Schillerová o kampani Spolu: Skvadra, která nemá co nabídnout. Expert koalici vyčetl přešlap

Na ostrou kritiku hnutí ANO a dalších opozičních stran při zahájení ostré fáze kampaně koalice Spolu reagovala ve vysílání CNN Prima NEWS místopředsedkyně hnutí Alena Schillerová. „Petr Fiala (ODS) a celá ta jeho skvadra nemají co nabídnout,“ zdůraznila. Komentátor Martin Schmarcz vládnoucí koalici vyčetl základní chybu: „Zahájení volebních kampaní má být pozitivní – oni však ztratili čas negací a sdělením toho, co si myslí o ANO, Stačilo! a SPD.“
Při představení ostré fáze kampaně Fiala zpochybnil tvrzení hnutí ANO, že nikdy nebude chtít vystoupit z NATO či Evropské unie (EU). Voliče dále varoval, aby se republika špatnou volbou neubírala na východ – a předsedu hnutí ANO Andreje Babiše označil za obchodníka, který pro moc obětuje cokoliv.
ČTĚTE TAKÉ: Boj o ministerstva započal. SPD chce šest resortů, podle ODS to je sci-fi. Co ostatní?
„Víte, Petr Fiala a celá ta jeho skvadra nemá co nabídnout,“ reagovala ve vysílání CNN Prima NEWS Schillerová. Zdůraznila, že při pohledu na ekonomická témata současné vládnoucí koalice jí „absolutně nikdo nevěří, a proto se snaží strašit“.
„Celá tisková konference působila jako ten známý román ‚Dvě minuty nenávisti‘ (nejedná se o román, nýbrž o název denního rituálu v románu George Orwella 1984, pozn. red.). Mluvili o roku 1968, o Národní třídě, o nějaké symbolice. Proč?“ ptala se dále místopředsedkyně hnutí.
Čtěte také

V reakci na Fialou vyslovenou kritiku zdůraznila, že ANO „nikdy ani milimetrem nezpochybnilo, že by Česká republika neměla být pevnou součástí NATO či EU“. „Vytváří zde jakýsi strach, který není na ničem založen,“ dodala Schillerová s tím, že „občané jsou moudří a na slova koalice neskočí“.
Schmarcz: Děti, představení má být pozitivní
Zmiňované strašení a negativní notu koalici vyčetl ve vysílání CNN Prima NEWS také komentátor Schmarcz. „Kdysi jsem takové věci dělal – zahajoval jsem volební kampaně, psal všechny scénáře a texty. Obecně proto mohu říci jednu věc: zahájení kampaně slouží k pozitivnímu sdělení,“ sdělil.
Poslechněte si, jak zahájení ostré fáze kampaně Spolu ohodnotil také komentátor Thomas Kulidokis:
Komentátor vyzdvihl to, že tiskovou konferenci vysílaly dvě celoplošné televize, a tak Fiala a jeho kolegové měli využít prostor k tomu, aby svým voličům – i těm potenciálním – sdělili něco pozitivního.
Čtěte také

„Oni však nejméně půl hodiny věnovali negaci a svým oponentům. Ztratili čas, který mohli věnovat oslovení svých voličů tím, že říkali něco, co si myslí o ANO, Stačilo! a SPD – a co voliči přitom dávno vědí,“ doplnil Schmarcz.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Babiš je obchodník, který prodá budoucnost Česka, zahájil Fiala ostrou fázi kampaně Spolu