Řidiči se menších benzinových motorů bojí. Díky elektrifikaci ale nemají důvod


Zmenšování objemu benzinových motorů je jedním z opatření, kterými si automobilky, včetně například Peugeotu, alespoň částečně redukují flotilové emise. Nicméně strašák pro zákazníky je to pouze na papíře, jakmile přijde vlastní zkušenost, obavy okamžitě opadnou, a to zejména díky elektrické dopomoci.

V dnešní době už prakticky neexistuje benzinový motor bez elektrifikace. Důvodů je sice více, ovšem dva nad všemi převažují – snížení emisí a zvýšení výkonu. Pokud tedy chce automobilka v dnešní „ekologické“ době přežít, musí své pohonné jednotky elektrifikovat. Nabízet evropským zákazníkům pouze elektromobily nestačí, je potřeba mít i nějakou spalovací alternativu, která stále vládne prodejům.

K TÉMATU: Vlajková loď Peugeotu s obrovským kufrem dostává pohon všech kol, levná však není

Ideálním příkladem je automobilka Peugeot, která se může pochlubit jednou z nejširších palet elektromobilů na trhu, ale k tomu má i řadu modelů s tím nejmenším stupněm elektrifikace. Pokud tedy zákazník chce benzinovou alternativu, může ji mít v té skoro nejčistší podobě. Drobná elektrifikace vlastně jen pomáhá zlepšovat její vlastnosti.

Spotřeba jako u dieselu

Papírově se sice může zdát, že tříválcová dvanáctistovka je do auta, jako je například Peugeot 5008, zcela nedostačující, jenže opak je pravdou. K výkonu 136 koní se totiž přidává ještě dalších 21 koní z elektromotoru zabudovaného v šestistupňové dvouspojkové automatické převodovce e-DSC6. Ve výsledku má tedy řidič i v takto velkém rodinném SUV dostatek výkonu na předjíždění nebo rychlý rozjezd do křižovatky či od semaforů.

Z nuly na stovku se pak rozjede za přibližně 11 sekund, což je jen o 1,5 vteřiny více než v případě Škody Kodiaq s větší a výkonnější patnáctistovkou. A vůbec špatná není ani maximální rychlost, která u Peugeotu 5008 může dosahovat téměř 200 km/h. Další nesmírnou výhodou „pežotího“ mild-hybridu je fakt, že i když má baterii o kapacitě jen 890 Wh, zvládne jezdit ve městě až z 50 procent čistě na elektřinu. Tím výrazně přispívá nejen ke snížení hluku či emisí, ale i spotřeby paliva.

Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že konkurenční mild-hybridy v podobně velkých autech zvládnou jezdit okolo sedmi až osmi litrů na sto kilometrů, Peugeot 5008 to zvládne pod šest a vyprodukuje přitom jen 128 g CO2 na kilometr. Nejnižší stupeň elektrifikace zároveň nepřináší žádný kompromis v hmotnosti, tudíž ani jízdních vlastnostech a v neposlední řadě ani v nabíjení. Auto se dobíjí samo pomocí spalovacího motoru a rekuperace, kabel není potřeba.

Za 810 tisíc nabízí všechno

Každý zákazník pak jistě ocení, že celý mild-hybridní systém včetně automatické převodovky je u Peugeotu 5008 součástí základní ceny 810 tisíc korun, potažmo měsíční splátky 9 350 korun v případě operativního leasingu. To je na auto takovéto velikosti, parametrů a hlavně výbavy více než lákavé.

Už v základu navíc najdete osmnáctipalcová kola, LED světlomety, parkovací senzory a kameru, dva sdružené displeje na palubní desce, automatickou dvouzónovou klimatizaci, sedadlo řidiče se zdravotním certifikátem AGR či armádu asistenčních systémů. To ale není všechno.

Zákazník se může bez příplatku rozhodnout, zda chce pětimístné provedení s kufrem o objemu 831 litrů, nebo jestli dá přednost raději dalším dvěma sedadlům ve třetí řadě s praktickým přístupem a stále velmi použitelným zavazadelníkem. Vzhledem k mohutným vnějším rozměrům je pak opravdu dostatek místa také v kabině, tudíž bychom si troufli říci, že může jít o plnohodnotné sedmimístné rodinné auto.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Stočený tachometr má až třetina ojetých aut. Opozice chce zavést kontrolu ihned po nákupu