Vysmívaný Trabant se v losím testu předvedl lépe než moderní Mercedes

Trabant býval za socialismu synonymem auta pro nejméně náročné motoristy. Z prskajícího dvoutaktního motoru spalujícího mix olovnatého benzinu s olovem by šli do mdlob i dnešní milovníci starých časů. Karoserie z pryskyřice sice nerezavěla, ale moc pevnosti zrovna nepobrala. Pokud jde však o jízdní vlastnosti, Trabant předběhl dobu o několik světelných let.

Pověstný losí test alias ostrý vyhýbací manévr ve vyšší rychlosti je noční můrou každého auta bez ohledu na jeho velikost a věk. Největší výzvu dnes představuje pro těžká moderní SUV s vysoko položeným těžištěm. Záznam pořadu Explosiv televize RTL vznikal přibližně v době, kdy světem otřásal skandál s převráceným Mercedesem třídy A první generace (1997) právě při losím testu. Výrobce byl po tomto výsledku nucen provést opravy na již prodaných autech a na tři měsíce zastavit prodej áček, dokud se problém nevyřeší. Ten se nakonec vyřešil až instalací stabilizačního systému ESP.

Suverénní pryskyřičník

Starý Trabant (v roce 1997, kdy se test realizoval, se už sedm let nevyráběl), tedy konstrukce z
50. let, prošel losím testem v 60 km/h rychlosti bez jakýchkoliv problémů. Ve druhé jízdě, kdy jel dokonce 75 km/h, se mu jen trochu odlepilo zadní kolo od země, Trabant ale stále bezpečně držel stopu, jako by se nechumelilo. Podobně dobrých výsledků kdysi dosáhl také další lidový veterán – Citroën 2CV alias Kachna.

Tagy: