Vláda schválila „český Green Deal“. Zahrnuje konec uhlí, hlavní sporný bod z návrhu vypadl
maximální rychlost
Výpis příspěvků ke štítku „maximální rychlost“
Partyzánské radary v Liberci čelí kritice. Cíl je, aby si řidič nikde nebyl jistý, říká úřad
Zatímco před lety bylo varování před měřením rychlosti povinné, teď už záleží jen na dobré vůli těch, kteří radary instalují. Téma se zvedlo poté, co na Liberecku dostalo pokutu za překročení rychlosti během tří týdnů přes deset tisíc řidičů. Jiná města k měření rychlosti přistupují jinak a motoristy před kamerami varují třeba i dvě cedule.
Na dálnicích požaduje 60 km/h. Vědec chce lidem znechutit jízdu autem, podle něj využijí MHD
Šedesátka na dálnici znechutí motoristům jízdu natolik, že raději využijí hromadnou dopravu. Tuto odvážnou tezi ve zkratce ve jménu ekologie prezentoval švýcarský dopravní expert Vincent Kaufmann z univerzity v Lausanne. Informaci přinesl slovenský server Autoviny.sk.
Po dálnici rychlostí 150 km/h? V Česku by to nebyl problém, stát by ale zchudl
Nová vláda Petra Fialy opět rozvířila diskusi na oblíbené téma „zvyšování rychlostního limitu na českých dálnicích“. Když pomineme samotnou diskutabilnost návrhů toužících po legální jízdě 150 km/h a více, šli by čeští zákonodárci v případě změny omezení směrem vzhůru především proti tendencím v okolních evropských zemích.
Vyšší rychlost na dálnicích? Přibudou mrtví a zranění, nesouhlasí s vládou Kalousek
Vláda premiéra Petra Fialy (ODS) navrhuje, aby se na některých úsecích dálnic mohlo jezdit až 150 km/h. S tím nesouhlasí expředseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Bývalý ministr financí se totiž obává, že by se touto změnou zvýšil počet mrtvých a raněných na dálnicích.
Jízda miliardáře Passera rychlostí 417 km/h rozzlobila úřady. Vyvázne však bez trestu
Minulý týden začalo internetem kolovat video podnikatele Radima Passera, který se po německé dálnici řítil se svým Bugatti Chiron rychlostí 417 km/h. To je jen o 3 km/h méně, než je deklarovaná maximální rychlost vozidla.
Daň za bezpečnost. Retardéry zpomalí auto, ale zhoršují ovzduší i život lidí v okolí
Města instalují na své ulice retardéry s jasným cílem: snížit rychlost aut a tím zvýšit bezpečnost svých obyvatel. Jenže s příčnými prahy přichází i řada problémů, které nejsou na první pohled patrné.
Řidič Ferrari zaměnil okresku za závodní okruh. Policisté mu naměřili 199 km/h
„Nepřizpůsobení rychlosti patří mezi nejtragičtější příčiny dopravních nehod.“ Věta, kterou policisté a média omílají dennodenně neustále dokola. Přesto základní pravidlo silničního provozu i nadále porušuje až devadesát procent českých řidičů. Řada z nich má však štěstí a rukám zákona se zdárně vyhýbá. Jednoho dne ale může nečekaně spadnout klec. Své o tom ví sedmatřicetiletý řidič luxusně-sportovního Ferrari.
Starý VW Golf s nájezdem přes milion km zkoušel maximální rychlost. Kolik vytáhl?
Skoro 30 let starý trojkový Golf s atmosférickým naftovým motorem 1.9 D a skromným výkonem 47 kW (64 k) nepatří zrovna mezi časté vymetače levého dálničního pruhu. Tento si ale získal pozornost především šíleným nájezdem 1,1 milionu kilometrů. „Sprint“ k maximální rychlosti trval celou věčnost.
Rychlostí skoro 300 km/h po ledovém Bajkalu. Lamborghini si připsalo extrémní rekord
Úspěšný pokus o rychlostní rekord zaznamenala italská automobilka Lamborghini se svým SUV Urus. To poslala na zamrzlou hladinu sibiřského jezera Bajkal. Auto po ní uhánělo rychlostí 298 km/h, a ve své kategorii si tak připsalo extrémní prvenství.
Australané stvořili nejrychlejší auto světa. Má raketový pohon a 200 tisíc koní
Raketový automobil Aussie Invader 5R se příští rok pokusí překonat pozemní rychlostní rekord z roku 1997. Držitelem tohoto rekordu je dnes už legendární vůz Thrust SSC, který se tehdy v Nevadské poušti rozjel na 1 223,7 km/h. „Australský nájezdník” si však dává podstatně vyšší cíle. Má v úmyslu pokořit magickou hranici 1 000 mil za hodinu, respektive 1 609 km/h.
Nejrychlejší Škoda Octavia všech dob: Před 10 lety se rozjela na 368 km/h
Před deseti lety se Škoda Octavia RS Bonneville Special oficiálně stala nejrychlejším produkčním automobilem na světě s přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litru. Na solných pláních v severní Americe se tehdy rozjela na neuvěřitelných 367,97 km/h.
Škoda Enyaq iV přichází se sportovnější variantou Sportline. Jede ale jen 160 km/h
V duchu mladoboleslavského značení sportovních modelů se i elektrický Enyaq dočká sportovněji pojatého provedení s označením Sportline. Uvnitř i zvenku jsou použity černě lakované prvky, auto má i snížený podvozek a dvaceti a jednadvacetipalcová kola. Podle typu pohonu a baterie by měla škodovka ujet až 520 km.