Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je majitelem ochranné známky „Žirafa – Zdravotně nezávadná obuv - bota pro Vaše dítě“. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována již od roku 1997.
Značka Žirafa si získala za tuto dobu velkou důvěru u spotřebitelů a neustále posiluje svou pozici na českém trhu. Hodnocení dětské obuvi, která je přihlášena k nadstandardnímu hodnocení a k dobrovolné certifikaci, se provádí v Komisi zdravotně nezávadného obouvání a v nezávislé zkušebně podle stanovené technické specifikace. Značka Žirafa je propůjčována na dětskou obuv pouze tehdy, pokud obuv splňuje náročná kritéria hygienická, konstrukční, ortopedická i kvalitativní.
Značka Žirafy byla do vládního programu Česká kvalita, který propaguje a podporuje kvalitní výrobky a služby a je součástí Národní politiky kvality, přijata jako jedna z prvních značek již v roce 2003. Dá se říci, že značka se stala jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších značek kvality u spotřebitelů. Spotřebitelé jsou si stále více vědomi rizika poškození dětských nohou, pokud nakupují nekvalitní dětskou obuv. Značka je tedy jasným signálem pro rodiče dětí, že zakoupené obuvi mohou důvěřovat.
U dětské obuvi se provádějí jednak hygienické atesty použitých materiálů, dále je obuv podrobena hodnocení z hlediska svého střihu a zdravotně nezávadné konstrukce, přičemž toto hodnocení provádí lékař-ortoped. Testovány jsou i kvalitativní parametry obuvi a je hodnocena také bezpečnost obuvi při používání. Tzn., že na obuvi nesmí být např. žádné ostré ozdoby nebo přezky, o které by se dítě mohlo poranit. Posuzováno je rovněž zajištění stálé kvality ve výrobě. Značka Žirafy je tedy jasným signálem pro rodiče dětí, že obuv je zdravotně nezávadná a bezpečná. Samozřejmostí je i odborný prodej a poradenství pro zákazníky ve specializovaných prodejnách dětské obuvi, které se zaměřily na prodej dětské obuvi s touto certifikační značkou. Potěšitelné také je, že těchto prodejen v poslední době přibývá.
Značka obuvi KTR
Nový certifikát kvality a značku Žirafa letos získala firma KonsorciumT+M s.r.o. za kolekci dětské vycházkové obuvi letní, celoroční a zimní. Blanská firma Konsorcium T+M s.r.o. byla založena v roce 1994. Zabývá se výrobou a velkoobchodním prodejem dámské, pánské a dětské obuvi. Celou firemní filozofií se od začátku prolíná zaměření na kvalitu a na spokojenost zákazníků. Při výrobě se zaměřuje na použití kvalitních materiálů, perfektní dílenské zpracování a moderní design. Firma provozuje také kamenné firemní prodejny a má stálé zákazníky jak v České republice, tak i v zahraničí.
Firma Konsorcium T+M s.r.o. dětskou obuv nadstandardně hodnotí a certifikuje již více než 15 let. Za tuto dobu se firma stala jedním z předních dodavatelů dětské nadstandardně hodnocené a dobrovolně certifikované obuvi v České republice. Kolekce dětské obuvi jsou uváděny na trh pod registrovanou značkou KTR.
Nová kolekce dětské letní, celoroční a zimní vycházkové obuvi firmy Konsorcium T+M s.r.o. splňuje náročné požadavky na zdravotní nezávadnost, na ortopedicky vhodnou konstrukci obuvi, na přísné hygienické atesty i na bezpečnost při nošení. Firma letos použila nové typy podešví, které zajišťují lepší flexibilitu zejména v oblasti prstních kloubů. Byly použity i nové zajímavé střihy a zajímavé barvy usňových svršků u letní a celoroční obuvi. Kolekce zimní obuvi zase využívá kombinaci usňových a textilních materiálů na svršku obuvi, podšívka je z ovčího rouna a obuv je vybavena klimamembránou. Tím je zajištěn maximální komfort při nošení této dětské zimní obuvi. Jistě i vás zaujmou některé z nových modelů certifikované kolekce dětské obuvi značky KTR.
Sledujte seriál Českou kvalitu nenahradíš
Program Česká kvalita je národním programem podpory prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. Program je v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky a zastřešuje 23 spotřebitelských značek pokrývajících různé segmenty trhu.
Cílem programu je usnadnit spotřebitelům orientaci při nákupu a ujistit je o tom, že výrobky a služby označené některou ze značek v programu jsou nezávisle kontrolovány, je u nich ověřována spokojenost zákazníků a kvalita výrobků a služeb je dlouhodobě kontrolována. Na objektivitu programu dohlíží Řídicí výbor složený z vládních, nevládních i spotřebitelských organizací. Celý seriál v rámci webu CNN Prima NEWS sledujte ZDE.