
Vyrůstal ve stínu nemocného bratra. Moderátor Brousil dnes pomáhá dětem, na něž se zapomíná
Většina sportovních elektromobilů z nižších cenových tříd je spíše parodií na spalovací sporťáky než jejich věrohodnou kopií. To se však s příchodem jihokorejské střely Hyundai Ioniq 5 N na český trh změnilo. Nejenže má podobný výkon jako Lamborghini či McLaren, ale dokonce i podobně zní a řadí. Jak je to možné a co všechno tenhle „překoňovaný“ elektromobil umí, jsem zjišťoval na závodním okruhu v Mostě.
Francouzský herec a režisér Mathieu Kassovitz je po nedělní nehodě na motorce ve vážném stavu. Šestapadesátiletý filmař, který nejvíce proslul snímkem Nenávist či rolí milence Nina z Amélie z Montmartru. O jeho havárii informoval francouzský deník Le Monde.
Sportovní odnož Renaultu představila ultimativní upgrade svého jediného modelu A 110. Odlehčené kupé na okruhu i veřejných silnicích dokazuje, že alfou a omegou požitku ze sportovní jízdy je nízká hmotnost a vyvážený podvozek. Verze R stojí skoro o 900 000 Kč víc než druhé nejlepší provedení A 110 S.
Po celém světě dnes lze nalézt nejrůznější a nejbláznivější zařízení, v nichž lze trávit volný čas. Když má člověk peníze, může si pronajmout úplně všechno, od ledového království přes luxusní jachtu až po podmořské apartmá. Pokud je ale motoristický šílenec, pak rozhodně sáhne po překrásné vile v americkém státě Missouri, která je stavěná až pro 16 hostů a má úplně všechno, co by si zarytý „petrolhead“ mohl jen přát. Třeba i vlastní polygon.
Hyundai to se sportovními auty myslí opravdu vážně, svou rodinu N rozšířil o další ambiciózní členy. Zatímco model i30 N ve verzi hatchback i fastback prodělal pouze facelift, malý hatchback i20 N a kompaktní SUV Kona N jsou úplnými novinkami. My jsme tuhle svatou trojici měli možnost vyzkoušet na závodním okruhu Slovakia Ring.
Nové Audi RS 3 za jejímž volantem seděl tovární jezdec Frank Stippler, překonalo současný rekord mezi kompaktními vozy na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. S časem 7:40.748 je dokonce stejně rychlé, jako bylo v roce 2005 Bugatti Veyron! K rekordnímu času přispěl zejména přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 litru a také systém Tourque Splitter, který zajistil optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Šlo však o zcela sériový vůz.
Silnice není závodní dráha! Alespoň většinou. Do důsledků si tuto notoricky známou poučku osvěžil místních podmínek neznalý australský řidič, který si chtěl vyzkoušet okruh, kde se jezdí známé vytrvalostní závody.