Za málo peněz hodně prostoru? Tohle jsou nejlevnější nové kombíky na českém trhu

Nadvláda sportovně užitkových automobilů, neboli „esůvéček“ v posledních letech ještě více sílí. Již čtyři roky v řadě jsou vozy tohoto typu v čele tuzemských prodejů. Pomalu zastiňují i tak oblíbený segment jako jsou rodinné kombi. A proč vlastně? Vždyť nový kombík se slušnou základní výbavou, prostorným interiérem a zavazadelníkem může stát i zlomek ceny podobně velkého a vybaveného SUV. Do přibližně 400 tisíc korun jsme jich našli hned pět.

5. Peugeot 308 SW – od 410 000 korun

Peugeot 308 SW nedávno prodělal lehkou modernizaci. Na vnější design se prakticky nesáhlo. Vše zůstalo na chlup stejné, jako u modelu před faceliftem. Evoluce se odehrála pouze v interiéru, kde se nachází nový digitální přístrojový štít s desetipalcovým displejem.

Omlazený francouzský kombík lze nejlevněji pořídit za 410 000 korun, a to v základní výbavě Active s benzínovým čtyřválcem 1.2 PureTech o výkonu 110 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. Pořizovací cena je sice z celé pětice nejvyšší, tu však vůz zdárně kompenzuje přepychovější výbavou. Standardem varianty Active je totiž automatická dvouzónová klimatizace, multifunkční kožený volant, barevný dotykový displej multimédií a doslova hromada asistenčních systémů.

Výhodou francouzského kombíku je také jeho šarm a nízká spotřeba většiny motorizací, naopak jízdní vlastnosti už nezapřou konstrukční stáří.

4. Kia Ceed SW – od 384 980 korun

Ceed je v Česku nejúspěšnějším modelem značky Kia. Nejnovější třetí generace se na trhu prodává rovnou ve třech karosářských provedeních. Standardní hatchback a kombi ještě doplnila stylová varianta ProCeed, která kombinuje tvary liftbacku a kombíku. Do našeho seznamu ale sportovněji vypadající kiu nezařadíme, mimo jiné i proto, že je dražší než klasický Ceed SW.

Ten totiž startuje už na cenovce 384 980 korun, a to se stokoňovým benzínovým motorem 1.0 T-GDI, manuální převodovkou a výbavou Comfort, která v základu zahrnuje například LED denní svícení, klimatizaci, rádio či elektrické ovládání předních a zadních oken. Jde o doprodej modelového roku 2020.

Kia Ceed SW potěší poměrem ceny, výbavy a užitné hodnoty. Slabší jsou parametry a vlastnosti některých motorů, zejména litrového tříválce.

3. Fiat Tipo Kombi – od 370 900 korun

Oblíbený kompaktní vůz Fiat Tipo se nedávno dočkal výrazného omlazení. Změny se dotkly zejména designu karoserie, ale i interiéru. Nyní působí svěžejším a zároveň uhlazenějším dojmem. Uvnitř přibyly modernější technologie a zapracovalo se také na konektivitě. I přesto, že Fiat Tipo nedosáhne v rámci prodejnosti na špičku svého segmentu, rozhodně má co nabídnout.

Snad každého smrtelníka potěší výběr ze tří karosářských provedení – hatchback, sedan a kombi. Novinkou je potom takzvaná verze Cross, která vychází z konvenčního hatchbacku a nabízí o 37 milimetrů vyšší podvozek, ochranné/okrasné plasty a střešní ližiny.

A teď už zpět ke karoserii kombi. Ta se na českém trhu prodává od 370 900 Kč s novým benzinovým turbomotorem 1.0 FireFly o výkonu 100 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. Heslo „za málo peněz hodně muziky“ platí pro Fiat Tipo Kombi i nadále. V základu dostanete například klimatizaci, rádio, asistenta rozjezdu do kopce, asistenta pozornosti a únavy řidiče, rozpoznávání dopravního značení a inteligentního rychlostního asistenta nebo třeba asistenta sledování jízdních pruhů s korekcí směru či elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.

Zájemci o ještě levnější „předfaceliftový“ model by si měli pospíšit, dealeři totiž doprodávají poslední kusy. Nutno ještě podotknout, že Fiat Tipo Kombi je vůbec nejmenším kombíkem v celém segmentu nižší střední třídy, čemuž odpovídají i vnitřní míry. Zavazadelník například pobere jen 550 litrů nákladu.

2. Hyundai i30 kombi – od 354 990 korun

Hyundai i30 kombi zůstal i po loňské modernizaci synonymem pro cenově dostupný rodinný kombík. Základní cena s benzinovým atmosférickým motorem 1,5i CVVT (81 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou lehce přesahuje 350 tisíc korun. Cenovka odpovídá verzi Start, která mimo jiné obsahuje manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio, automatické zapínání světel či řadu bezpečnostních asistentů.

V oficiálním přehledu skladových aut sice nenajdete žádné slevy, ale zkoušejte jednotlivé prodejce oslovit a smlouvat s nimi, určitě dostanete ještě lepší cenu. Za super ceny se doprodávají zejména vozy před faceliftem.

Největší výhodou Hyundaie i30 kombi je poměr ceny, výbavy a užitné hodnoty. Slabší jsou v porovnání s konkurencí některé parametry některých motorů, zejména litrového tříválce 1.0 T-GDI.

1. Škoda Fabia Combi – od 328 900 korun

Škoda Fabia Combi je nejmenším a zároveň suverénně nejlevnějším kombíkem na českém trhu. Jde o jediné kombi odvozené od malého auta, které je v nabídce. Všichni ostatní dřívější soupeři jako Seat Ibiza ST, Renault Clio Grandtour či Dacia Logan MCV se postupně přestali vyrábět. Naopak Škoda Fabia Combi dostala jistotu další generace, která se ale na rozdíl od krátké varianty neobjeví na trhu letos, ale až za dva roky.

Do té doby se bude prodávat stávající provedení pod označením Škoda Fabia Combi Tour. Tento model s cenou od 329 900 korun se začne vyrábět od 25. týdne letošního roku, ale objednávat se dá již nyní. Jde o zjednodušenou nabídku proti stávající Fabii Combi. U prodejců se stále dají objednávat i předchozí varianty Fabie Combi s katalogovou cenou od 328 900 korun, ve skutečnosti lze mezi skladovými kousky najít i řadu vozů s cenou hluboko pod 300 tisíc korun.

V nabídce je pouze jediný motor 1.0 TSI (benzinový tříválec s turbem). V cenících sice už najdete pouze provedení 70 kW (s manuální i automatickou převodovkou), ale ze skladů lze pořídit i výkonnější verzi 81 kW. Vybavenost základního provedení Active sice není nejštědřejší, ale rozhodně neurazí. Zahrnuje například manuální klimatizaci, LED denní svícení, rádio nebo střešní nosič.

Největší výhodou Škody Fabia Combi v porovnání s ostatními kombíky v našem přehledu je výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Velikost kufru se totiž blíží větším rodinným kombíkům. Potěší i velmi nízká spotřeba paliva. Horší je to s prostorem na nohy na zadních sedadlech. Také jízdní vlastnosti či dojem z kvality interiéru se samozřejmě nedají porovnávat s nižší střední třídou, tedy klasickými rodinnými kombi.

Tagy: