Smart ožívá. Kdysi revoluční značka miniaut přichází s plnotučným elektromobilem

Nový model s názvem Smart #1 se zákazníky snaží přesvědčit, že cokoli, co dosud automobilka vyrobila, vlastně neexistuje. Oproti někdejším prckům do města, které bylo možné parkovat i v podélné řadě kolmo k chodníku, je tohle opravdu něco úplně jiného.

Model #1 dostal bezrámové dveře, módní zatahovací kliky dveří, panoramatickou skleněnou střechu, tedy všechno to, s čím loni přišel koncept s názvem „Concept #1“. Měří 4,27 metru na délku, 1,82 metru na šířku a 1,64 metru na výšku s rozvorem 2,75 metru. Nebude to žádný „prcek“ ani na váze – se svojí hmotností 1 820 kilogramů skutečně nemá na výběr.

Baterky jej drží při zemi

Proč je tento sympatický hatchback tak těžký, vám již pravděpodobně došlo. Poháněn je totiž 200kilowattovým elektromotorem, který čerpá energii ze 66kilowatthodinové NCM (nikl-kobalt-manganové) baterie. Kromě ambiciózního množství kilowattů motor produkuje i točivý moment 343 newtonmetrů, který je posílán na zadní kola.

Dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Nabíjení z 10 na 80 procent trvá přibližně 3,5 hodiny při použití 22 kW AC nabíjení, ačkoli toto číslo klesne na méně než 30 minut při 150 kW DC nabíjení. Smart tvrdí, že auto nabídne dojezd 420–440 kilometrů.

Samozřejmostí budou upgrady elektronického vybavení on-line. Smart poskytuje pasažérům 12,8palcovou obrazovku infotainmentu, se kterou si děti mohou hrát, zatímco řidič bude operovat především s 9,2palcovým digitálním přístrojovým panelem. Všude kolem je samozřejmě harmonický vzhled a kvalita ne nepodobná produktům od Mercedesu.

Smart neoznámil, kdy se nový crossover začne prodávat, ani jeho počáteční cenu, ale očekává se, že než se dostane na evropský trh, nejspíš dorazí do Číny. Není se čemu divit, protože jde o produkt partnerství s čínskou automobilkou Geely.

Tagy: