Volkswagen e-up! se vrací do výroby. Objeví se znovu i bestseller Škoda Citigo?

Na reinkarnovaný e-up! si čeští zákazníci zatím budou muset počkat. Kvóty pro tuzemský trh jsou zatím vyprodané a zájemci o malý VW se musí poohlédnout jinde. Zareaguje také Škoda navrácením modelu Citigo iV?

Před pár týdny se začalo mluvit o tom, že Volkswagen navrátí svůj malý městský e-up! do produkce. Objednávky na tento model předčasně skončily v roce 2020 a to zejména kvůli enormně vysoké poptávce. Celý rok 2021 byl přitom věnován dokončování aut, která automobilka nestihla dodat. Nyní se však e-up! vrací v plné síle.

Stále ve formě

Malé městské autíčko s elektrickým pohonem zaujme především svými parametry. Do interiéru se vcelku pohodlně vejdou čtyři lidé a z výkonnostní stránky je na tom víc než dobře. Není proto divu, že se e-up! za loňský rok umístil na druhém místě v prodejích Volkswagenu v Německu. Automobilka ve své tiskové zprávě přislíbila, že se tento oblíbený městský elektromobil postupně vrátí na trhy ve více státech Evropy.

Podle Davida Valenty z českého zastoupení značky Volkswagen si však domácí zákazníci zatím počkají: „Kvóty na dodávky modelu e-up! jsou momentálně vyprodané a o dalších jednáme.“ Cena pro český trh zatím vzhledem k absenci dodávek nových up!ů nebyla stanovena, podle Valenty se ale má pohybovat poměrně vysoko – až nad hranicí 600 000 Kč.

Oživený e-up! nabídne elektromotor s výkonem 61 kW (82 koní) a točivým momentem 210 Nm. Jeho baterie s kapacitou 32,3 kWh bude autu postačovat ke zvládnutí 258 kilometrů podle cyklu WLTP. Vzhledem k tomu, že hlavním působištěm modelu e-up! není dálnice, ale město s dostatečným počtem nabíjecích stanic, jde o zcela dostatečnou hodnotu.

S dotací a bez dotace

Staro-nový model nabídne hned nejvyšší výbavu nazvanou Style Plus, která obsahuje také takové prvky, jako je například Lane Assist, automatická klimatizace Climatronic, kůží obšitý multifunkční volant či 15palcová litá kola Blade. Cena za e-up! je na německém trhu stanovena na 26 895 euro (tedy asi 672 000 Kč), na které však lze využít tamní státní dotaci ve výši 9 570 euro.

Ve finále tedy může e-up! u našich západních sousedů stát jen 17 325 euro, což je zhruba 433 125 korun. Volkswagen tímto modelem výrazně podpořil evropskou ofenzívu elektromobilů. Jen za loňský rok automobilka prodala celosvětově více než 263 tisíc elektrických aut.

Škoda CitigoE iV zůstává v muzeu

Vzhledem k praktické identičnosti s modelem e-up! by se nabízela i možnost obnovení výroby mladoboleslavského elektromobilu Škoda Citigoe iV, jehož produkce byla loni zastavena z obdobných důvodů.

Podle mluvčího české firmy Pavla Jíny však není nic podobného na programu: „Škoda Auto v současné době nechystá znovuuvedení modelu CITIGOe iV na trh. Do roku 2030 se ale chystáme na trh uvést minimálně tři další elektrické modely v portfoliu pod modelem ENYAQ iV.“

Tagy: