Tisíce lidí marně čekají na své peníze. Úřady nestíhají zpracovávat žádosti o dávky

Úřady práce nestíhají zpracovávat žádosti.

Nefunkční úřady práce

Tisíce lidí stále marně čekají na své peníze z úřadu práce. Pokulhává zpracování žádostí o příspěvek na bydlení i přídavky na děti. Žadatelé jsou zoufalí, volají a píší, kam se dá. Na oficiálně uvedené kontakty je ale těžké se dovolat. Není proto divu, že lidem, ale i pracovníkům na přeplněných úřadech, dochází trpělivost.

Klára čekala na výplatu příspěvku na bydlení tři měsíce a na přídavky na děti od února. Chtěla vědět, proč tak dlouho. Úřad kontaktovala nejdříve telefonicky. „Ta infolinka je ale k ničemu, oni se vám tam nepodívají do ničeho, oni se jenom podívají, že to je k zpracování, a to je všechno,“ uvedla pro CNN Prima NEWS.

ČTĚTE TAKÉ: Vláda schválila zákon o podpoře bydlení. Má pomoci především rodinám s dětmi a seniorům

Že situace není ideální, uznal i ředitel Krajské pobočky úřadu práce pro hlavní město Prahu Matěj Novák. „Nemohu popřít, že ve špičkách může dojít k tomu, že se klienti do call centra třeba okamžitě nedovolají,“ uvedl.

Kláře pak přišla písemná odpověď na její dotaz, ta ji upřímně zaskočila: „Působí to na mě tak, že to je automatická odpověď na e-mail, která říká: ‚Děkuji za kontaktování. Předáme vše kolegyni k urgenci.‘“

Úřad se hájí nedostatkem pracovníků

Úřad se kritice brání s tím, že má málo pracovníků a ti stávající jsou pod velkým tlakem. „Chybí nám jich asi stovka, což má dopad nejen na to, že jsou zaměstnanci velmi vytíženi, ale také na to, že se dávky státní sociální podpory nedaří odbavovat tak rychle,“ vysvětlil Novák.

„Já ze svého pohledu vidím, že tam jsou nedostatky v komunikaci,“ sdělil předseda Základní odborové organizace OS SOO Úřadu práce Praha Martin Kopsa.

Nakonec šla Klára na úřad Prahy 4 osobně. Čekala několik hodin, dožadovala se i s dalšími klienty ředitele pobočky. „Přišel pán ze security a chvilku tam koukal a pak procházel a řekl nám, že nás za chvilku nechá vyvést, že jsme zasr*ná svoloč. Pan ředitel po 25 minutách přišel dolů do haly a dal nám deset lístečků s tím, že máme rychle spěchat, aby nám to nikdo nesebral. Otočil se a šel pryč,“ popsala Klára.

Ředitel pražských poboček tvrdí, že je s pracovištěm na Praze 4 denně v kontaktu a dělá vše pro to, aby se tam situace zlepšila.

„Například jsme zřídili mobilní týmy, které pracují v hale s klienty, a to jsou opatření k tomu, aby nedocházelo ke stížnostem a k frustracím ze strany klientů,“ poznamenal Novák.

Klára ale upřesnila, že ne všichni byli neochotní: „Paní za přepážkou byla skvělá, uměla to tam ustát a snažila se nám pomoct.“

Nejvyšší vedení úřadu práce věří, že se situace zlepší v následujících týdnech, a to i díky tomu, že prodloužilo otevírací dobu úřadu o polední pauzu zaměstnanců.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Velký podvod v brněnské Pokémon komunitě. Fanoušek napálil sběratele, přišel si na miliony

Tagy:
úřad úřad práce zaměstnanci sociální služby Praha příspěvek na bydlení přídavek na dítě žadatelé