V duchu mladoboleslavského značení sportovních modelů se i elektrický Enyaq dočká sportovněji pojatého provedení s označením Sportline. Uvnitř i zvenku jsou použity černě lakované prvky, auto má i snížený podvozek a dvaceti a jednadvacetipalcová kola. Podle typu pohonu a baterie by měla škodovka ujet až 520 km.
Škoda Enyaq Sportline iV bude nabízet tři verze pohonné jednotky – provedení iV 60 má elektromotor s výkonem 132 kW umístěný na zadní nápravě, nabízí maximální točivý moment 310 Nm a baterie má kapacitu 62 kWh (respektive netto kapacitu 58 kWh), což umožňuje dojezd více než 400 km v režimu WLTP. Verze Enyaq Sportline iV 80 má silnější baterii o kapacitě 82 kWh (netto kapacitu 77 kWh) a dojezd více než 520 km v režimu WLTP.
I zde je elektromotor (150 kW) umístěný na zadní nápravě. Identickou baterii využívá také verze Enyaq Sportline iV 80x s výkonem 195 kW a maximálním točivým momentem 425 Nm. Tato verze má dva elektromotory a pohon všech kol. Dojezd činí dle výrobce více než 500 km v režimu WLTP.
Sport musí být hlavně vidět
Dynamického vzhledu dosáhli designéři vhodným použitím černých prvků, a to jak uvnitř, tak zvenku. Patří k nim třeba výrazná maska chladiče, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku, nápis Škoda a označení na pátých dveřích. Oproti tomu jsou boční ochranné lišty lakované v barvě vozu. Kola dělají auto, což platí i v tomto případě – použity jsou leštěné dvacetipalcové disky z lehké slitiny Vega nebo jednadvacetipalcová kola Betria.
Černá barva pomáhá sportovní atmosféře i uvnitř. V této barvě jsou nejen sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, ale také strop. Enyaq Sportline iV je standardně vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem, kterým lze pomocí snadno ovladatelných tlačítek a otočných ovladačů nastavovat různé funkce vozu. Věnec volantu potažený kůží zdobí šedé kontrastní švy, spodní část volantu pak plaketa s nápisem Sportline. Uvnitř najdete také kryty pedálů s hliníkovým vzhledem a dekorační lišty v dekoru Carbon.
160 km/h a dost
Sportovněji střižený elektromobil se neodlišuje jen vzhledem, ale mírně i technikou. Ve standardu má sportovní snížený podvozek – přední náprava je snížena o 15 mm, zadní o 10 mm. U elektromobilu ale nepřekvapí, že maximální rychlost je u všech typů pohonu omezena na 160 km/h.
Do standardní výbavy tohoto modelu patří také Matrix-LED hlavní světlomety. Jejich 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Pokud kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, inteligentní světla automaticky zajistí, aby nebyly oslněny.