Díky projektu „Energie pomáhají“ daroval E.ON za méně spotřebované energie více než 17 milionů korun organizacím, které podporují ohrožené skupiny obyvatel. Klienti sami rozhodovali, zda chtějí přispět například Charitě ČR, Nadaci Naše dítě nebo SOS dětským vesničkám.
E.ON prostřednictvím projektu „Energie pomáhají“ ukazuje, že úspora energie může mít i širší smysl – pomáhá nejen přírodě, ale i lidem, kteří pomoc skutečně potřebují. A právě díky aktivnímu zapojení zákazníků může tato podpora cílit přesně tam, kde je nejvíce potřeba.
Pomoc díky těmto darům zamířila konkrétním lidem a rodinám v těžké životní situaci: Pan Jiří se po hospitalizaci své manželky s laktační psychózou ocitl sám se třemi malými dětmi. „Musím říct, že toho na mě v jednu chvíli bylo opravdu hodně. Zvládám to i díky SOS vesničkám, které mi pomohly s nájmem,“ říká vděčně.
Paní Simona, samoživitelka tří zdravých synů, se dostala do finančních potíží: „Bohužel jsem se ocitla v situaci, kdy jsem neměla na zálohy za elektřinu. Nadace Naše dítě mi naštěstí pomohla,“ dodává.

Když nejde jen o elektřinu. E.ON daroval miliony a pomohl stovkám rodin v nouzi Zdroj: Se souhlasem společnosti E.ON
Paní Kristýna se stará o tři kluky, z nichž nejmladší Mateo je od narození handicapovaný. „Díky nadaci jsme získali příspěvek na energie a na neurorehabilitace, které Mateo moc potřebuje.“
Paní Zita žije sama se třemi dcerami, z nichž Anička trpí těžkým handicapem, si váží podpory, kterou dostala: „Nadace nám pomohla nejen s platbou za energie, ale také s pořízením iPadu pro Aničku, který využije při výuce.“
Paní Marie, seniorka, se už od narození stará o svého šestnáctiletého vnuka s autismem. „Je to zlatý kluk, ale péče je náročná, zvlášť v mém věku. Charita ČR nám pomohla s úhradou energií, a moc si toho vážím.“
Pomoc dorazila například do Domova sv. Zdislavy v Liberci, který pečuje o ženy s dětmi v krizových situacích. Z finanční podpory zde pořídili nové vybavení do pokojů i spotřebiče do společné kuchyně.
Podpora putovala také do Střediska rané péče v Třebíči, které pomáhá rodinám s dětmi s postižením. Díky příspěvku z projektu si mohli pořídit nové terapeutické pomůcky a zajistit odbornou péči i v odlehlejších oblastech.
Z daru profitovala také ZŠ a MŠ Rolnička v Kyjově, která vzdělává děti s kombinovaným postižením. Finance z projektu byly využity na nákup kompenzačních a výukových pomůcek, které dětem umožní lépe se zapojit do výuky.
Změna dodavatele energií pomohla ušetřit peníze i čas
A stále více lidí zjišťuje, že změna dodavatele energie může znamenat nejen úsporu peněz, ale i přístup ke službám, které zjednodušují každodenní život. Přechod k jinému dodavateli energií už dnes nemusí být složitý proces – ale může znamenat reálnou úsporu peněz a přístup ke službám, které šetří čas i nervy. Zkušenosti zákazníků E.ON ukazují, že přechod může být snadný a výhodný.
Zákazníci E.ON si pochvalují nejen výhodné tarify, ale i jednoduché vyřízení administrativy. „Při stěhování jsem řešil přepis elektřiny, myslel jsem, kdo ví, jak to bude složité, ale paní na pobočce byla moc ochotná a všechno vyřešila raz dva,“ popisuje Miroslav Uhlík z Vidova. Díky dostupnosti zákaznického portálu Energie24 si navíc může všechny běžné úkony vyřídit sám. „Líbí se mi, že si všechno vyřídím v mobilu – vidím spotřebu, platby a můžu si i upravit údaje.“

K nejčastěji online vyhledávaným pojmům patří bez pochyby tepelné čerpadlo. Zdroj: Se souhlasem společnosti E.ON
Online komfort: aplikace i e-faktura
Digitalizace přináší zákazníkům svobodu a přehled. „Oceňuju hlavně to, že mi faktura chodí do e-mailu. Nejsem papírový typ a jak mi začnou poštou chodit obálky, je zle,“ směje se Karel Dvořák ze Strakonic. Díky webovému portálu i mobilní aplikaci mají zákazníci přístup ke všem údajům o spotřebě a platbách, ale mohou si rovněž snadno upravovat výši záloh nebo aktualizovat kontaktní údaje – kdykoli a odkudkoli.
Fakta o společnosti E.ON:
Více než 1,5 milionu zákazníků v Česku
66 000 km elektrického vedení
4 000 km plynovodní sítě
560 000 vyřízených hovorů ročně
Přes 57 % klientů využívá online portál Energie24
Paní Tereza Staňková z Litvínovic zvolila tarif Komplet elektřina MAX, který kromě výhodné ceny poskytuje i služby elektrikáře či „hodinového manžela“. Důvěřuje tomu, že v případě poruchy nepůjde shánět řemeslníka sama – E.ON za ni přispívá až 5 000 Kč ročně na odborné zásahy, a to opakovaně během trvání smlouvy. „Je super, že ho nebudu muset nikde složitě nahánět, až ho budu potřebovat,“ říká.
Spokojenost panuje i u těch, kteří jsou u E.ONu již řadu let. „U E.ONu jsme s manželem dlouho a jsme spokojení. Všechno funguje, jak má, a my o něm ani nevíme,“ říká s úsměvem Anna Pospíšilová z Českého Krumlova. Vyzdvihuje zejména to, že většinu věcí zvládnou vyřídit pohodlně online a bez zbytečného papírování.
V roce 2023 E.ON rozdělil mezi zákazníky více než 200 milionů korun jako věrnostní bonus. Zhruba 400 000 klientů, kteří jsou u E.ONu déle než pět let, obdrželo odměnu 500 Kč. Společnost navíc opakovaně snižovala ceny, což zákazníkům přineslo výrazné úspory v řádech tisíců korun ročně.
Zajímavým benefitem je i tarif Komplet elektřina MAX, který zahrnuje i služby elektrikáře nebo hodinového manžela – E.ON tak ročně přispívá až 5 000 Kč na opravy v domácnosti.
E.ON zároveň zohledňuje rozdílné potřeby jednotlivých skupin zákazníků – od domácností přes malé firmy až po velké odběratele. Nabízí široké spektrum tarifů, různé délky fixací a doplňkové služby podle konkrétních požadavků. Důraz na férové podmínky je podpořen také tím, že E.ON aktivně spolupracuje s regulátory (např. Energetický regulační úřad) a dodržuje aktuální legislativní rámec ochrany spotřebitele.