Senior srazil a zabil holčičku. Ten de*il má život za sebou, vzkazují mu lidé

Pokračování v případu nehody v Tatcích

Ostrá kritika se snesla na řidiče, který vjel na chodník v Tatcích na Kolínsku, srazil ženu s dvojčaty, přičemž teprve tříletou holčičku zabil. Lidé na sociálních sítích nešetří urážkami. Mnozí z nich si myslí, že pro seniory by měla platit zpřísněná pravidla pro řízení aut. Dopravní experti s tím ale nesouhlasí.

Minulý pátek se v Tatcích na Kolínsku stala tragédie, na kterou místní jen tak nezapomenou. „75letý muž, který seděl za volantem osobního vozu Škoda Fabia, vjel na chodník a srazil tam maminku s tříletými dvojčátky,“ popsala nehodu policejní mluvčí Vlasta Suchánková.

Jedna z dívek zemřela. Žena a druhé dítě skončily s vážnými zraněními v nemocnici. Kriminalisté vyšetřování nehody stále neuzavřeli. Připravená mají obvinění hned ze dvou trestných činů – těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti a usmrcení z nedbalosti. Senior při výslechu řekl, že za volantem usnul.

Arogantní senioři

Lidé na sociálních sítích muže ostře zkritizovali. „Ten de*il má život za sebou a připravil o to malinkaté děťátko. Proč ho nedají do ruky tatínkovi, ten by hned z fleku věděl, co s ním,“ napsal jeden z uživatelů Facebooku. „Senioři se mi poslední dobou zdají strašně arogantní a vše můžou, protože se vším ohání, ale toto už holčičce život nevrátí,“ pokračoval další.

Někteří si myslí, že senioři by se měli od určitého věku přezkoušet v silničním provozu. To podle expertů ale nemá smysl. „Jsou schopni jezdit bezpečně, protože jsou zodpovědní, vozidlo ovládají, je zbytečné je znovu hnát do autoškoly a někde je učit se rozjíždět nebo řešit křižovatky. Spíš jde o to, aby se se seniory pracovalo, aby se jim nabízely zdokonalovací kurzy, kterých se mohou zúčastnit dobrovolně,“ vysvětlil dopravní expert Roman Budský.

Zkušenosti, ale pomalejší reakce

Faktem ale zůstává, že starší lidé mají za volantem pomalejší reakce, což může sehrát fatální roli při každé situaci a na každé křižovatce. Rozdíl je už v obyčejném rozhlížení. „Mladý člověk je schopen zareagovat tak, že šestkrát periferně zkontroluje jednu i druhou stranu, co se tam odehrává. Kdežto starší člověk prostě z toho zvládne jenom polovinu,“ uvedl mluvčí Ústředního automotoklubu České republiky Igor Sirota.

Experti ovšem také tvrdí, že senioři horší kondici za volantem kompenzují zkušenostmi a zodpovědností. Ostatní řidiči by se k nim v každém případě na silnici měli chovat s respektem.

Tagy: