Nové Audi RS 3 za jejímž volantem seděl tovární jezdec Frank Stippler, překonalo současný rekord mezi kompaktními vozy na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. S časem 7:40.748 je dokonce stejně rychlé, jako bylo v roce 2005 Bugatti Veyron! K rekordnímu času přispěl zejména přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 litru a také systém Tourque Splitter, který zajistil optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Šlo však o zcela sériový vůz.
„Jsem hrdý na celý tým. Všichni pro tento den tvrdě pracovali,“ řekl vedoucí technického projektu Audi RS 3 Marvin Schwätter, když na palubě auta uviděl rekordní čas. „Když jsme začali s vývojem, nevěděli jsme, jak rychlý náš vůz na Nürburgringu ve skutečnosti bude,“ vysvětlil. „Ale během testování jsme zjistili, že můžeme dosáhnout velmi dobrých časů a vytvořit tak nový rekord.“
V nižší střední třídě byl doposud na trůnu Renault Megane R.S. Trophy-R s časem 7:45.389, Audi s Frankem Stipplerem za volantem však zvládlo 20,8 kilometru dlouhý okruh absolvovat za 7 minut a 40,748 sekundy.
Jedinými úpravami na autě přitom bylo pouze nastavení ideálního tlaku ve sportovních pneumatikách Pirelli P-Zero „Trofeo R“ podle podmínek tratě. Ty si zákazníci mohou dokonce vybrat ze seznamu příplatkových prvků. Na rekordu má klíčový podíl také legendární pětiválcový motor 2.5 TFSI se zvýšeným kroutícím momentem oproti předchůdcům.
Nyní poskytuje nejvyšší výkon 294 kW a maximální točivý moment 500 newtonmetrů. Pohonná jednotka spolupracuje výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ať už sedan nebo Sportback, obě verze vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy. Volitelný paket RS Dynamic spolu s keramickými brzdami pak posouvají maximální rychlost vozu dokonce až na 290 km/h.
Velkou zásluhu má na rekordu i nový systém Tourque Splitter, který zajišťuje optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Systém při ostřejší jízdě přenáší více hnací síly na na vnější, více zatížené zadní kolo. Díky tomu může řidič s RS3 projet zatáčku rychleji a bez jediného náznaku nedotáčivosti.
„Pro mě je rozdělovač točivého momentu obrovský skok z hlediska agilní jízdy.“ To je zvláště patrné v kombinaci s nově vyvinutým jízdním režimem RS Performance, který je s vlastní charakteristikou motoru a převodovky speciálně kalibrován pro závodní dráhu,“ řekl Frank Stippler.
Nové Audi RS3 bude v Česku možné objednat ještě od konce tohoto měsíce, oficiálně ale bude na tuzemský trh uvedeno až na podzim. Základní cena hatchbacku by měla činit 1 552 900 Kč, sedanu pak 1 626 900 Kč.