Ikonická věta z reklamy na Kofolu se stala jedním z novodobých symbolů Vánoc v Česku. Po 19 let lidé poslouchají při sledování televize slova roztomilé holčičky o zlatém prasátku: „Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím.“ Autorem celé scény je Robert Peňažka, letos se však na své dílo v televizních obrazovkách nepodívá. Podlehl totiž dlouhé nemoci.
O smrti kreativce, který stál za reklamními kampaněmi produktů od firem Kofola, Oskar či Budvar, informoval web Blesk.cz. Peňažka dlouhé nemoci podlehl 1. listopadu.
V minulosti se k reklamě, kterou si miliony Čechů zamilovaly, vyjadřoval. „U Kofoly nebyl záměr vytvořit legendární kampaň. Záměrem bylo přijít s dobrou vánoční kampaní, to je hlavní ingredience. Když to děláš dobře, tak se ti to vrátí a má to šanci stát se legendou,“ vzpomínal před dvěma lety v podcastu MH Minutes.
Peňažka byl považován za předního odborníka ve svém oboru. Každý rok na něj mohou lidé zavzpomínat u sledování tatínka s dcerou, kteří utíkají před vánočním prasátkem, jež nebylo tak zlaté, jak se mohlo dívence zdát.