Řadový šestiválec, zadní pohon i hybrid do zásuvky. Co všechno umí Mazda CX-60?

Pozici vlajkové lodi japonské automobilky bude místo Mazdy 6 nově zastávat SUV CX-60, které je výrazně větší než typ CX-5. Standardně dostane čtyřkolku a osmistupňový automat, přičemž nejprve přijde jako plug-in hybrid, koncem roku se ale objeví i naftové a benzinové šestiválce. České ceny už jsou známé.

Mazdě se dlouhodobě daří skloubit svoji sportovní a mírně alternativní image s praktickými požadavky kladenými na rodinná auta. Důkazem, že zákazníci na tento mix slyší budiž velké úspěchy modelů SUV, které zahájila už řada CX-7 a pokračovala přes CX-5, CX-3 až k CX-30. Novinka je výrazně větší než všechny dosavadní typy a opět jde proti proudu svým poctivým spalovacím pohonem aniž by páchala ekologické škody.

Důležitý stavební kámen

Kromě toho, že Mazda povážlivě dlouhou dobu neuvedla žádný zbrusu nový, je CX-60 pro automobilku z Hirošimy velmi zásadní tím, že na trh uvádí zcela novou platformu se zadním pohonem a podélným uložením motoru. Postupně mají na této technice vzniknout čtyři různá SUV, přičemž Evropa dostane dvě z nich – časem přijde do prodeje ještě větší sourozenec CX-80 se třemi řadami sedadel. Až do jeho příchodu bude novinka vlajkovou lodí Mazdy.

Od populárního typu CX-5 se čerstvě odhalený vůz odlišuje také exteriérovými rozměry. Výrazně navrch má zejména rozvorem náprav měřícím 2 870 milimetrů, ale také délkou 4 745 mm a šířkou 1 890 mm. Střecha je při výšce 1 675 mm naopak mírně nižší. Standardní kola mají průměr 18 palců, největší dostupná budou dvacítky. Na výběr má být osm barev laku.

Luxus vně i uvnitř

Interiér reflektuje zevnějšek japonského SUV. Využívá více známých komponent a obsahuje výrazné hrany. Už na první pohled upoutá svojí šířkou. Vnitřní rozměry kabiny neznáme, ale zavazadlový prostor nabízí standardně objem 570 litrů. Po sklopení zadních sedadel a naložení po střechu je k dispozici dokonce 1 726 l.

Mazda v posledních letech bodovala v oblasti subjektivní kvality interiéru, která se nemusela stydět ani před prémiovou konkurencí. Budoucí vlajková loď laťku luxusu i komfortu posune opět výše. Očekávat tedy můžeme nejen mnohé hodnotné materiály, ale také výborné dílenské zpracování.

Přístrojový panel novinky je digitální a doplňuje jej head-up displej s třikrát větší plochou než v typu CX-30. Palubní desce dominuje 12,3palcová obrazovka infotainmentu. Bohatý seznam vybavení zahrnuje množství bezpečnostních a asistenčních prvků, jakož i 360stupňovou soustavu kamer.

Poctivá mechanizace s ekologickým nádechem

Jak už bylo řečeno, motor je uložen vpředu podélně a výkon proudí skrze osmistupňovou převodovku primárně na zadní nápravu. O pohon všech kol se stará elektronicky ovládaná mezinápravová spojka, která do děje zapojuje i přední nápravu. Jedná se o stejné řešení pohonu, jaké používá např. BMW X3 nebo X5. Do CX-60 se tedy vejdou i dlouhé řadové šestiválce.

Jako první přijde na trh plug-in hybridní verze PHEV, která kombinuje osvědčný atmosférický 2,5litrový benzinový motor s elektromotorem. Mazda uvádí, že spalovací motor má výkon 141 kW (192 k) při 6 000 ot/min a točivý moment 261 newtonmetrů při 4 000 ot/min. Trakční elektromotor má 100 kW (136 k) a 250 Nm, přičemž celek vyvine systémových 241 kW (328 k) a 500 Nm.

V čistě elektrickém režimu ujede Mazda CX-60 podle WLTP 63 km, a to až do rychlosti 140 km/h. Baterie má kapacitu 17,8 kWh. Zrychlení na stovku trvá pouhých 5,8 sekund a maximálka je elektronicky limitována na 200 km/h. Plug-in hybrid váží 2 070 kg na 20palcových kolech a o 15 kg méně s menšími 18palcovými koly.

Koncem roku bude následovat řadový benzinový i naftový šestiválec. Benzinový e-Skyactiv X bude mít třílitrový zdvihový objem válců, zatímco druhý bude 3,3litrový Skyactiv-D. Oba byly vyvinuty a standardně spřaženy s 48voltovou mild-hybridní technologií ke snížení spotřeby paliva a emisí. Pro plug-in hybrid bude pohon 4x4 standardem, spalovací, tedy šestiválcové verze budou v základu zadokolky s možnosti připlatit si za pohon všech kol.

Prémiové auto za prémiovou cenu

V rámci oficiálního odhalení SUV zveřejnila japonská automobilka rovnou i ceny varianty PHEV, které jsou oproti menšímu typu CX-5 mnohem vyšší. V základním vybavení Prime-Line stojí Mazda CX-60 na českém trhu nejméně 1 293 690 Kč, špičková verze Takumi přijde nma 1 434 090 Kč, k mání jsou ještě výbavy Homura a Exclusive. K zákazníkům by se první vozy měly dostat během léta.

Tagy: