Před půlnocí se podařilo zprovoznit dálnici D1 po tragické dopravní nehodě
Až před středeční půlnocí se podařilo zprovoznit dálnici D1 u Brna po dopolední tragické dopravní nehodě. Při srážce několika aut a kamionů tam zemřeli tři lidé, včetně dítěte. Svědek nehody popsal bezmoc, které byl vystaven, když se z hořícího auta snažil dítě zachránit. Nejedná se přitom zdaleka o první vážnou nehodu na tomto úseku D1 a hlavní příčinou bývá čím dál častěji nevěnování se řízení.
Dálnice D1 v okolí Brna patří mezi místa s nejhustším provozem u nás. Osobní auta i kamiony směřují přes Brno do Polska, na Slovensko, Rakousko i Německo. Není v podstatě den, kdy by se tu netvořily dlouhé kolony. A bohužel není skoro den, kdy by se tu nestaly i vážné dopravní nehody.
Matka od toho mrtvého dítěte mě prosila, abych to dítě vytáhl z auta
Středeční nehoda čtyř osobáků a dvou kamionů na 189. kilometru dopadla mimořádně tragicky. Tři lidé včetně malého dítěte zemřeli, ve vracích vozů uhořeli. Další lidé se zranili, z toho někteří velmi vážně. „Byl jsem v té koloně před hořícím kamionem. Nejhorší zážitek v životě. Matka od toho mrtvého dítěte mě prosila, abych to dítě vytáhl z auta. Nic jsem nemohl dělat, celé auto bylo v plamenech. Nikdy na to nezapomenu,“ popsal svědek nehody hrůzné chvíle pro CNN Prima NEWS.
Právě vyděšené svědky takovéto děsivé dopravní nehody utěšoval přímo na místě policejní krizový intervent. Tohle je opravdu věc, na kterou se nikdo nemůže nijak připravit, je to extrémní záležitost. To jsou opravdu věci, které lidem zůstávají v hlavě už napořád,“ vysvětlila krizová interventka Simona Handlová.
Jen o dva dny dříve a o dvacet kilometrů dále se přitom stala podobná dopravní nehoda. Také u Holubic bouraly kamióny, osobní auto i dodávka. Několik lidí se vážně zranilo, hasiči dva řidiče kamionů vyprošťovali ze zdemolovaných kabin déle než dvě hodiny. V tomto případě ale naštěstí nikdo nezemřel.
Za jízdy sledují televizi nebo hrají hry
Dopravními nehodami se policisté i nadále zabývají a zjišťují jejich příčiny. V obou případech ale pracují s nejpravděpodobnější variantou, že za vše může nevěnování se řízení, v těchto posledních dvou případech řidičů kamiónů. „To, co vidíme dnes a denně u těch řidičů, je, dá se říct, k nepochopení. Nedostatečné rozestupy mezi vozidly, nevěnování se řízení, ať už je to telefonování za jízdy nebo koukání se po nehodách tak dlouho, až tedy sám nehodu způsobím,“ kroutil nevěřícně hlavou dopravní expert z BESIPu Pavel Čížek.
Podle odborníků nároky na řidiče nejen nákladních aut stále rostou. Tlačí je čas a v kombinaci s rozkopanými silnicemi a dálnicemi i uzavírkami a kolonami jejich nervozita stoupá. Někteří tak potom zbytečně spěchají a riskují, jiní si zase na dlouhých trasách krátí čas sledováním televize, telefonováním nebo hraním různých her. Přitom stačí malá chvíle nepozornosti a stane se tragédie jako ve středu u Brna.