Francie udělala pro bezpečnost her maximum, míní Fischer. Podle Druláka to nemusí stačit
hatchback
Výpis příspěvků ke štítku „hatchback“
Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
Hyundai i20 je zapomenutým ideálem auta na každý den. Dělá jen to, co po něm chcete
V záplavě nabobtnalých crossoverů na vysokém podvozku se vytrácí kdysi dominantní kategorie kompaktních hatchbacků. Stejně jako VW Golf, Mazda 3 nebo i Škoda Fabia přitom Hyundai i20 dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří. Je efektivní, praktický a všude se vejde.
TEST: Elektrický Volkswagen ID.7 chce být Passatem dneška, daří se mu to ale jen částečně
Koncern Volkswagen se před pár lety rozhodl vsadit vše na elektromobilitu. Z tradičních modelů zbývá prakticky jen malé Polo, výraznou elektrifikační kúru podstupuje Golf a z někdejší vlajkové lodi Passatu zbylo kombíkové torzo. Na jeho místo nastoupila elektrická limuzína ID.7. Dokáže ho u zákazníků nahradit?
Mini už není mini tělem ani duší. Nový Countryman se stal rodinným ideálem
Mini po delší pauze dorazilo na český trh hned s několika novinkami. Světlo světa konečně spatřila čtvrtá generace ikonického hatchbacku Cooper, třetí generace SUV Countryman a brzy je doplní také elektrický crossover Aceman. Než se tak ale stane, pojďme se detailně zaměřit na druhou zmíněnou novinku v podobě SUV Countryman. Ten totiž výrazně narostl a spolu s extravagantním designem přivezl i řadu zajímavých řešení v interiéru. Vystačí si však s tříválcem?
Elektromobil za 400 tisíc koupíte i v Česku. Kupodivu není čínský, ale evropský
Dostupná elektromobilita začíná získávat reálnější obrysy, obzvláště po příchodu modernizované Dacie Spring. Ta cenově začíná na necelých 420 tisících korunách, má to ale háček. Dražší konkurence je totiž daleko lépe vybavená a mnohdy výrazně prostornější. Pojďme se podívat na pětici nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Elektromobil Hyundai Ioniq 5 N nabízí nejlevnějších 650 koní v Česku. Umí řvát i řadit
Většina sportovních elektromobilů z nižších cenových tříd je spíše parodií na spalovací sporťáky než jejich věrohodnou kopií. To se však s příchodem jihokorejské střely Hyundai Ioniq 5 N na český trh změnilo. Nejenže má podobný výkon jako Lamborghini či McLaren, ale dokonce i podobně zní a řadí. Jak je to možné a co všechno tenhle „překoňovaný“ elektromobil umí, jsem zjišťoval na závodním okruhu v Mostě.
Nový Fiat má „lidské oči“ a barvy inspirované Itálií. Překvapí cenou i komfortem
Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.
TEST: Toyota Prius PHEV je autem roku, které nikdo nevolil. Jezdí skvěle a skoro zadarmo
Volitelé českého auta roku se nechali ošálit velkými jmény a nejefektivnější auto na trhu nechali před branami finále. Toyota u nového Priusu beze zbytku zúročila své bohaté zkušenosti s hybridními systémy, auto navíc konečně také dobře vypadá. Není ale z nejlevnějších.
Žebříček nejlevnějších aut v Česku ovládli Asiaté. Dacia ztratila svou pozici
Posledních pár let se cenová hranice nejdostupnějších vozů na našem trhu výrazně posouvá stále výše a nic nenaznačuje tomu, že by tomu mělo být v budoucnu jinak. Zatímco před čtyřmi lety jsme mohli vybírali i auta do dvou set tisíc, v dnešní době spočítáme na prstech jedné ruky, kolik se jich dá pořídit pod 300 tisíc korun. Jaká to jsou?
Mitsubishi se tasí s novým Coltem. Není zrovna z nejlevnějšího kraje
Legendární malé japonské auto se po více než deseti letech vrací na český trh ve své nové generaci. Ta vznikla za spolupráce aliance a jde tak prakticky o dvojče Renaultu Clio. Kromě drobných kosmetických úprav se ale od sebe liší nabídkou motorizací, výbavou a také cenou. Nové Mitsubishi Colt je totiž v základu o něco levnější.
Subaru Crosstrek je autem do nepohody, které zvládá i těžký terén. Škoda příliš malého kufru
Do České republiky dorazila nová generace globálně nejprodávanějšího modelu Subaru. Novinka se přejmenovala z XV na Crosstrek a s novou vizáží se snaží zaujmout, a to zejména komfortem za volantem, elektrifikovanou pohonnou jednotkou e-Boxer a stálým pohonem všech čtyř kol. Robustní crossover z Japonska se také dočkal pokročilejších asistenčních systémů a výrazně tužší karoserie.
TEST: Elektrická Cupra Born skrývá ve sportovním těle praktické auto, cenou je však mimo
Jestli se má některá kategorie elektromobilů šanci na trhu reálně uchytit, jsou to pravděpodobně vozy kompaktní velikosti, jako je Cupra Born. Sesterský model Volkswagenu ID.3 od Seatu sází na atraktivnější vizáž, jezdí však velmi podobně a nabízí i impozantní výkonové parametry. Bude to ale stačit na nastupující čínskou konkurenci, která bojuje úplně jinými zbraněmi?