Unikátní ovládání kokpitu od značky LEXUS se představí na Milan Design Week

Komerční sdělení
Komerční sdělení
  • 5. bře 2025, 13:19

  • Systém ovládání kokpitu s duálním rozhraním pojmenovaný Black Butterfly, který Lexus vyvinul pro svůj koncepční vůz LF-ZC, se stal inspirací pro mezinárodní tvůrce. Ti vytvořili nové strhující instalace na špičkové úrovni umění a designu.

    Tyto interpretace toho, jak budoucí technologie sblíží člověka, stroj a mobilitu, představí Lexus na milánském týdnu designu 2025, jedné z nejvýznamnějších světových událostí pro globální tvůrce.

    „A-Un“ je interaktivní instalace, která se intuitivně propojuje s divákem a kombinuje principy systému Black Butterfly s tradičním japonským konceptem Aun no kokyo – dýchání v harmonii. Vytvořila ji společnost Lexus ve spolupráci s tokijskou kreativní agenturou SIX a designovým studiem STUDEO. Představuje nový rozměr hladké komunikace mezi lidmi a mobilitou a zachycuje ducha vzájemného porozumění prostřednictvím dokonale synchronizovaných interakcí.

    Součástí prezentace firmy Lexus na milánském týdnu designu je také iniciativa „Discover Together“, kterou připravují nadějní tvůrci z japonské společnosti Bascule Inc., americké Northeastern University a japonského Lexus Designer Teamu. Společnost Lexus již více než deset let podporuje prostřednictvím ceny Lexus Design Award inovativní tvůrce, kteří se snaží pomáhat utvářet lepší budoucnost světa a společnosti. V návaznosti na tento odkaz zahájila firma Lexus iniciativu „Discover Together“. Tento projekt klade důraz na spoluvytváření, nově interpretuje a vyjadřuje nové možnosti, které představují ovládací rozhraní kokpitu Black Butterfly.  Prostřednictvím svých originálních děl tvůrci demonstrují odlišnou chemii a zážitky, které mohou nastat při interakci člověka se systémem Black Butterfly.

    Lexus se již mnoho let aktivně účastní milánského týdne designu a využívá této příležitosti k tomu, aby ukázal, že v oblasti luxusních automobilů narušuje současný stav věcí a posouvá hranice jak v oblasti výrobků, tak i služeb, aby poskytl svým zákazníkům úžasné zážitky.

    Informace o výstavě

    Data Den pro tisk: 7. dubna (pondělí); dny pro veřejnost: 8. až 13. dubna (neděle)
    Místo konání Superstudio Più
    Adresa Via Tortona, 27, 20144 – Milán, Itálie
    Výstavy Výstava uměleckých děl A-Un Installation / Discover Together ve spolupráci s firmou Bascule Inc., Northeastern University a Lexus Designer Team
    Organizátor Lexus International

    Profily tvůrců instalaceA-Un

    Takeshi Nozoe (SIX Inc.)

    Takeshi Nozoe založil v roce 2013 kreativní společnost SIX Inc. Jako kreativní ředitel se Nozoe zabývá vytvářením nových forem komunikace a reálných zážitků se značkami v Japonsku i v zámoří, včetně značek Toyota GR a Lexus. Pracoval na řadě projektů, které rozšířily hranice vyjádření prostřednictvím spojení technologií, včetně prostorového vyjádření pomocí 1 000 dronů, hudebního videa „Obsession for Smoothness“, vytvořeného ve spolupráci s OK Go, a projektu Space Balloon Project představujícího interakci se stratosférou v reálném čase. Dosud získal více než 100 mezinárodních kreativních ocenění, včetně zlaté ceny na festivalu Cannes Lions a zlaté ceny v rámci New York Festival. Původní výrobek společnosti SIX, reproduktor COTODAMA Lyric, se prodává ve 44 zemích světa, což svědčí o vysokém uznání za její inovace ve vývoji výrobků.

    https://sixinc.jp/

    Tatsuki Ikezawa (STUDEO)

    Ikezawa, absolvent katedry informatiky designu na Musashino Art University, založil v roce 2020 kreativní studio STUDEO. Ke strategii značky přistupuje z pohledu uměleckého vedení a plynule propojuje vývoj koncepce, design produktů včetně návrhu obalu a loga a plánování komunikačních nástrojů, jako jsou reklamy, grafika a prostorový design, aby vytvořil soudržný svět značky. V roce 2018 uspořádal Ikezawa samostatnou výstavu BEYOND THE CRAFT v New Yorku a v roce 2024 se jako designér zúčastnil výstavy The Trio Asia Posters na Mezinárodním bienále plakátu v Mexiku.

    Jeho práce získaly řadu ocenění, včetně Tokyo ADC Award, JAGDA New Designer Award, Cannes Lions International Festival of Creativity, ONE SHOW a New York ADC. Je členem Tokijského klubu uměleckých ředitelů a Japonské asociace grafických designérů.

    https://www.studeo.co.jp/

    Profily tvůrců iniciativy „Discover Together“

    Bacsule Inc. (Japonsko)

    Bascule Inc. je tvůrčí tým z Tokia, který je známý tím, že z různých dat vytahuje realitu a příběhy, které se za nimi skrývají, a vytváří tak emocionální zážitky. V rámci svého jedinečného přístupu zvaného DATA-TAINMENT se angažují v široké škále oblastí, včetně reklamy, akcí, sportu, umění, rozvoje měst a meziplanetárního prostoru, a snaží se vytvářet nové zážitkové hodnoty, na kterých se může podílet každý.

    https://bascule.co.jp/

    Northeastern University (USA)

    Pod vedením Paola Ciuccarelliho, vedoucího Centra pro design na Northeastern University, tvoří Chloe Prock, Jasmine Yiming Sun a Elizabeth McCaffrey tým designérů a výzkumníků, kteří zkoumají široké průsečíky vizualizace dat, designu zážitků a kreativní praxe. Jejich odbornost zahrnuje imerzivní média, počítačovou vizualizaci dat, UI/UX design a výzkum designu a jejich práce překlenuje rozdíly mezi novými technologiemi, designem zaměřeným na člověka a básnickými výpočty s cílem vytvořit poutavé a podnětné zážitky.

    https://camd.northeastern.edu/center-for-design/

    Designérský tým Lexus (Japonsko)

    Členové designérského týmu společnosti Toyota Motor Corporation se pokusili o novou interpretaci černého motýla (Black Butterfly), která je výzvou k novým výrazům a zážitkům. Jako mentor pracuje Takabatake na pozici designér konceptů a vizí (Concept and Vision Designer), kde plánuje budoucí vize a koncepty zaměřené na všechny produkty, včetně zážitků, pro značky Lexus i Toyota. Designérka Yuri Tamura zahájila svou kariéru jako designérka barev, materiálů a povrchových úprav (CMF) a nyní zkoumá inovativní návrhy, které nabourávají stávající koncepty napříč všemi žánry. Zaměřuje se na zachycení lidských emocí a zážitků z nových perspektiv s cílem inspirovat ostatní.