Od úspor až po záchrannou pomoc: Jak E.ON mění životy svých zákazníků k lepšímu

Kalkulačka cen energií vám pomůže vybrat nejlepší nabídku Zdroj: ČTK / Profimedia.cz

V loňském roce stál E.ON za projektem, díky kterému zákazníci mohli ušetřit a současně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. Projekt Energie pomáhají spojil praktickou pomoc se sociálním dopadem, a právě díky němu mohly SOS dětské vesničky čerpat více než 22 milionů korun ve formě finanční i technologické podpory, včetně zateplení budov a instalace solárních panelů.
E.ON prostřednictvím projektu „Energie pomáhají“ ukazuje, že úspora energie může mít i širší smysl – pomáhá nejen přírodě, ale i lidem, kteří pomoc skutečně potřebují. A právě díky aktivnímu zapojení zákazníků může tato podpora cílit přesně tam, kde je nejvíce potřeba.
Pomoc díky těmto darům zamířila konkrétním lidem a rodinám v těžké životní situaci: Pan Jiří se po hospitalizaci své manželky s laktační psychózou ocitl sám se třemi malými dětmi. „Musím říct, že toho na mě v jednu chvíli bylo opravdu hodně. Zvládám to i díky SOS vesničkám, které mi pomohly s nájmem,“ říká vděčně.
Paní Simona, samoživitelka tří zdravých synů, se dostala do finančních potíží: „Bohužel jsem se ocitla v situaci, kdy jsem neměla na zálohy za elektřinu. Nadace Naše dítě mi naštěstí pomohla,“ dodává.

Když nejde jen o elektřinu. E.ON daroval miliony a pomohl stovkám rodin v nouzi Zdroj: Se souhlasem společnosti E.ON
Paní Kristýna se stará o tři kluky, z nichž nejmladší Mateo je od narození handicapovaný. „Díky nadaci jsme získali příspěvek na energie a na neurorehabilitace, které Mateo moc potřebuje.“
Paní Zita žije sama se třemi dcerami, z nichž Anička trpí těžkým handicapem, si váží podpory, kterou dostala: „Nadace nám pomohla nejen s platbou za energie, ale také s pořízením iPadu pro Aničku, který využije při výuce.“
Paní Marie, seniorka, se už od narození stará o svého šestnáctiletého vnuka s autismem. „Je to zlatý kluk, ale péče je náročná, zvlášť v mém věku. Charita ČR nám pomohla s úhradou energií, a moc si toho vážím.“
Pomoc dorazila například do Domova sv. Zdislavy v Liberci, který pečuje o ženy s dětmi v krizových situacích. Z finanční podpory zde pořídili nové vybavení do pokojů i spotřebiče do společné kuchyně.
Podpora putovala také do Střediska rané péče v Třebíči, které pomáhá rodinám s dětmi s postižením. Díky příspěvku z projektu si mohli pořídit nové terapeutické pomůcky a zajistit odbornou péči i v odlehlejších oblastech.
Z daru profitovala také ZŠ a MŠ Rolnička v Kyjově, která vzdělává děti s kombinovaným postižením. Finance z projektu byly využity na nákup kompenzačních a výukových pomůcek, které dětem umožní lépe se zapojit do výuky.
Spolupráce se SOS vesničkami pokračuje i letos a E.ON stále přináší reálné benefity. Například v jednotlivých venkovských lokalitách byly vybudovány fotovoltaické elektrárny, které šetří stovky tisíc korun na energie, a děti se zapojují do workshopů navržených druhým rokem, s výtěžky směřovanými na hřiště a zahradní terapii.
Aktuální téma: E.ON Energy Globe
Vedle dlouhodobé charitativní podpory připravuje E.ON i další projekt s ekologickým zaměřením. E.ON Energy Globe je celostátní soutěž, která motivuje školy, obce i neziskové organizace, aby představily své ekologické projekty. Ty nejlepší pak získávají nejen ocenění, ale i finanční podporu—například první místo přineslo dotaci půl milionu korun.
Změna dodavatele pomohla ušetřit lidem peníze i čas
A stále více lidí zjišťuje, že změna dodavatele energie může znamenat nejen úsporu peněz, ale i přístup ke službám, které zjednodušují každodenní život. Přechod k jinému dodavateli energií už dnes nemusí být složitý proces – ale může znamenat reálnou úsporu peněz a přístup ke službám, které šetří čas i nervy. Zkušenosti zákazníků E.ON ukazují, že přechod může být snadný a výhodný.
Zákazníci E.ON si pochvalují nejen výhodné tarify, ale i jednoduché vyřízení administrativy. „Při stěhování jsem řešil přepis elektřiny, myslel jsem, kdo ví, jak to bude složité, ale paní na pobočce byla moc ochotná a všechno vyřešila raz dva,“ popisuje Miroslav Uhlík z Vidova. Díky dostupnosti zákaznického portálu Energie24 si navíc může všechny běžné úkony vyřídit sám. „Líbí se mi, že si všechno vyřídím v mobilu – vidím spotřebu, platby a můžu si i upravit údaje.“

K nejčastěji online vyhledávaným pojmům patří bez pochyby tepelné čerpadlo. Zdroj: Se souhlasem společnosti E.ON
Online komfort: aplikace i e-faktura
Digitalizace přináší zákazníkům svobodu a přehled. „Oceňuju hlavně to, že mi faktura chodí do e-mailu. Nejsem papírový typ a jak mi začnou poštou chodit obálky, je zle,“ směje se Karel Dvořák ze Strakonic. Díky webovému portálu i mobilní aplikaci mají zákazníci přístup ke všem údajům o spotřebě a platbách, ale mohou si rovněž snadno upravovat výši záloh nebo aktualizovat kontaktní údaje – kdykoli a odkudkoli.
Fakta o společnosti E.ON:
Více než 1,5 milionu zákazníků v Česku
66 000 km elektrického vedení
4 000 km plynovodní sítě
560 000 vyřízených hovorů ročně
Přes 57 % klientů využívá online portál Energie24
Paní Tereza Staňková z Litvínovic zvolila tarif Komplet elektřina MAX, který kromě výhodné ceny poskytuje i služby elektrikáře či „hodinového manžela“. Důvěřuje tomu, že v případě poruchy nepůjde shánět řemeslníka sama – E.ON za ni přispívá až 5 000 Kč ročně na odborné zásahy, a to opakovaně během trvání smlouvy. „Je super, že ho nebudu muset nikde složitě nahánět, až ho budu potřebovat,“ říká.
Spokojenost panuje i u těch, kteří jsou u E.ONu již řadu let. „U E.ONu jsme s manželem dlouho a jsme spokojení. Všechno funguje, jak má, a my o něm ani nevíme,“ říká s úsměvem Anna Pospíšilová z Českého Krumlova. Vyzdvihuje zejména to, že většinu věcí zvládnou vyřídit pohodlně online a bez zbytečného papírování.
V roce 2023 E.ON rozdělil mezi zákazníky více než 200 milionů korun jako věrnostní bonus. Zhruba 400 000 klientů, kteří jsou u E.ONu déle než pět let, obdrželo odměnu 500 Kč. Společnost navíc opakovaně snižovala ceny, což zákazníkům přineslo výrazné úspory v řádech tisíců korun ročně.
Zajímavým benefitem je i tarif Komplet elektřina MAX, který zahrnuje i služby elektrikáře nebo hodinového manžela – E.ON tak ročně přispívá až 5 000 Kč na opravy v domácnosti.
E.ON zároveň zohledňuje rozdílné potřeby jednotlivých skupin zákazníků – od domácností přes malé firmy až po velké odběratele. Nabízí široké spektrum tarifů, různé délky fixací a doplňkové služby podle konkrétních požadavků. Důraz na férové podmínky je podpořen také tím, že E.ON aktivně spolupracuje s regulátory (např. Energetický regulační úřad) a dodržuje aktuální legislativní rámec ochrany spotřebitele.