Bílý dům se spojil s vývojáři nejpopulárnějších seznamovacích aplikací jako Match, Tinder či Bumble ve snaze přimět Američany k naočkování proti covidu. Lidé si na svých profilech v těchto aplikacích budou moci nově nechat zobrazit, zda jsou naočkovaní, a ostatní je podle toho budou moci vyhledávat. Naočkovaní rovněž dostanou dočasně zdarma přístup k některým funkcím, jež dosud aplikace umožňovaly jen platícím uživatelům, napsala agentura Reuters.
Speciální akce začne v příštích dnech a potrvá až do 4. července, kdy plánuje americký prezident Joe Biden označit pandemii covidu v USA za překonanou. Zavázal se rovněž, že do té doby dostane vakcínu přes 70 procent dospělých obyvatel USA. Nyní je podle statistik listu The New York Times plně naočkována již více než polovina dospělých v USA.
S rostoucím počtem již naočkovaných lidí však postupně klesá tempo vakcinace. Zatímco v polovině dubna v USA dostalo injekci s vakcínou proti covidu v průměru 3,3 milionu lidí denně, nyní je to necelých 1,9 milionu.
Bidenova administrativa se snaží Američany všemožně povzbudit k očkování, prezident ve svých vyjádřeních opakovaně občany vyzývá, aby si nechali dát vakcínu co nejdříve. Bílý dům se již v minulosti spojil s firmami provozujícími alternativní taxislužby Uber a Lyft, jež umožňují například rezervaci termínu k očkování přes svou aplikaci a při splnění určitých podmínek nabízí jízdu k vakcinaci a zpět domů zdarma.