Ve Studénce začala stavba nového podjezdu. Z mapy zmizí železniční přejezd se smutnou historií

Nový podjezd ve Studénce

Studénka se dočká nového železničního podjezdu. Jeho stavbu ve čtvrtek zahájil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda. Podjezd bude ve stanici Studénka místo nebezpečného přejezdu, kde v roce 2015 postupně uvízly dva kamiony a do jednoho z nich narazil vlak. Do provozu by měl být podjezd uveden koncem příštího roku.

Nový železniční podjezd, jehož stavbu ve čtvrtek zahájil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, vznikne namísto čtyřkolejného přejezdu přímo ve stanici Studénka na Novojičínsku. Jeho zprovoznění předpokládá SŽ koncem příštího roku, úplné dokončení pak na jaře 2027.

ČTĚTE TAKÉ: Hokejista Tomáš Klouček tragicky zemřel na sjezdovce v Medvědíně. Hrál v NHL i dresu Třince

V místech, kde se v současnosti nachází nebezpečný čtyřkolejný přejezd, budou nový podjezd moci využívat řidiči, cyklisté i chodci. Vizualizace totiž počítá se třemi samostatnými pruhy: pro automobily, kola a pěší, stejně koncipované budou podle Svobody i nájezdové rampy z obou stran podjezdu, které budou dlouhé přes 60 metrů. Podjezd bude dlouhý 26,5 metru a široký 12,3 metru.

Projekt zahrnuje i úpravy dalších komunikací ve Studénce. Především se vybuduje nová obslužná komunikace pro kamiony, která bude směřovat od průmyslového areálu ve Studénce přes Butovickou ulici k dálnici D1. Práce na této části stavby odstartují letos, po dobu realizace této spojnice bude přejezd fungovat bez omezení. Hlavní stavební práce na samotném podjezdu začnou v příštím roce. Tehdy se železniční přejezd pro silniční dopravu uzavře. Provoz vlaků zůstane po celou dobu výstavby zachovaný, omezená bude jízda po některých kolejích.

Tragické nehody ve Studénce

Přejezd ve Studénce je považován za velmi nebezpečný. Řidiči jej často přejíždějí na červenou. V roce 2015 zemřeli tři lidé při střetu pendolina s kamionem, který uvízl mezi sklopenými závorami. Viník nehody, polský řidič kamionu, z nehody vyvázl bez zranění. Ve stejném roce na přejezdu zůstal i řidič kamionu z Portugalska, tomu se ale podařilo závorami projet a incident se obešel bez zranění.

Nový podjezd a stavba obslužné silnice pro kamiony by měla podobným neštěstím předejít. „Vlaky zde projíždějí vysokou rychlostí, proto zrušení přejezdu zajistí výrazné zvýšení bezpečnosti. Současně se zlepší plynulost silničního provozu,“ uvedl během zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.

Jen několik stovek metrů od místa, kde bude nový podjezd stát, narazil 8. srpna 2008 vlak do konstrukce opravovaného mostu. Ta se několik sekund před střetem zřítila do kolejiště, strojvedoucí kromě použití rychlobrzdy neměl možnost nehodě nijak zabránit. Při tragédii zemřelo osm lidí.

ČTĚTE VÍCE: Prokleté místo české železnice: Dvě nehody, 11 mrtvých. Hasič popsal oba zásahy ve Studénce

Tagy: