Takto levné a vybavené auto už tu dlouho nebylo. Do Česka míří další čínská konkurence

Začátkem příštího roku budou na český trh oficiálně uvedeny dva nové čínské modely patřící do koncernu Chery. A protože luxusní offroad Jaecoo 7 jsme si už podrobně představili, zaměříme se teď na výrazně levnějšího sourozence Omodu 5. V poměru ceny a výbavy budete od února v Česku jen marně hledat lepší auto než je právě tento stylový crossover. To víme už nyní.

Automobilka Omoda, stejně jako právě Jaecoo, zdaleka nepůsobí jen v Číně, ale už i v několika evropských zemích, jako jsou Španělsko, Itálie, Velká Británie nebo třeba Polsko. Postupně chce však dobývat i další státy, včetně právě Česka, kam se chystá už začátkem příštího roku. To, jakým tempem se chce značka rozrůstat, dokazuje zejména plán společnosti Grand Automotive Central Europe, zajišťující prodej na českém trhu, která plánuje do konce roku 2025 vystavět více než třicet dealerských a servisních míst napříč všemi kraji.

K TÉMATU: Čínský konkurent luxusních offroadů překvapí cenou i výbavou. Do Česka dorazí v březnu

Vše by měl odstartovat příchod vůbec prvního modelu, kterým bude Omoda 5. Od pohledu velmi povedený crossover s pozvolna se svažující zádí ve stylu SUV kupé. Takovým podpisem, který ho bude odlišovat od konkurence, je však jeho unikátní příď s hodně členitou maskou chladiče. Výrazná zadní světla propojená černou lištou, mohutný difuzor nebo standardně dodávaná 18palcová kola už pak jen podtrhují sportovní nádech celého vozu.

Upozaděn rozhodně nezůstal ani interiér, kde najdeme prémiové materiály snoubící se s obrovským množstvím moderní výbavy. Při uvedení na trh budou k mání dva výbavové stupně - Comfort a Premium, přičemž už ten základní, tedy Comfort, toho nabízí opravdu hodně. Ve skutečnosti byste vlastně jen stěží hledali podobně vybavené auto nižší střední třídy za cenu, která se na jiných evropských trzích pohybuje v přepočtu pod 600 tisíc korun. U nás ceny zatím známy nejsou, každopádně lze očekávat, že se nebudou příliš lišit.

Nechybí ani ventilovaná sedadla

Mezi nejzajímavější položky v celém seznamu základní výbavy patří zejména plně nastavitelná vyhřívaná, a dokonce i ventilovaná přední sedadla, interiér čalouněný syntetickou kůží, dva sdružené displeje na palubní desce, každý s úhlopříčkou 12,3 palce a veškerou konektivitou, přední a zadní parkovací senzory včetně kamery, LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, bezdrátová nabíječka, tónovaná skla nebo už zmíněná 18palcová litá kola.

Vyšší výbava Premium pak navrch přihazuje ještě 360stupňovou kameru, dvouzónovou klimatizaci, prémiový audiosystém od Sony, panoramatickou střechu, elektricky otevíratelný kufr, vyhřívaný volant či propracovanější ambientní osvětlení. Standardem u obou výbav je i sedmiletá tovární záruka.

Přibližně 4,4 metrů dlouhý crossover Omoda 5 pohání čtyřválcový zážehový turbomotor 1.6 TGDI s maximálním výkonem 108 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Jasné je však také to, že se dočkáme i elektrické verze Omoda E5. Auta pro evropský trh budou vyráběna ve Španělsku.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nejdražší auto v Česku: Z nuly na sto dřív než formule a inspirace komiksem, z cenovky mrazí

Tagy:
hobby Velká Británie Polsko Itálie Španělsko automobilový průmysl crossover Sony volný čas Česko Čína produkty a služby ekonomika, obchod a finance spotřební zboží životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství