Posledních pár let se cenová hranice nejdostupnějších vozů na našem trhu výrazně posouvá stále výše a nic nenaznačuje tomu, že by tomu mělo být v budoucnu jinak. Zatímco před čtyřmi lety jsme mohli vybírali i auta do dvou set tisíc, v dnešní době spočítáme na prstech jedné ruky, kolik se jich dá pořídit pod 300 tisíc korun. Jaká to jsou?
Žebříček výrazně ovlivnily změny z konce minulého roku a zároveň z letošního ledna. V obou případech se o to přičinily japonské automobilky, které vybrané vozy zlevnily mnohdy o desítky tisíc korun. Pětici nejlevnějších vozů doplňují korejská mini auta a mezi medailisty najdeme i jednoho Evropana.
K TÉMATU: Mezi nejprodávanějšími auty za rok 2023 je sedm škodovek. Dařilo se MG i Tesle
Páté místo s odřenými zrcátky obhajuje nejmenší člen rodiny Kia s názvem Picanto. Pětidveřový hatchback s délkou necelých 3,6 metru v současnosti dělí od udržení se pod hranicí 300 tisíc pouhá dvacetikoruna, a to pouze ve spojení s atmosférickým litrovým tříválcem a manuální převodovkou. Na druhou stranu se za poslední rok zdražil pouze o pět tisíc korun.
S cenou 299 000 Kč se na vyšší příčku řadí jeden z nejmenších crossoverů na našem trhu Toyota Aygo X. Japonský prcek se do přehledu probojoval díky loňskému zlevnění ve výši až 46 tisíc korun na skladové vozy. Dostupný je pouze s benzinovým motorem 1.0 VVT-i o výkonu 53 kW, u něhož je možné vybírat mezi ručním a automatickým řazením.
Dacia už nemá nejlevnější malý hatchback
Třetí místo patří evropské automobilce Dacia. Ta se donedávna pyšnila nejlevnějším vozem v segmentu malých hatchbacků, kam spadá například oblíbená Škoda Fabia. Nicméně slevy u konkurence odsunuly její model Sandero o stupínek níž. Jeho cena startuje stejně jako loni na 296 400 korunách, nicméně v roce 2021, kdy vstupovala na trh třetí generace Sandera, byla základní cenovka u shodného motoru o 60 tisíc nižší.
Pomyslnou stříbrnou medaili získává další pětidveřový hatchback Mitsubishi Space Star. Stačilo mu zlevnit pouze o dva tisíce. Momentálně totiž startuje 3,8 metru dlouhý Japonec na 294 760 Kč s benzinovou dvanáctistovkou. Oproti svým sokům ale výrazně ztrácí ve výbavě, ačkoli ve standardu nabízí litá kola.
Nejnižší cenu si drží korejský minivůz Hyundai i10, a to i přesto, že v loňském roce prošel modernizací. Vedle úpravy vzhledu zdražil o 10 tisíc korun a v současnosti je nabízen od 279 990 korun. Na výběr je vedle atmosférického tříválce a čtyřválce i přeplňovaný litr s maximálním výkonem 74 kW. Pro něj musíte sáhnout do sportovně laděné varianty N-Line, kde vychází na necelých 410 tisíc korun.