Škoda odhalila zbrusu nový model Kushaq: Robustní SUV má bohatou výbavu, ale malý kufr

Nová Škoda Kushaq

Nová Škoda Kushaq

Škoda ve čtvrtek odhalila zbrusu nový model Kushaq. Kompaktní SUV určené výhradně pro indické zákazníky stojí jako první na modulární platformě MQB-A0-IN. Kushaq bude jedním z modelů koncernu VW vyráběných v Indii pro tamní trh. Pod kapotou najdeme pouze benzinové motory spřažené jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou.

Škoda Kushaqem vstupuje do rychle rostoucího segmentu kompaktních SUV na indickém subkontinentu. Po vozech Kodiaq a Karoq půjde již o třetí SUV nabízené v Indii. Auto je postaveno na modulární platformě MQB-A0-IN, kterou automobilka vyvinula speciálně pro indický trh. Tuto platformu budou využívat i ostatní modely koncernu Volkswagen na tamním trhu

Jméno tohoto kompaktního SUV pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt. V této ještě dnes užívané „řeči bohů“ označuje „Kushak“ krále nebo vládce. Psaná forma, začínající písmenem „K“ a končící písmenem „Q“, je pokračováním zavedeného názvosloví používaného pro mladoboleslavské vozy kategorie SUV – Kodiaq, Karoq a Kamiq.

V rámci tohoto projektu, za který zodpovídá mladoboleslavská automobilka, investuje koncern Volkswagen do modelové ofenzivy na indickém subkontinentu celkem jednu miliardu eur. „Dnes je speciální den pro značky Škoda a Volkswagen. Světová premiéra SUV Kushaq znamená počátek modelové ofenzivy obou značek na indickém trhu. Plníme tak úkol, který jsme dostali od koncernu Volkswagen před dvěma a půl lety společně s převzetím zodpovědnosti za indický trh,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Osvědčená řešení

Vnější rozměry nové Škody Kushaq jsou navržené tak, aby odpovídaly standardům druhého nejlidnatějšího státu na světě. Délka vozu tedy činí pouhých 4 221 milimetrů, šířka 1 760 milimetrů a výška 1 612 milimetrů. Díky rozvoru 2 651 milimetrů, který paří k největším ve své třídě, a světlé výšce 188 milimetrů ale vypadá vůz opticky větší. Zavazadlový prostor o objemu 385 litrů naopak patří mezi nejmenší v segmentu kompaktních SUV.

Designéři nadělili novému modelu robustní a zároveň ostře řezanou karoserii. Přední světlomety s LED diodami jsou dvoudílné a sahají až k široké masce chladiče. Nepřehlédnutelný je také masivní přední nárazník. Rovněž záď Kushaqu působí velmi masivně, a to zejména díky širokému difuzoru. Špetku sportovnosti pak vozu dodává střešní spoiler. Zachován zůstal i typický prvek nových škodovek  nápis na pátých dveřích. Základní výbavový stupeň Active je standardně vybaven 16“ ocelovými koly Lhotse. Součástí výbavového stupně Ambition jsou 16“ kola z lehké slitiny Grus. Verze Style je standardně vybavena dvoubarevnými 17“ koly z lehké slitiny Atlas, která dodávají vozu optické akcenty.

Architektura interiéru je téměř shodná s těmi u ostatních modelů značky Škoda. Již od základní výbavy Active zde nalezneme například volně stojící obrazovku infotainmentu o velikosti sedm palců, dvouramenný multifunkční volant, manuální klimatizaci a nemůže chybět ani řada prvků Simply Clever. Od druhého výbavového stupně Ambition je pak součástí třeba automatická klimatizace Climatronic s dotykovým ovládacím panelem. Ještě vice moderních prvků však nabízí vrcholný výbavový stupeň Style, k jehož výbavě patří kožená přední sedadla s funkcí ventilace, bezklíčový systém KESSY, elektricky ovladatelná skleněná posuvná střecha nebo vnitřní zpětné zrcátko s funkcí stmívání.

Nová Škoda Kushaq nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a na přání mnoho komfortních bezpečnostních prvků, například asistenta při rozjezdu do kopce nebo systém monitorování tlaku v pneumatikách, přičemž cestující chrání až šest airbagů. O vysokou úroveň bezpečnosti dětí se starají standardně dodávané úchyty ISOFIX a TopTether.

Král má dva motory

Mladoboleslavský „král“ se v Indii bude prodávat výhradně se dvěma motory. Základem bude litrový tříválec s výkonem 85 kW. Vrchol nabídky zastává čtyřválcová benzinová „jednapětka“ s výkonem 110 kW. Obě pohonné jednotky plní přísnou indickou normu BS6. Hnací moment přenáší standardně dodávaná šestistupňová manuální převodovka, šestistupňová automatická převodovka nebo sedmistupňová automatická převodovka DSG.

Výroba Kushaqu se rozeběhne na plné obrátky v červnu, v červenci se pak očekávají první dodávky indickým zákazníkům. Cena zůstává prozatím neznámá.

Tagy: