
Brněnští hasiči se nemohli dostat k požáru. Přístup na místo jim blokovala auta, ukazuje video
Najít slušně vypadající auto se vší výbavou, nějakou tou vnitřní prostorností a zároveň kvalitními jízdními vlastnostmi za cenu hluboko pod 400 tisíc korun, je dnes už prakticky nemožné. Mně se to však přece jen podařilo. Na redakční test jsem si totiž objednal modernizovanou Kiu Picanto, která všechno výše zmíněné splňuje. Chybí jí vlastně vůbec něco?
Elektromobil jako jediné auto pro rodinu? Před pár lety by to znělo jako naprosté sci-fi, dnes je to však reálná ambice automobilky Kia, která na trhu uvádí nový model EV3. Nabízí dostatek místa, dojezd přes 600 kilometrů a výbavu, která nezklame ani příznivce německých prémiových značek – to vše za cenu kolem jednoho milionu korun. Zdá se, že konečně nastal čas, kdy „spalovákům“ začíná reálně konkurovat někdo jiný než Tesla.
Vymizení prostorných praktických aut kategorie MPV nutí velké rodiny přesedat do sedmimístných SUV. Pátá generace modelu Santa Fe navazuje svým futuristickým designem na elektrickou řadu Ioniq, gigantické vozidlo se ale na rozdíl od jejích zástupců zamilovalo do ostrých hran, které hodně napovídají o výjimečně prostorném interiéru. Velice zajímavé je to ale i pod kapotou.
Korejská automobilka zveřejnila výhodnou letní nabídku na elektromobil Kia EV6. Zákazníci mohou díky výprodeji skladových zásob a státní dotaci ušetřit až půl milionu korun. Akce platí pouze do konce srpna.
Auta jsou pro drtivou většinu řidičů jen dopravními prostředky, které umožňují cestování z bodu A do bodu B. Najdou se ale tací, kteří svého čtyřkolového miláčka vnímají zároveň jako symbol společenského statusu. Kromě úspěšných manažerů a podnikatelů se jimi rády chlubí i známé české osobnosti. Víte, čím jezdí například Marek Eben nebo Přemek Forejt?
Květnové prodeje oproti loňsku v Česku zaznamenaly mírný pokles. Velmi se dařilo korejské automobilce Hyundai, která s modelem i30 slavila významný úspěch. Mezi úspěšné se především zařadily asijské značky, z těch evropských nejvíce překvapilo Volvo. Naopak nejvýraznější propad si odnesl člen německého koncernu Volkswagen. Navíc se značně pozměnila první desítka nejúspěšnějších automobilových výrobců. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).
Automobilka Kia byla odjakživa brána za ryze mainstreamovou. Soustředila se tedy primárně na cenově dostupná auta se slušnou výbavou a jednoduchými motory. Všechno ale změnil příchod elektromobility, se kterou se jihokorejský výrobce katapultoval na samotný vrchol hory „ElektrOlymp". Svými technologiemi najednou předhání i vozy z prémiových segmentů. A důkazem toho je i poslední zelený přírůstek v podobě obřího elektrického SUV EV9. Co všechno umí?
Posledních pár let se cenová hranice nejdostupnějších vozů na našem trhu výrazně posouvá stále výše a nic nenaznačuje tomu, že by tomu mělo být v budoucnu jinak. Zatímco před čtyřmi lety jsme mohli vybírali i auta do dvou set tisíc, v dnešní době spočítáme na prstech jedné ruky, kolik se jich dá pořídit pod 300 tisíc korun. Jaká to jsou?
Vybraní automobiloví novináři z celého Česka zvolili pětici finalistů, kteří se poperou o titul Auto roku 2024. Nikoho asi nepřekvapí, že všechny nominované vozy jsou nějakým způsobem elektrifikované a odpovídají nejmodernějším trendům. Po prvním kole hlasovaní postoupily modely značek Hyundai, Kia, BMW, Mercedes-Benz a Subaru. Mladoboleslavská Škoda se ankety vůbec nezúčastnila.
Nový elektromobil Kia EV9 měří na délku více než pět metrů, spolkne sedm cestujících a prodává se od necelých dvou milionů korun. Konkurenty má zatím pouze mezi luxusními značkami. Obsahuje řadu technologických novinek. Může být i součástí rozvodné soustavy a majiteli vydělávat peníze.
Pátý ročník veletrhu čisté mobility e-SALON se blíží. Čeká vás historicky nejbohatší účast ekologické mobility. Zahájení 9. listopadu bude patřit médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost se veletrh otevře den poté a potrvá do neděle 12. listopadu. Spoluorganizátorem akce je stejně jako v předchozích letech agentura SOLOOTIONS ze skupiny Prima.
Tři týmy, League of Legends a emoce obecenstva – tak vypadalo finále amatérského klání gamerů v pražské Vodafone PLAYzone aréně. Účastníkům šlo nejen o lístky na finále LEC ve francouzském Montpellier, ale i o možnost vyzvat na showmatch nejlepší český esportový tým eSuba.