
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Zatímco před pár lety se automobilky předháněly v nabízení různých dodatečných bonusů od tankovacích karet až po zimní komplety zdarma, poslední dobou už je v cenících takřka nenajdete. Jsou tu ovšem výjimky, i když u některých je to podmíněné financováním.
V posledních letech se turbodiesely staly prakticky sprostým slovem a automobilky od jejich nabízení postupně upouštějí. Snaží se je nahrazovat více či méně elektrifikovanými motory, které jsou schopny splňovat čím dál přísnější emisní normy. Klasické naftové pohonné jednotky se tak stávají ohroženým druhem, za něž si zákazník bude muset připlatit. Kde ovšem zaplatí nejméně? Vybrali jsme pět nejlevnějších vznětových motorů u osobních aut.
Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
Dostupná elektromobilita začíná získávat reálnější obrysy, obzvláště po příchodu modernizované Dacie Spring. Ta cenově začíná na necelých 420 tisících korunách, má to ale háček. Dražší konkurence je totiž daleko lépe vybavená a mnohdy výrazně prostornější. Pojďme se podívat na pětici nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Pyšná milánská značka ztrácí v boji o přežití vlastní identitu. Navenek hezky vypadající novinka automobilky nazvaná Milano opustila posvátnou italskou půdu a spolu s koncernovými sourozenci ze Stellantisu se bude vyrábět v Polsku. Pobouření, které to vyvolalo mezi běžnými Italy i členy tamní vlády, je neslýchané.
Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.
Středně velké „esúvéčko“ od Alfy se za roky výroby osvědčilo jako nadčasové a mechanicky robustní auto. Turbobenzinová verze Competizione se nezatěžuje s nějakými bateriemi a nabízí neředěný řidičský požitek. Na spotřebě je to znát.
Na prvním americkém vítězi evropské ankety o auto roku je americký tak akorát název. Nejmenší vozidlo značky Jeep se vyrábí v polských Tychách a coby velikostní konkurent Škody Kamiq sdílí techniku s Peugeotem 2008 či Opelem Mokka, tedy kolegy z koncernu Stellantis. Jak jezdí?
Slováci se chystají zvolit nové zákonodárce. Kampaň k předčasným parlamentním volbám se neobešla bez billboardů, plakátů a dalších poutačů s tvářemi jednotlivých politických osobností. Ty mnohdy slibují téměř až ráj na zemi – pokud jim voliči dají svůj hlas. A nechybí ani novinka v podobě volebních Fiatů 500, které vytáhl do ulic expremiér a šéf hnutí OL‘aNO Igor Matovič.
V sobotu 19. srpna proběhla na Výstavišti Holešovice oblíbená akce plná sportu, celebrit a zajímavých výher. Společenská událost propojená se sportovním výkonem. Kdo si odnesl radost z vítězství? Každý, kdo se ve zvolené kategorii postavil na start a doběhl do cíle.
Všichni jsme se obávali, že o ni můžeme přijít. Tak o hospitalizaci popové hvězdy Madonny mluví její příbuzní. Zpěvačka skončila na jednotce intenzivní péče (JIP) a byla nucena odložit celosvětové turné Celebration. Ve čtvrtek se z nemocnice vrátila domů. Důvodem jejího pobytu na JIP byla podle BBC vážná bakteriální infekce. Práce byla u zpěvačky sice na prvním místě, teď ale musí jít stranou, shodli se podle webu Daily Mail členové rodiny.