Problémy turistů na dovolené
Z pětihvězdičkového hotelu na staveniště. Tak hodnotí změnu ubytování čeští cestující, kteří v pondělí odletěli do Řecka. O změně se navíc dozvěděli až po příletu do destinace.
Pan Ladislav s manželkou si koupili přes cestovní kancelář Čedok dovolenou na řeckém ostrově Rhodos. Po příletu je ale čekalo nemilé překvapení. Odjeli do jiného hotelu, než který si vybrali. „Přepravili nás na druhou stranu Rhodu. Jsme na severní, měli jsme jet na jižní stranu,“ popsala paní Markéta.
Čeští turisté zuří kvůli výměně hotelu na Rhodosu. Zdroj: CNN Prima NEWS
Čeští turisté zuří kvůli výměně hotelu na Rhodosu. Zdroj: CNN Prima NEWS
Čeští turisté zuří kvůli výměně hotelu na Rhodosu. Zdroj: CNN Prima NEWS
Čeští turisté zuří kvůli výměně hotelu na Rhodosu. Zdroj: CNN Prima NEWS
Čeští turisté zuří kvůli výměně hotelu na Rhodosu. Zdroj: CNN Prima NEWS
Místo v hotelu Costa Lindia Beach skončili manželé v hotelu Elea Beach. Podle mluvčí cestovní kanceláře Čedok přijal hotel více rezervací, než měl ubytovacích míst. Klientům ale změnu hotelu kancelář oznámila až po příletu do cílové destinace.
„Nemělo by se to stávat, kanceláře by si měly ověřovat dopředu, zda je ta kapacita, kterou si objednaly a zaplatily, v pořádku, nebo ne,“ prohlásil místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.
Někteří klienti se změnou ale nebyli spokojeni. „Začaly mi chodit názvy hotelů, a tak jsem si je našel. A bylo to divné. Neodpovídaly tomu standardu, za který zaplatili,“ uvedl pan Tomáš, syn jednoho z nespokojených zákazníků.
„Původní hotel byl určený pro rodiny s dětmi, byla tam pláž s hezkým přístupem. Bohužel dovezli nás jinam, pro děti tady není vůbec nic. Cákance od barvy, všude špína, v bazénu polystyren,“ vypočítala další klientka jménem Eva.
„My jsme zakoupili pobyt s tím, že to bude u moře. Už jsme starší, chceme si to užít. Trčí tady dráty ze země, přístup do moře takový, že jsem musel překračovat zdi,“ doplnil Ladislav.
Jiné hotely jsou plné
Proto cestující kontaktovali přímo cestovní kancelář Čedok. Bylo jim ale řečeno, že jiné hotely jsou plné. „Ta situace se mění každý den. My jsme se všemi hotely v kontaktu a doufáme, že se to nebude opakovat. Kompenzace se řeší individuálně, v jakém hotelu byli ubytováni, porovnávají se konkrétní služby a co klient má zaplacené,“ vysvětlila mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková.
„Řecko je vyprodané, ve vyšší kvalitě budeme hledat ubytování velice těžko. Ale není to jenom Řecko, většina destinací je na hraně,“ sdělil Papež.
Podle cestovní kanceláře Čedok se podobný případ letos stal podruhé.