Zamrzlé okno i baterie? Užitečné rady pro řidiče, jak se vypořádat s ranním mrazem

Řidiče trápí námraza předního skla

Mrazy a startování

Mrazivá rána mohou v těchto dnech potrápit nejednoho řidiče. Nejde přitom jen o škrábání námrazy ze skel, velké problémy mohou být i s autobateriemi, které vlivem nižších teplot snižují svou kapacitu. A bez nabité baterie auto nenastartuje.

Nejčastějším problémem mrazivých rán je námraza na předním skle. Existují různé způsoby, jak se s ní vypořádat. „Nastartuju auto a nechám ho ohřát. Pak ho oškrábu, chvilku ještě počkám a potom jedu,“ popsal v anketě CNN Prima NEWS jeden z dotazovaných.

Další možností je použití speciálního spreje, který námrazu rozpustí. Použít se dá i na rozmrazení zámků. „Vezmu si sprej, postříkám a vyrážím. Nic jiného nepoužívám,“ řekl další řidič.

Často řidiče trápí vybitá baterie. Tomu se dá předcházet jedině prevencí. „Jako se jezdí do servisu na zimní pneumatiky, tak se dělá i test baterky. Tam se spočítá zbytková kapacita,“ vysvětlil automechanik Petr Božovský. Pokud je kapacita příliš nízká, může baterie, která v létě plní svůj účel, v zimě stávkovat.

Pomáhají i strážníci

Výhodu oproti jiným mají nyní řidiči v Táboře. Těm totiž s nastartováním aut pomáhají strážníci městské policie. „Dřív jsme používali jen startovací kabely. Ale u těch je občas problém se k vozidlu dostat,“ popsal strážník táborské městské policie Viktor Krbeček. Proto vedení investovalo do zařízení, které je schopné na jedno nabití nastartovat až 25 aut. Jednoduše se přes kabel připojí k autobaterii podobně jako nabíječka.

Automechanik říká, že je před zimou třeba kontrolovat i další důležité součásti aut. „Hlavně pneumatiky, ale i kapalinu do chladicího systému auta nebo zimní směs do ostřikovačů,“ popisuje Božovský a dodává, že pokud se auto otevírá mechanickým klíčem, je dobré kontrolovat i zámky, aby nezatuhly.

Tagy: