
Decroix odmítla srovnání Spolu s mrtvým koněm. Lidi nezajímá, že kopete do ANO, opáčil Pražák
Studénka se dočká nového železničního podjezdu. Jeho stavbu ve čtvrtek zahájil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda. Podjezd bude ve stanici Studénka místo nebezpečného přejezdu, kde v roce 2015 postupně uvízly dva kamiony a do jednoho z nich narazil vlak. Do provozu by měl být podjezd uveden koncem příštího roku.
Na železniční trati u smíchovského nádraží v Praze se ve středu odpoledne po zásahu elektrickým proudem a pádu ze zhruba osmimetrové výšky vážně zranil zhruba sedmnáctiletý mladík. Mluvčí pražské policie Richard Hrdina řekl, že podle dosavadních informací lezl zraněný muž s několika dalšími mladými lidmi na sloupy traťového vedení. Provoz ve stanici Praha-Smíchov byl na necelé dvě hodiny zastaven.
Na trati 146 u Skalné na Chebsku najel osobní vlak do spadlého stromu a částečně vykolejil. Událost se obešla bez zranění. Hasiči evakuovali ze soupravy devět cestujících. Provoz na trati byl zastaven. Informovala o tom Správa železnic na sociální síti X.
Železniční most na pražské Výtoni patří k těm nejvytíženějším v Česku. Jeho konstrukce je ale v posledních letech v havarijním stavu. Správa železnic (SŽ) už představila jeho náhradu. Teď ale ještě potřebuje získat schválení od UNESCO, které drží ochrannou známku nad historickým centrem Prahy. Mezitím SŽ představila vizualizaci nového mostu.
V železniční stanici Zlín střed v pondělí krátce před 23:00 vykolejil při posunu vlak. Provoz na trati mezi Zlínem a Vizovicemi na Zlínsku je kvůli tomu zastaven, cestující vozí náhradní autobusy, vyplývá z informací uvedených na webových stránkách Českých drah (ČD). Při události nikdo neutrpěl zranění, sdělil v úterý novinářům mluvčí Správy železnic Martin Kavka.
Zatímco dokončení dálniční sítě začíná získávat již jasnější obrysy, slibované vysokorychlostní tratě zůstávají stále na papíře. Přestože již stát u některých úseků na Moravě zahájil první kroky k jejich realizaci, dokončení prvních kilometrů se stále odkládá. Cestující by se poprvé mohli na nových tratích svézt nejdříve v roce 2030.
Pravidelné dopravní kolapsy, které v minulých letech zasahovaly železnici kvůli rekonstrukcím tratí, se již nebudou opakovat. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS o tom mluvil generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda. Kromě chystaných projektů hovořil také o rostoucím počtu sebevražd pod koly českých vlaků. Kromě toho, že se jedná o lidskou tragédii, způsobují nemalé dopravní komplikace.
V České Třebové na Orlickoústecku se v neděli ráno před 6:00 srazily dva nákladní vlaky. Strojvedoucí jedné ze souprav se při železniční nehodě lehce zranil. Škoda se vyšplhá na sumu nejméně 150 milionů korun. Provoz osobních vlaků v České Třebové ani na hlavním koridoru Praha - Olomouc nehoda neomezila. Nákladní vlaky jedoucí přes Českou Třebovou využívají trasu přes dopravní nádraží.
Chystaná podoba nové odbavovací haly hlavního nádraží v Praze budí velké emoce. Někteří návrhu tleskají, jiní jej spíše zesměšňují a přirovnávají k orientálním letištím. Kritici mají obavy rovněž z toho, že dřevěná střešní konstrukce nebude poskytovat dostatečnou ochranu před deštěm či zimou. Institut plánování a rozvoje (IPR) však návrh, který v pondělí představil veřejnosti, hájí. Hlasujte v anketě, jak se vám nápad líbí.
Výstavba dráhy na letiště je v plném proudu, jak lze aktuálně pozorovat například v úseku mezi Bubny a novou zastávkou Výstaviště. Přestože si Správa železnic i ministerstvo dopravy postup prací pochvalují, harmonogram výstavby některých úseků moderního spojení se posouvá. Aktuálně tedy neplatí dříve avizovaný termín celkového dokončení v roce 2029, ale počítá se s termínem 2030. Největší výzvou totiž bude vyhloubení tunelu mezi nádražími Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín.
Přestože byla poslední stanice metra v Praze zprovozněna v roce 2015, nebrání to pražským představitelům v prezentování velkolepých vizí, jak by v budoucnu mohla síť podzemní dráhy vypadat. Linka D je ve výstavbě, náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) uvažuje o prodloužení trasy C do Uhříněvsi, přemýšlí se o okružním metru a stát chystá centrum metropole protkat podzemní železnicí.
Přestože se každý rok otevírají maximálně desítky kilometrů nových dálnic, stát neustále slibuje, že nás hlavní boom teprve čeká. A to brzy. Dopravní situace v Česku by dle plánu měla být úplně jiná než dnes už v roce 2025. Kromě výrazného rozšíření silničních tepen stát počítá také s výstavbou prvních vysokorychlostních tratí a blíž k dokončení by mohla být i dráha na Letiště Václava Havla. Následující řádky nabízí přehled zamýšleného zvýšení tuzemského cestovního komfortu v nejbližších letech.