Mladoboleslavská automobilka rozšiřuje nabídku modelu Octavia o další verzi. Po vrcholném provedení RS a terénně vyhlížejícím Scoutu přichází s dynamicky laděnou variantou Sportline. Ta sází zejména na atraktivní design s černými doplňky, na sofistikovanější a zároveň snížený podvozek, ale také na širokou paletu dostupných motorizací. České ceny startují na částce 752 900 Kč.
Škoda Octavia Sportline má být kompromisem mezi konvenční výbavou Style a vrcholnou verzí RS, což dává najevo už od prvního pohledu. Navenek chce pochopitelně působit sportovně, proto také ty černé prvky, které jsou pro tuto variantu charakteristické. Specifický přední spoiler, typický rámeček přední masky a nápis na dveřích zavazadlového prostoru jsou provedeny v černé lesklé barvě. Přední blatníky zdobí plaketky Sportline. Karosářské provedení liftback navíc na pátých dveřích nese i černý lesklý spoiler. Na zadním difuzoru, opět v černé lesklé barvě, se potom nachází chromovaná lišta. Standardním obutím jsou 17palcová kola, připlatit si je však možné až za „devatenáctky“.
V interiéru nalezneme to nejlepší z obou světů. Z vrcholné varianty RS jsou zde sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy nebo tříramenný multifunkční sportovní volant. Nejvyšší výbava Style pak přidává ještě Matrix-LED přední světlomety, Top LED zadní světla, parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní parkovací kameru, virtuální pedál, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko nebo elektricky odjistitelný kryt zavazadlového prostoru v případě Combi.
Vybere si opravdu každý
Jak už jsme naznačili, provedení Sportline je dostupné pro obě karoserie, tedy jak pro manažerský liftback, tak i pro rodinný kombík. Cenový rozdíl pak mezi nimi činí rovných 40 tisíc korun. Liftback pořídíte od 752 900 Kč, zatímco combi od 792 900 Kč.
Paleta motorizací je poměrně rozsáhlá a otevírají ji hned dvě základní pohonné jednotky. Tou první je zážehová „patnáctistovka“ se čtyřmi válci a výkonem 110 kW. Komu by však nevoněl benzin, může sáhnout po slabší naftě 2,0 TDI o výkonu 85 kW, která vychází na stejný peníz jako již zmiňovaná 1,5 TSI. Lze si ale připlatit i za výkonnější dieselový dvoulitr, jenž disponuje 110 kilowaty. Nejdynamičtějším motorem v nabídce je opět dvoulitr, avšak tentokrát zážehový. Poskytuje výkon 140 kW. Alternativou pak může být pohonná jednotka na stlačený zemní plyn (CNG), která se chlubí výkonem 96 kW.
Veškeré agregáty jsou dostupné jak s šestistupňovou manuální převodovkou, tak sedmistupňovým automatem DSG, tedy až na motor 2.0 TSI (140 kW). Ten dostanete výhradně s automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Náhon na „všechna čtyři nabízí rovněž motorizace 2,0 TDI (110 kW). Varianta Sportline je opatřena sportovním podvozkem, který je oproti standardnímu snížen o 15 milimetrů. Na přání může být podvozek adaptivní s možností individualizace jízdních vlastností.