Vláda schválila „český Green Deal“. Zahrnuje konec uhlí, hlavní sporný bod z návrhu vypadl
hatchback
Výpis příspěvků ke štítku „hatchback“
Světový bestseller dostal lepší techniku i design. V Česku se teď prodává od 554 900 Kč
S 37 miliony prodanými vozy je Volkswagen Golf tím vůbec nejúspěšnějším modelem všech dob. S příchodem poslední osmé generace sice zájem lehce opadl, a to především kvůli často nefunkčnímu softwaru, ale to už je nyní minulostí a Golf může opět naplno zabojovat o přízeň svých zákazníků. Po nedávném faceliftu má navíc v rukávu hned několik trumfů. Jakých?
Poslední lidové auto v tichosti opustilo trh. Prodávalo se už od 280 tisíc korun
Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
MG3 oficiálně v Česku: S hybridním motorem i bohatou výbavou nestojí ani půl milionu
Znovuzrozená britská automobilka MG posílá na český trh dalšího silného hráče. Tentokrát je jím full-hybridní hatchback s cenou pod půl milionu korun. Konkurent Škody Fabie nebo kolínské Toyoty Yaris sází na výkonný a zároveň hospodárný pohon, bohatou základní výbavu i překvapivě dlouhou záruční dobu.
Kladivo na Škodu Fabii. MG3 nabízí skoro dvě stě koní za půl milionu korun
MG3 Hybrid+ se chystá vstoupit i na český trh. Fabii bude chtít zatopit velmi zajímavým elektrifikovaným pohonem, který nabízí nadprůměrně vysoký výkon. V kombinaci s bohatou výbavou tahle novinka navíc začíná částkou 490 tisíc. V Řecku jsme jako jedni z mála vyzkoušeli, jak tohle všechno dohromady funguje. Má se zavedená konkurence začít bát?
Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
Hyundai i20 je zapomenutým ideálem auta na každý den. Dělá jen to, co po něm chcete
V záplavě nabobtnalých crossoverů na vysokém podvozku se vytrácí kdysi dominantní kategorie kompaktních hatchbacků. Stejně jako VW Golf, Mazda 3 nebo i Škoda Fabia přitom Hyundai i20 dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří. Je efektivní, praktický a všude se vejde.
TEST: Elektrický Volkswagen ID.7 chce být Passatem dneška, daří se mu to ale jen částečně
Koncern Volkswagen se před pár lety rozhodl vsadit vše na elektromobilitu. Z tradičních modelů zbývá prakticky jen malé Polo, výraznou elektrifikační kúru podstupuje Golf a z někdejší vlajkové lodi Passatu zbylo kombíkové torzo. Na jeho místo nastoupila elektrická limuzína ID.7. Dokáže ho u zákazníků nahradit?
Mini už není mini tělem ani duší. Nový Countryman se stal rodinným ideálem
Mini po delší pauze dorazilo na český trh hned s několika novinkami. Světlo světa konečně spatřila čtvrtá generace ikonického hatchbacku Cooper, třetí generace SUV Countryman a brzy je doplní také elektrický crossover Aceman. Než se tak ale stane, pojďme se detailně zaměřit na druhou zmíněnou novinku v podobě SUV Countryman. Ten totiž výrazně narostl a spolu s extravagantním designem přivezl i řadu zajímavých řešení v interiéru. Vystačí si však s tříválcem?
Elektromobil za 400 tisíc koupíte i v Česku. Kupodivu není čínský, ale evropský
Dostupná elektromobilita začíná získávat reálnější obrysy, obzvláště po příchodu modernizované Dacie Spring. Ta cenově začíná na necelých 420 tisících korunách, má to ale háček. Dražší konkurence je totiž daleko lépe vybavená a mnohdy výrazně prostornější. Pojďme se podívat na pětici nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Elektromobil Hyundai Ioniq 5 N nabízí nejlevnějších 650 koní v Česku. Umí řvát i řadit
Většina sportovních elektromobilů z nižších cenových tříd je spíše parodií na spalovací sporťáky než jejich věrohodnou kopií. To se však s příchodem jihokorejské střely Hyundai Ioniq 5 N na český trh změnilo. Nejenže má podobný výkon jako Lamborghini či McLaren, ale dokonce i podobně zní a řadí. Jak je to možné a co všechno tenhle „překoňovaný“ elektromobil umí, jsem zjišťoval na závodním okruhu v Mostě.
Nový Fiat má „lidské oči“ a barvy inspirované Itálií. Překvapí cenou i komfortem
Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.
TEST: Toyota Prius PHEV je autem roku, které nikdo nevolil. Jezdí skvěle a skoro zadarmo
Volitelé českého auta roku se nechali ošálit velkými jmény a nejefektivnější auto na trhu nechali před branami finále. Toyota u nového Priusu beze zbytku zúročila své bohaté zkušenosti s hybridními systémy, auto navíc konečně také dobře vypadá. Není ale z nejlevnějších.