílí. Již čtyři roky v řadě jsou vozy tohoto typu v čele tuzemských prodejů. Pomalu zastiňují i tak oblíbený segment jako jsou rodinné kombi. A proč vlastně? Vždyť nový kombík se slušnou základní výbavou, prostorným interiérem a zavazadelníkem může stát i zlomek ceny podobně velkého a vybaveného SUV. Do přibližně 400 tisíc korun jsme jich našli hned pět.
VAZ 2101 neboli Ladu či Žiguli si lidé od 70. a 80. let pamatují coby solidnější alternativu k domácím škodovkám. Není se čemu divit – předobrazem vozu vyráběného od roku 1970 byl italský Fiat 124, auto roku 1966. Tuningové studio z Bulharska se rozhodlo vyzdvihnout dlouholetou službu ikonického sedanu a vytvořilo unikátní „nula-jedničku“, ze které vám spadne brada. Rozsáhlé úpravy jsou vidět hlavně v interiéru.