Českou kvalitu nenahradíš

Nejnovější příspěvky k tématu

Zájem firem o dodávání kvalitních služeb a zboží zákazníkům v Česku stoupá
Advertoriál

Zájem firem o dodávání kvalitních služeb a zboží zákazníkům v Česku stoupá

Snad každý alespoň jednou slyšel konstatování, že Česko je popelnicí Evropy. Neveselé zhodnocení souvisí s nevalnou kvalitou produktů, které na český trh míří z různých koutů světa. Jak se na něm vyznat a najít poskytovatele a prodejce, kteří jsou běžným spotřebitelům na dosah a prodávají skutečnou hodnotu? Jednou z možností je například značka Česká kvalita. Pokud její logo u výrobku či služby uvidíte, můžete si být jisti, že prodávající firma musí při výrobě i při prodeji splňovat velmi přísné podmínky, čemuž odpovídá i úroveň výsledného produktu.

Z montoven k technologickým lídrům: MPO chce změnit český export

Český export se mění. Od dodávek komponentů k řešením s vyšší přidanou hodnotou, s ambicí oslovit nové trhy, stát se investory v zahraničí a zanechat výraznou stopu v globalizovaném světě. A právě tuto transformaci má podpořit nová exportní strategie České republiky do roku 2033. Co konkrétně přináší a jak vypadá praktická pomoc firmám? Odpovídali vrchní ředitel Sekce Evropské unie a zahraničního obchodu David Müller a ředitel Odboru podpory exportu Rudolf Klepáček z Ministerstva průmyslu a obchodu.

Poznáte kvalitu na první pohled? Známé logo chrání zákazníky před zklamáním z nákupu už 25 let

Kvalita a bezpečnost výrobků i služeb se týkají každého z nás. V moři značek a certifikátů je snadné se ztratit. Národní program Česká kvalita, garantovaný vládou a spravovaný Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Radou kvality ČR, má za úkol tuto orientaci spotřebitelům usnadnit – a zároveň pomáhá firmám, které nabízejí nadstandardní úroveň. O tom, proč a jak systém funguje, jsme hovořili s Liborem Dupalem, předsedou řídicího výboru programu Česká kvalita a ředitelem Kabinetu pro standardizaci při Sdružení českých spotřebitelů, a Petrem Kotenem, ředitelem České společnosti pro jakost, správcem značky Czech Made.

Proč jsou dřevostavby hitem budoucnosti?

Dřevo jako stavební materiál zažívá v České republice renesanci. Díky novým technologiím, digitalizaci a státní podpoře se ze dřeva stává symbol udržitelného, rychlého a kvalitního bydlení. Máme přitom všechny předpoklady stát se jedním z evropských lídrů v dřevostavbách – vlastní suroviny, špičkové odborníky i silné technologické zázemí. Proč má smysl podporovat dřevo? A jak dřevostavby mění české stavebnictví? Odpovědi najdete v rozhovoru.

Tohle milujeme všichni bez ohledu na věk či vyznání. A platíme za to miliardy, dobrovolně a s radostí!

Co má společného móda s hudbou? Obojí dělá svět krásnějším a k tomu je významným hybatelem ekonomiky. V obou oborech pak české talenty dokázaly proniknout mezi ty nejlepší na celém světě. Důkazem jsou dvě akce, které byste si neměli nechat ujít, pokud se řadíte k těm, kdo mají přehled o kultuře a umění: Czech Fashion Week a Composers Summit Prague.

Digitální revoluce pro podnikatele: Portál, chatbot i zákony na jednom místě, říká Pavel Vinkler

Jak se zákazník dnes vyzná v záplavě výrobků a služeb? Kde hledat kvalitu a jak ji poznat? A jak stát pomáhá podnikatelům lépe se orientovat v právních povinnostech? O tom všem mluvil v pořadu Interview PLUS Pavel Vinkler, první místopředseda Rady kvality České republiky a ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání na Ministerstvu průmyslu a obchodu.

Technologické inovace na kolech: Mobilní učebna FAB Lab inspiruje mladé talenty v Brně

Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně přinesl nejen ukázky technologických inovací z celého světa, ale i unikátní vzdělávací projekt FabLab – mobilní učebnu, kde si žáci mohou vyzkoušet práci s moderními zařízeními, jako je 3D tiskárna nebo robotická ruka. Tento přístup má za cíl inspirovat mladé generace k zájmu o technické obory a vytvořit pevný základ pro budoucí technologický rozvoj.

Další ročník Národních cen České republiky zná své vítěze

Ve čtvrtek 21. listopadu 2024 se v Hlavním sálu Valdštejnského paláce Senátu Parlamentu ČR uskutečnil 24. ročník slavnostního předávání Národních cen kvality České republiky. Ocenění byla udělena za kvalitu, společenskou odpovědnost i v kategorii rodinného podnikání. Absolutními vítězi letošního ročníku se staly společnosti Vodafone Czech Republic a.s. a Krajský úřad Moravskoslezského kraje, které uspěly v programu EXCELENCE a získaly nejvíce bodů napříč všemi kategoriemi.

Dragon Cloud: IT řešení pro malé a střední firmy oceněné značkou kvality CZECH MADE

Máte menší nebo střední firmu a řešíte složité papírování v rámci účetnictví, nebo potřebujete bezpečné IT řešení, které je navíc dostupné? Nechte tyto starosti na Dragon Cloudu. Nepřetržitá podpora lidských pracovníků a to bez čekání na přepojení vám ušetří spoustu času a trpělivosti. I díky této službě se společnost Outsourcing Solution s.r.o. stala nově držitelem značky CZECH MADE. Dragon Cloud se zaměřuje na zajištění přehledného účetnictví, virtuální privátní servery - připojování ke vzdálené ploše a následné bezpečné sdílení souborů.

Oceněná organizace Děti patří domů: Šestnáct let pomáháme dětem najít rodinu

Organizace Děti patří domů, z.s., se opět pyšní prestižní značkou Prověřená veřejně prospěšná organizace, která je udělována v rámci Národního programu Česká kvalita. Tato značka je zárukou spolehlivosti a důvěryhodnosti organizací, které prokazatelně splňují vysoké standardy v oblasti poskytování veřejně prospěšných služeb. Organizace se už 16 let věnuje podpoře náhradní rodinné a hostitelské péče v České republice. Jejím hlavním cílem je snižovat počet dětí v ústavní výchově a zajistit jim možnost vyrůstat v rodinném prostředí. Přestože se legislativa postupně zlepšuje, stále je v mnoha ohledech nevyhovující a zájem o pěstounskou či hostitelskou péči zůstává nižší, než by bylo potřeba.

Program Česká kvalita je národním programem podpory prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. Program je v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky a zastřešuje 23 spotřebitelských značek pokrývajících různé segmenty trhu. Cílem je usnadnit spotřebitelům orientaci při nákupu a ujistit je o tom, že výrobky a služby označené některou ze značek programu jsou nezávisle kontrolovány. Na objektivitu programu dohlíží Řídicí výbor složený z vládních, nevládních i spotřebitelských organizací.