Domů základní škola

základní škola

Výpis příspěvků ke štítku „základní škola“

Peklo, pálí Babiš do změny školního stravování. Plaga jeho slib o zrušení brzdí

Úplné peklo, opírá se i nadále předseda ANO a pravděpodobný premiér Andrej Babiš do stravovací vyhlášky, podle níž mají nově vařit ve školních jídelnách. Pokračuje tak v předvolební rétorice – celou novelu dokumentu, jež přináší změnu po desítkách let, chce zrušit. Zvažovaný ministr školství Robert Plaga (za ANO) ovšem taková slova mírní. „Od jídelen budu chtít zpětnou vazbu, jak se podle nových pravidel vaří a zda děti pokrmy vyhazují,“ vysvětlil v rozhovoru pro CNN Prima NEWS. Odborníci takový přístup vítají.

Zápis prvňáčků i odklady: Rok 2026 přinese změny nejen v termínu. Co rodiče nesmí podcenit?

Takřka 150 tisíc předškoláků v následujícím roce zamíří k zápisu do prvních tříd, alespoň takové jsou odhady Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Rodiče však čeká změna v termínu, namísto dubna bude zápis probíhat od ledna do února. Novými pravidly se mimo jiné bude řídit i odklad povinné školní docházky. Co nepodcenit a jak se vyhnout dlouhým frontám?

Je Česko připravené na slučování škol? Ministerstvo láká na nový program, odbory jsou skeptické

Školy, které plánují slučování, se nyní mohou přihlásit ke speciálnímu podpůrnému programu. Ministerstvo školství (MŠMT) nabízí odbornou pomoc během náročného administrativního procesu, který je součástí dlouhodobého záměru resortu. Představitelé Českomoravského odborového svazu pracovníků školství však namítají, že program nezohledňuje podmínky regionů. Obávají se, že kýžené zefektivnění to nepřinese.

Spokojenost učitelů s platem se zvyšuje, ukázal průzkum. Mladí i tak ztrácejí zájem

Pedagogové v Česku jsou v posledních letech spokojenější s pracovními podmínkami. V roce 2024 vyhovovalo platové ohodnocení téměř každému druhému učiteli, vyplývá z výsledků mezinárodního šetření OECD TALIS. Problémem je však klesající atraktivita oboru u mladých lidí. Autoři průzkumu také upozorňují, že v průměru má jen každý pátý učitel pocit, že je jeho práce společností dostatečně oceněna.