Před 95 lety, 10. května 1926, byl v Plzni po spojení automobilky Laurin & Klement s plzeňskou Škodou vyroben první automobil s logem Škoda. Jednalo se o luxusní limuzínu Škoda Hispano-Suiza, kterou převzal československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.
Cena této limuzíny byla 280 000 korun, což tehdy odpovídalo zhruba třem rodinným domům. Prezidentu Masarykovi sloužil automobil až do poloviny roku 1935. V hradních garážích pak vůz zůstal až do března 1936, kdy byl vrácen výrobci. Jeho další osud není znám.
„Vůz reflektoval individuální přání zákazníka. Po schválení návrhu karoserie typu limuzína, vybavené skleněnou přepážkou oddělující pracoviště řidiče od prostoru pro cestující na zadních sedadlech,“ uvádí Škoda.
Netypické pojmenování nesl automobil kvůli licenci, kterou pro výrobu limuzíny koupil plzeňský průmyslový koncern v roce 1924 od španělské firmy Hispano-Suiza. Výroba vozů byla zahájena na jaře 1925, celkem jich automobilka do roku 1929 vyrobila sto.
Model Hispano-Suiza byl ve své době považován za jedno z nejlepších aut světa. Vůz udivoval nejen technikou odvozenou z leteckých motorů, výkony, zpracováním, luxusní výbavou, ale i detaily a s délkou 4,83 m, šířkou 1,76 m a rozvorem 3,69 m i celkovými rozměry.
Podle dostupných údajů se do dneška zachovalo jen několik málo kusů.