Německý pilot formule 1 Sebastian Vettel našel pro příští sezonu 2021 nový tým. Hlásí to jak italská, tak německá média. Po vypršení smlouvy s italskou stájí Ferrari by se měl čtyřnásobný mistr světa přesunout k britskému společenství Racing Point, které ponese po další tři sezony název Aston Martin.
Ano, jde o legendární automobilku, kterou neproslavil jen filmový agent 007 James Bond ve službách Jejího veličenstva královny, ale také závody formule 1. Jenže před 50 roky... Pouze skuteční pamětníci si ještě vybaví poslední klání, kterého se Aston Martin zúčastnil. Nyní se vrátí na okruhy po 51 letech.
Volná místa v F1 ubývají, Bottas prodloužil s Mercedesem. Dočká se Vettel?
Zkrácená sezona Formule 1 teprve před měsícem začala. Už teď přes léto ale v paddocku vrcholí podpisové rošády a začíná být čím dál jasnější, jaké bude složení týmů královny motorsportu pro rok 2021. Zatím posledním potvrzeným jezdcem je Fin Valtteri Bottas, který si prodlouží své působení v Mercedesu. A jak to vypadá v ostatních stájích?
Jak Vettel, tak i šéf britské stáje Otmar Szafnauer vzájemné kontakty nepopírají. Při víkendové Velké ceně v britském Silverstone byli spatřeni, jak spolu odjíždějí jedním autem – Ferrari. Szafnauer to na tiskové konferenci nepopřel: „Ano, je to tak. Ale jeli jsme spolu jen k benzínové stanici. Je to krásné auto a on mi o něm vyprávěl.“
A že by měl do kokpitu nového vozu Aston Martin usednout právě německý jezdec Vettel, má podle všeho významné obchodní hledisko. V prosinci 2013 získala pětiprocentní podíl v Aston Martin německá společnost Daimler a v rámci technického partnerství mu bude Mercedes-AMG dodávat motory. Zároveň se Němci s Brity budou podílet na dalším vývoji jednotek s označením V8.
Navíc pro Aston Martin je německý trh druhým nejvýznamnějším, hned po tom britském. No a proto by Vettel neměl jen závodit, ale údajně se také stát hlavní tváří značky ve své zemi.
OFICIAL
— 🏁「 Alerta Racing 」🏁 (@AlertaRacing) August 2, 2020
Vettel a Racing Point
pic.twitter.com/cQagDoCLiJ
Italský deník Gazzetta dello Sport přišel s informací, že by měl Vettel s Aston Martin podepsat tříletou smlouvu, která by mu zaručovala roční plat kolem 15 milionů eur, v přepočtu zhruba 393 milionů korun.
K tomu se objevilo video z víkendového závodu ve Velké Británii, kde se v boxech okruhu v Silverstone potkali Sebastian Vettel a majitel Racing Pointu. Po jejich „koronavirovém pozdravu“ lokty Italové označili „přestup“ za hotový.
Černoši jsou v mnoha případech rasističtější než běloši, říká exšéf F1 Ecclestone
Protichůdné postoje k rasové problematice zastávají známé tváře Formule 1, její bývalý šéf Bernie Ecclestone a šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton. Zatímco Hamilton se staví na stranu demonstrujících hájících práva Afroameričanů v návaznosti na smrt George Floyda, Ecclestone v rozhovoru pro americkou televizi CNN mimo jiné řekl, že v mnoha případech jsou černí více rasističtí než bílí.
To, že jednání mezi Vettelem a Racing Pointem vrcholí, potvrdil šéf Mercedesu Toto Wolff. Vždyť právě on také částečně vidí do karet Aston Martin jakožto zástupce jeho akcionáře Daimler-Mercedes. „Vím, že mezi Sebastianem a Racing Pointem probíhají jednání. Vyřadit a nahradit Péreze (Sergio Pérez je mexický pilot, který je v Racing Piontu pod smlouvou, pozn. red.) nebude jednoduchým rozhodnutím, ale Německo je pro Aston Martin druhým nejdůležitějším trhem. Proto by spojení s Vettelem dávalo smysl,“ nechal se slyšet Wolff.
Podle portálu F1-Insider.com však není „přestup roku“ hotový, protože se má jednat ještě o platu pro 33letého německého jezdce. K tomu se prý Pérez nenechá jen tak lehce vystrnadit. Protože jeho osobní sponzoři a především mexická telekomunikační společnost Telmex bojují o jeho místo v kokpitu Aston Martin pro příští sezonu. Chtějí přinést prý tolik peněz, aby Vettel nedostal šanci. Zda to má šanci na úspěch, si zatím nikdo netroufá odhadnout, protože majitelem Racing Pointu je Lawrence Sheldon Strulovitch, známější pod jménem Lawrence Stroll. Magazín Forbes přisuzuje tomuto jednašedesátiletému kanadskému obchodníkovi jmění ve výši 2,6 miliardy dolarů (zhruba 58 miliard korun). A perlička na závěr: Stroll je také vášnivým sběratelem vozů značky Ferrari.