Prokop: První krok k odšpuntování Prahy je odchod Hřiba do Sněmovny. Všem se uleví
Opravy pražských ulic v současné době nikdo nekoordinuje, uvedl v pořadu K věci na CNN Prima NEWS předseda pražské organizace hnutí ANO Ondřej Prokop. Podle něj je současná dopravní situace v metropoli vizitkou primátora Bohuslava Svobody (ODS) a jeho náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti). Tématu se prý ani jeden z nich nevěnuje. Pražanům se pak podle Prokopa uleví, až se Hřib, který je současně předsedou Pirátů, oficiálně stane poslancem a na post na magistrátu rezignuje.
Doprava je podle Prokopa jedním z hlavních problémů, kterým Pražané čelí, přičemž rekonstrukce ulic nikdo nekoordinuje. Hnutí ANO proto dlouhodobě navrhuje vytvoření pozice manažera, který by mohl ovlivnit, kdy se budou dané úseky opravovat.
ČTĚTE TAKÉ: Koaliční smlouva obsahuje hlas pro Okamuru, že povede Sněmovnu
„Není možné rozkopat páteřní ulici i objízdnou trasu. Dnes nikdo nekoordinuje, co dělá Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), vodovody, nebo třeba městské části. Koalice nám na zastupitelstvu už dva roky blokuje projednání návrhu na zřízení pozice koordinátora dopravních uzavírek,“ uvedl Prokop.
Čtěte také
Vinu na tom prý nesou zejména primátor Svoboda a náměstek pro dopravu Hřib. Oba politiky prý situace v pražských ulicích nezajímá.
Dopravní situaci podle Prokopa nejvíce pomůže odchod Hřiba z magistrátu. „Až pan Hřib odejde do Sněmovny a opustí Prahu, všem se uleví. Přejeme si to a přeju to i všem Pražanům. To bude podle mě první krok k odšpuntování řešení dopravy ve městě,“ sdělil Prokop.
Co pomůže dopravě v Praze?
Právě důsledná koordinace oprav podle Prokopa nejvíce pomůže situaci na silnicích. „Dříve bylo zvykem, že to koordinoval přímo primátor nebo náměstek pro dopravu. Dnes to dělají úředníci na odboru dopravy, kteří to dělají dobře a pečlivě, ale nemají dostatek pravomocí. Oni nemohou říci DPP nebo Pražským vodovodům a kanalizacím, že mají svou investici odložit,“ vysvětlil politik ANO.
Čtěte také
Dále je prý potřeba co nejrychleji dobudovat například linku D pražského metra, která uleví jihovýchodní části metropole, nebo městský okruh. „Dnes totiž máme jenom část okruhu, takže se na vjezdu a výjezdu tvoří špunty,“ dodal Prokop.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Hádka o vydání Babiše. Podle Jurečky patří na Pankrác. Nerozumíte tomu, tepal ho Rajchl