Oficiální vstup na český trh vyšperkovala tradiční značka mezi automobilovými výrobci lákavými cenovkami. V nabídce budou zatím čínská SUV s označením ZS a EHS. Kromě ceny od 424 900 korun nabídne MG sedmiletou záruku a prodejní a servisní služby v síti Mitsubishi. Povede se MG lépe než Dongfengu, dosud jediné čínské značce u nás?
Takřka stoleté jméno mezi automobilkami MG (MG = Morris Garage byla založena v roce 1924 v anglickém Oxfordu) se po zahájení prodejů v jiných evropských zemích včera oficiálně představilo také u nás. Zatímco tradiční výrobce z Velké Británie skončil s výrobou vlastních sportovních aut na začátku 80. let, Číňané se specializují především na mainstream a praktické vlastnosti. České zastoupení už zveřejnilo i první ceny vozů, díky kterým bude konkurovat třeba korejským modelům SsangYong.
MG ZS má linie typické pro SUV, nezaměnitelnost tedy není silnou stránkou tohoto vozu. Zdroj: Se svolením společnosti MG
MG ZS má linie typické pro SUV, nezaměnitelnost tedy není silnou stránkou tohoto vozu. Zdroj: Se svolením společnosti MG
Dumping v praxi
Jak už bylo řečeno v úvodu, staronová automobilka vyrukovala na náš trh se dvěma SUV. Větší model odpovídající velikostí třeba škodováckému Kodiaqu se jmenuje EHS, malé esúvéčko je značeno ZS.
Právě menší vůz láká na mimořádně zajímavou cenu. V Česku se nabízí se dvěma zážehovými motory, atmosférickou jednapětkou a litrovým přeplňovaným tříválcem. Jednotka 1.5 DVVT o výkonu 78 kW začíná na ceně 424 900 korun. Výkonnější litr má 82 kW a oproti slabšímu motoru také šestistupňovou manuální převodovku, atmosféra má pětikvalt. MG ZS s motorem 1.0 TGI vyjde minimálně na 494 940 korun. Kompletní ceník modelu ZS si můžete prohlédnout zde.
Všechny motorizace mají pouze pohon předních kol, k litrovému tříválci je možné objednat i šestistupňovou automatickou převodovku. Paradoxem je, že základní agregát předvádí lepší akceleraci než tříválec. Z nuly je na 100 km/h za 10,9 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji. Řekne si ale o stejnou porci paliva, tedy 6,6 litru benzinu na 100 km. Jednotka s automatem konzumuje 7,2 litru paliva. MG ZS je SUV dlouhé 4 323 mm a nabízí na danou třídu poměrně solidní objem zavazadelníku. Ten má hodnotu 448 litrů. Kapacita po sklopení zadních sedadel je 1 375 l.
MG EHS stojí téměř dvojnásobek typu ZS, na výbavě a technologiích je to vidět. Zdroj: Se svolením společnosti MG
MG EHS stojí téměř dvojnásobek typu ZS, na výbavě a technologiích je to vidět. Zdroj: Se svolením společnosti MG
Vyšší třída i do zásuvky
Druhým nabízeným modelem je zhruba dvojnásobně dražší MG EHS. Plug-in hybridní SUV kombinuje elektromotor s přeplňovaným benzinovým motorem 1.5 TGI. Celkový výkon hybridního soustrojí je 190 kW, tedy 258 koní, což vozu umožní zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Přitom ale dokáže dojet na elektřinu 52 kilometrů a i díky tomu teoreticky vykazuje spotřebu 1,8 litru na 100 km. V Česku tedy bez problémů dosáhne na ekologické značky EL a výhody s nimi spojené.
Cena MG EHS začíná na 887 940 korun. Auto má pohon pouze předních kol a řadí se výhradně 10stupňovou automatickou převodovkou. Vůz měří na délku 4 574 mm, široký je 1 876 mm. Zatím nekompletní ceník MG ZS si můžete prohlédnout zde.
MG na českém trhu nabízí na své vozy sedmiletou záruku, popřípadě do nájezdu 150 tisíc kilometrů. Stejně dlouhá záruka se týká i hybridního pohonu a baterie. V ceně je i asistenční služba, v případě dodržování pravidelných prohlídek v autorizovaném servisu až na 15 let.
První jízdní dojmy z obou čínských SUV přineseme v nejbližší době.
Nejúspěšnějším modelem původní britské značky, která se vždy zaměřovala na sportovně laděné vozy, byl typ MGB. Zdroj: Se svolením společnosti MG
Nejúspěšnějším modelem původní britské značky, která se vždy zaměřovala na sportovně laděné vozy, byl typ MGB. Zdroj: Se svolením společnosti MG