Francouzský hot-hatch Alpine A290 budí emoce. A to i při pohledu do ceníku
Francouzská značka Alpine vstupuje do nové éry a na trh vysílá svůj první elektromobil A290. Ještě než se stačil dostat k veřejnosti, získal prestižní ocenění Evropské auto roku společně se svým sourozencem Renaultem R5. S ním sdílí nejen designové prvky, ale i podvozkovou platformu AmpR Small. Jenomže v případě Alpine ukázali inženýři, kam až se dají její možnosti posunout. Sami jsme se o tom přesvědčili během národní prezentace v Mostě.
TEST: Hybridní kompakt MG3 je dalším silným hráčem z východu. Smete Fabii?
V globálním měřítku malá, v Česku však dominantní anglo-čínská značka MG přispěchala nedávno na trh s dalším žhavým želízkem jasně cílícím na Škodu Fabia. Oproti české klasice umí nabídnout plně hybridní pohon o výkonu 200 koní za velmi lákavou cenu. Týden strávený za volantem MG3 byl v mnoha směrech poučný.
Nejlevnější auto s pohonem všech kol definitivně zmizelo z Česka. Bude mít nástupce?
Dnešní doba je pro malá levná auta se spalovacími motory krutá. Výrobcům se je už totiž nevyplatí kvůli emisním a bezpečnostním normám dále produkovat, a tak jedno po druhém pomalu končí. Tento osud nyní potkal také Suzuki Ignis, dlouhou dobu nejlevnější nový vůz s pohonem všech kol, který při uvedení na trh stál 240 900 Kč. Bude mít nástupce?
Vyspělejší a zábavnější auto za 350 tisíc korun v Česku není. Překvapí i prostorností
Najít slušně vypadající auto se vší výbavou, nějakou tou vnitřní prostorností a zároveň kvalitními jízdními vlastnostmi za cenu hluboko pod 400 tisíc korun, je dnes už prakticky nemožné. Mně se to však přece jen podařilo. Na redakční test jsem si totiž objednal modernizovanou Kiu Picanto, která všechno výše zmíněné splňuje. Chybí jí vlastně vůbec něco?
Světový bestseller dostal lepší techniku i design. V Česku se teď prodává od 554 900 Kč
S 37 miliony prodanými vozy je Volkswagen Golf tím vůbec nejúspěšnějším modelem všech dob. S příchodem poslední osmé generace sice zájem lehce opadl, a to především kvůli často nefunkčnímu softwaru, ale to už je nyní minulostí a Golf může opět naplno zabojovat o přízeň svých zákazníků. Po nedávném faceliftu má navíc v rukávu hned několik trumfů. Jakých?
Kladivo na Škodu Fabii. MG3 nabízí skoro dvě stě koní za půl milionu korun
MG3 Hybrid+ se chystá vstoupit i na český trh. Fabii bude chtít zatopit velmi zajímavým elektrifikovaným pohonem, který nabízí nadprůměrně vysoký výkon. V kombinaci s bohatou výbavou tahle novinka navíc začíná částkou 490 tisíc. V Řecku jsme jako jedni z mála vyzkoušeli, jak tohle všechno dohromady funguje. Má se zavedená konkurence začít bát?
Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.