Studenti středních škol se vrací do lavic
Studenti středních škol se v pondělí mohou vrátit do lavic. Své brány otevřelo i Gymnázium Františka Křižíka v Plzni, kde jsou studenti rozděleni do dvou skupin a termokamera u vstupu odhalí každého se zvýšenou teplotou. Podle ředitelky gymnázia Šárky Chvalové dětem chyběl sociální kontakt, osobní interakce a praktická výuka. Naučili se podle ní učit, vyhledávat si informace a pracovat sami na sobě, ale to je dle Chvalové pořád málo.
Studenti gymnázia jsou rozděleni do dvou skupin na „áčka“ a „béčka“. „Dnes jde do školy béčko, což znamená prima až sexta plus septima a oktáva. Zejména pro studenty posledních dvou ročníků je prezenční výuka velmi důležitá, protože se připravují na přijímací řízení na vysoké školy,“ uvedla reportérka CNN Prima NEWS Alex Hrdinová
„Co se týká samotných opatření, můžete vidět termokameru, která je tady u vstupu a která odhalí každého studenta či žáka se zvýšenou teplotou,“ dodala reportérka.
„Mohli jsme volit buď rozdělení po ročnících, to znamená, že by chodily všechny primy, tercie, kvinty, anebo zvolit to áčkové a béčkové, což nám připadalo v tuto chvíli výhodnější. Takže tento týden chodí všechna béčka,“ vysvětlila CNN Prima NEWS ředitelka gymnázia Šárka Chvalová.
Počítač už jsme nemohli ani vidět
A mají kantoři a sama ředitelka radost z návratu studentů do školy? „Určitě. Nám z toho už bylo smutno, tady ve škole bylo prázdno. Počítač už jsme nemohli ani vidět,“ reagovala Chvalová.
Školy rozvolňují, Blatného PES už ale zase vrčí. Situací se bude zabývat vláda
Radost z rozvolnění restriktivních vládních opatření provázejí znovu obavy, jak dlouho a za jakých podmínek zůstanou obchody a služby otevřené. Po 13 dnech se opět zhoršilo skóre protiepidemického systému z 57 na 64 bodů, což představuje i vyšší, čtvrtý stupeň rizika. Ministr zdravotnictví Jan Blatný uvedl, že situací se v pondělí bude zabývat vláda.
„Těšili jsme se na tu interaktivitu v osobní rovině, která je důležitá. A přesně to je to, co dětem chybí: sociální kontakt a v neposlední řadě také to, že celá řada odborných předmětů, přírodních věd například, bez laboratorních cvičení a bez toho praktického pohledu na věc je pro ně složitá,“ dodala ředitelka s tím, že ač se mohou v distanční výuce snažit sebevíc, některá činnost se zkrátka nahrazuje těžko.
„Samozřejmě že jsme je naučili se učit, vyhledávat si informace a pracovat sami na sobě, ale to je pořád málo,“ uvedla.
Studenti, zejména ti nejvyšších ročníků, jsou podle ředitelky Chvalové nervózní z toho, že jsou už téměř půl roku doma a je to jenom na nich. „To znamená, že oni to vnímají tak, že na to ve finiši zůstali sami, ale sami určitě nejsou a my je budeme podporovat, aby to zvládli,“ dodala ředitelka gymnázia v závěru.