Nákupy v Polsku se stále těší velké oblibě. Věrnostní kartičku tamního potravinářského řetězce vlastní už kolem 180 tisíc Čechů. Nižší ceny jsou lákavé, některé produkty se dají koupit až o padesát procent levněji než u nás. Na velkém nákupu mohou tuzemští zákazníci v Polsku ušetřit i dva tisíce korun.
Polský obchodní řetězec Biedronka už dávno nenavštěvují pouze polští zákazníci. Díky nízkým cenám prodejny vyhledává stále více Čechů, Slováků nebo Němců. Podle údajů řetězce tvoří Češi nejpočetnější skupinu ze všech zahraničních zákazníků.
„Samozřejmě to všichni vědí, že potraviny jsou v Polsku mnohonásobně levnější než v Česku,“ řekl štábu CNN Prima NEWS jeden z dotazovaných. „Ceny jsou dobré pro nás, je to levnější a i chutnější,“ doplnil další.
ČTĚTE TAKÉ: Česko ve velkém vyváží banány. Paradoxy trhu snižují kvalitu a zvyšují ceny potravin
Mají jinou cenu na regálu a jinou na pokladně. Nekula se znovu pustil do obchodních řetězců
Na regálech supermarketů někdy bývá uvedena jiná cena, než jakou pak zákazník zaplatí, upozornil ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU-ČSL). Proto trvá na tom, aby se na tyto obchody dohlíželo a ty, které odpovídajícím způsobem nezlevní, se dostanou na ministrovu „černou listinu“. „Je důležité, aby byli zákazníci informováni,“ zdůraznil Nekula v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS.
Věrnostní kartu Moje Biedronka aktivně využívá 16 milionů lidí, z toho 180 tisíc jsou čeští zákazníci. Pro srovnání – ze Slovenska jezdí do tohoto řetězce nakupovat 36 tisíc lidí. Polský řetězec při analýze vycházel z registračních údajů karty. Národnost zákazníků určuje podle telefonní předvolby, kterou zákazníci při zřizování karty zadávají. V analýzy i vyplynulo, že Češi rádi nakupují velká balení, například džusy. Ty pak vyjdou mnohem levněji právě s kartičkou.
„Jsou tam určité slevy, a proto se dá ušetřit na celém nákupu,“ uvedl jeden z dotazovaných nakupujících. „Ušetříte opravdu hodně. Když jedete na velký nákup, jsou to tak dva tisíce korun,“ doplnil svoji zkušenost další. Registrace navíc prý nezabere více než dvě minuty a aplikaci lze přepnout do češtiny.
V meziročním srovnání zaznamenala společnost Biedronka zhruba dvanáctinásobný nárůst českých zákazníků. Ti nejčastěji nakupují máslo, olej, sýry a těstoviny.