
Nastane zatmění Slunce. Odkud z Česka lze vzácný jev i přes špatné počasí sledovat?
V globálním měřítku malá, v Česku však dominantní anglo-čínská značka MG přispěchala nedávno na trh s dalším žhavým želízkem jasně cílícím na Škodu Fabia. Oproti české klasice umí nabídnout plně hybridní pohon o výkonu 200 koní za velmi lákavou cenu. Týden strávený za volantem MG3 byl v mnoha směrech poučný.
Japonská automobilka pokračuje v nabídce speciálních bonusů u vybraných vozů. Ta zahrnuje sadu zimních kol, palivovou kartu nebo například přezutí pneumatik zdarma. Dokonce v rámci akce zlevnila svůj ikonický model Suzuki Swift.
Veleúspěšný mnichovský hatchback označený jedničkou se dočkal v pořadí už čtvrté generace, která je spíše jakousi mírnou evolucí té předchozí. I tak ale ukrývá řadu zajímavých novinek. Jaké to jsou a zda se promítly i do samotné jízdy? To jsem zjišťoval během klasického redakčního testu.
Dnešní doba je pro malá levná auta se spalovacími motory krutá. Výrobcům se je už totiž nevyplatí kvůli emisním a bezpečnostním normám dále produkovat, a tak jedno po druhém pomalu končí. Tento osud nyní potkal také Suzuki Ignis, dlouhou dobu nejlevnější nový vůz s pohonem všech kol, který při uvedení na trh stál 240 900 Kč. Bude mít nástupce?
Najít slušně vypadající auto se vší výbavou, nějakou tou vnitřní prostorností a zároveň kvalitními jízdními vlastnostmi za cenu hluboko pod 400 tisíc korun, je dnes už prakticky nemožné. Mně se to však přece jen podařilo. Na redakční test jsem si totiž objednal modernizovanou Kiu Picanto, která všechno výše zmíněné splňuje. Chybí jí vlastně vůbec něco?
S 37 miliony prodanými vozy je Volkswagen Golf tím vůbec nejúspěšnějším modelem všech dob. S příchodem poslední osmé generace sice zájem lehce opadl, a to především kvůli často nefunkčnímu softwaru, ale to už je nyní minulostí a Golf může opět naplno zabojovat o přízeň svých zákazníků. Po nedávném faceliftu má navíc v rukávu hned několik trumfů. Jakých?
Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
Znovuzrozená britská automobilka MG posílá na český trh dalšího silného hráče. Tentokrát je jím full-hybridní hatchback s cenou pod půl milionu korun. Konkurent Škody Fabie nebo kolínské Toyoty Yaris sází na výkonný a zároveň hospodárný pohon, bohatou základní výbavu i překvapivě dlouhou záruční dobu.
MG3 Hybrid+ se chystá vstoupit i na český trh. Fabii bude chtít zatopit velmi zajímavým elektrifikovaným pohonem, který nabízí nadprůměrně vysoký výkon. V kombinaci s bohatou výbavou tahle novinka navíc začíná částkou 490 tisíc. V Řecku jsme jako jedni z mála vyzkoušeli, jak tohle všechno dohromady funguje. Má se zavedená konkurence začít bát?
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
V záplavě nabobtnalých crossoverů na vysokém podvozku se vytrácí kdysi dominantní kategorie kompaktních hatchbacků. Stejně jako VW Golf, Mazda 3 nebo i Škoda Fabia přitom Hyundai i20 dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří. Je efektivní, praktický a všude se vejde.
Koncern Volkswagen se před pár lety rozhodl vsadit vše na elektromobilitu. Z tradičních modelů zbývá prakticky jen malé Polo, výraznou elektrifikační kúru podstupuje Golf a z někdejší vlajkové lodi Passatu zbylo kombíkové torzo. Na jeho místo nastoupila elektrická limuzína ID.7. Dokáže ho u zákazníků nahradit?